Strona 1 z 1

Stuki przy hamowaniu

: ndz cze 17, 2007 18:53
autor: Goofi
Witam,

Od pewnego czasu przy wylaczonym radiu, jak hamuje, to slysze delikatne stukanie dochodzace z przedniego prawego kola. Stuki sa delikatne i ich czestotliwosc jest wprost proporcjonalna do predkosci jechania, im mocniej hamuje, tym sa glosniejsze. Przy wlaczonym radiu ich nie slychac. Zdejmowalem kolo i ogladalem piaste i nic nie znalazlem, kolega mechanik nasluchiwal sie temu i nie byl w stanie nic powiedziec.
Czy to moze byc wina przegubow?

: ndz cze 17, 2007 19:16
autor: zodiak
A sprawdzałeś grubość wewnętrznego klocka hamulcowego?

: ndz cze 17, 2007 19:47
autor: Jaco85
dokladnie tak spr grubosc tarcz a druga spr to masz abs? moze abs ci siada?

[ Dodano: 17 Cze 2007 19:47 ]
chociaz przeguby tez raz wymienialem i mialem taki objawy takze to tez moze byc to ciezko cokolwiek powiedziec

: ndz cze 17, 2007 20:35
autor: Goofi
Klocki z tarczami byly wymieniane jakies 3-4 miesiace temu. ABS mam, musze jutro sprawdzic czy dziala bo kontrolka gasnie

: pn cze 18, 2007 11:46
autor: cegla66
sprawdz też luzy na maglownicy i na gałkach

: pn cze 18, 2007 11:51
autor: misiek
Goofi pisze:Klocki z tarczami byly wymieniane jakies 3-4 miesiace temu.
to nie szkodzi że były wymienione - mogłeś je pokrzywić zaraz na poczatku, trzeba przez pierwsze 200 km unikać gwałtownego hamowania (co innego jak jest zagrożenie na drodze - ale wtedy nie myslimy o tarczach tylko o życiu) by nie pokrzywić tarcz, sprawdź czy tarcze nie mają min. bicia

[ Dodano: 07-06-18, 11:53 ]
Goofi pisze:Czy to moze byc wina przegubow?
przeguby stukają przy zwiększonym obciążeniu tzn. przy ruszaniu i przy przyśpieszaniu

: pn cze 18, 2007 18:34
autor: Goofi
Jeden drazek i obie koncowki byly niedawno wymieniane ;)

Po pracy zatrzymalem sie na parkingu przy cm. polnocnym, zdjalem kolo, odkrecilem dwie sruby i zdjalem zacisk i klocki, Jaszczur proponowal sprawdzic sprezynki na klockach, ale one sa tam i dobrze sie opieraja o zacisk, calosc zlozylem i dalej delikatne stuki slyszalem. Rozpedzilem sie i przyhamowalem mocno i ABS zadziala, po tym mialem wrazenie ze jest OK, ale nie jestem pewien bo te stuki nie sa glosne i nie zawsze tak samo je slychac, na zimnych heblach chyba mocniej. Jutro sie okaze.

: pn cze 18, 2007 18:48
autor: Jaco85
Goofi, a przy mocnym skrecie tez ci stuka cos? bo przeguby lubia stukac tez przy skretach mocnych.

: pn cze 18, 2007 23:30
autor: -pawlo111
misiek10111 pisze:sprawdź czy tarcze nie mają min. bicia
jak by bylo bicie to by czuł na kierownicy :bajer:

: wt cze 19, 2007 00:16
autor: RobertP
Goofi pisze:Jutro sie okaze.
miejmy nadzieję że to jakaś pierdółka i żeby się nie okazało że:
wewnętrzny przegub do wymiany
lub co gorsze stuki pochodzą ze skrzyni biegów z mechanizmu różnicowego ...

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 00:18 ]
-pawlo111 pisze:
misiek10111 pisze:sprawdź czy tarcze nie mają min. bicia
jak by bylo bicie to by czuł na kierownicy :bajer:
Goofi a czujesz jakieś bicie ? jeśli jest to może pochodzić nie tylko z tarcz ...

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 00:24 ]
Jaco85 pisze:Goofi, a przy mocnym skrecie tez ci stuka cos? bo przeguby lubia stukac tez przy skretach mocnych.
piszesz o zewnętrznych, natomiast wewnętrzne zupełnie inaczej się zachowują
i niezależnie czy skręcamy czy nie

Goofi sprawdź śruby od przegubów wewnętrznych są tam na TORX może
popuściły której ale sprawdź oba wewnętrzne nie tylko z tej strony co słyszysz :bigok:

zanim to zrobisz to nie jeździj szybko bo jeśli śruby są luźne
i odkręcą się w czasie jazdy wszystkie to można rozwalić
i półośkę i ten przegub, jak śruby okażą się że są luźne to
albo kup drugie, albo te skręć na klej LOCTITE :bigok:

: wt cze 19, 2007 00:42
autor: Goofi
Zastanawiam sie czy to nie sa poloski, ale przy skrecaniu przy niskich predkosciach nic nie stuka.
Tarcze to tez raczej nie sa, hamuje prosto, nie czuc zadnych zlych sil na kierownicy przy hamowaniu.
O wewnetrznych przegubach nie pomyslalem, nie bardzo mam gdzie sprawdzic te sruby.
Zobacze jutro rano czy cos sie zmienilo i dam znac, to slukanie nie jest typowym pustym stukaniem, nie wiem jak to wyjasnic... zobacze co z tym jutro ;)

: wt cze 19, 2007 10:12
autor: RobertP
Goofi pisze:O wewnetrznych przegubach nie pomyslalem, nie bardzo mam gdzie sprawdzic te sruby.
tak z grubsza to można zerknąć od strony silnika przy podniesionej masce
troszke je widać, ale na kanale wtedy złapiesz za półoś i poruszasz może
albo sprawdzić też palacami i kluczem te śruby
naprawdę warto na to zerknąć bo powiem Ci z doświadczenia przy zmianie skrzyni
jak skręciłem za słabo a w sumie wydawało mi się że mocno bo balem się że śrubę ukręcę
to poźniej mi się po iluś km to rozkręciło ... i stałem jak p...a na drodze bo bez kanału ani rusz
ale jak juz za drugima razem skręcałem to na klej i aż klucz mi pękł a śruby nie pękły takie
są mocne, więc jak coś to kręć dobrym kluczem na maxa, chyba nic nie powinno się ułamać
w samochodzie oczywiście ;-)