Co myślicie o silniku RP?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Hiob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pt cze 08, 2007 14:16
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Co myślicie o silniku RP?

Post autor: Hiob » ndz cze 17, 2007 15:01

Tak jak w temacie, co myślicie o silniku RP , jakie mieliście z nim problemy, wolę wiedzieć co może mnie czekać :P


[b]Oceń mojego goferka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108481[/b]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/43/08c6ef6d1280be24.jpg[/img][/url]
Prace nad Car Audio rozpoczęte :D

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » ndz cze 17, 2007 16:15

Ja miałem RPka i byłem bardzo zadowolony, miałem jedynie problem z wtryskiwaczem ale to z powodu miernej jakości paliwa. Przepłukanie pomogło. Są długowieczne, niezniszczalne. Często występują problemy ze zbyt szybkim spadkiem obrotów np. przy puszczaniu na luz ale to normalka w tych modelach ;)



Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » ndz cze 17, 2007 18:46

Hiob, silniczek super! czasami sa problemu z obrotami a jest przeawaznie temu winny silniczek krokowy :) w wiekszosci przypadkow pomaga wyczyszczenie jego i smiganie dalej :)



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz cze 17, 2007 19:18

Silniczek, prosty, trwały, bardzo tani w eksploatacji jednak lubiący sobie całkiem sporo paliwka łyknąć jak na moc którą dysponuje.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz cze 17, 2007 19:23

Nie do zajechanie , ładne osiągi ale bez przesady , jak dla mnie o pół roku bezawaryjny , dużo pali w mieście ale za to w trasie pali 6. 6,5 zależy jak szybko jade na pełnym zbiorniku robie spokojnie do 800 km kiedyś jak byłem zakładać blokade na skrzynie do goferka przyszedł maczo z punto dziwi sie ze do takiego grata zakładam blokade to nic nie wart nic nie mówie potem o jaki to o on ma silnik nie wytrzymałem powiedziałem że włoszczyzna jest dobra na obiad a mechanik że ten golf przejedzie jeszcze to punto ale miałem ubaw z kolesia :rotfl:



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz cze 17, 2007 19:31

hehe :) dokladnie te silniki 1.8 na jednopukncie, czy to RP czy ABS sa nie do zajechania, najlepsze pod gaz no i proste w naprawie..pod tym wzgledem najlepsze silniki VW



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » ndz cze 17, 2007 20:50

dzis mi peklo na blacie 350 tys w sumie robilem delikatny remont gory silnika (dol byl jak nowy po 320 tys) i po tym delikatnym remoncie auto ma kompresje 11,3 w sumie troche pali ale nie wydaje sie na czesci to mozna za paliwo dac wiecej

u mnie jedynym problemem jest jakas dziwna usterka ukladu paliwowego (benzyny) i auto sie zalewa i ie moge do tego dojsc co jest

pozatym super silnik
Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 00:21 przez zajac, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
EverFrost
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt paź 28, 2005 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: EverFrost » ndz cze 17, 2007 21:47

Poza występującymi okresowo drobnymi problemami z obrotami. Od dwóch lat wymieniam tylko olej leje paliwko i pokonuje w spokoju kolejne kilometry.
Pinhead pisze:jednak lubiący sobie całkiem sporo paliwka łyknąć jak na moc którą dysponuje.
No z tym sie zgodzić nie mogę, uważam że jak na 1.8, 7.5-8 litórów benzyny w mieście i około 6.5 trasa to moim zdaniem wcale nie jest dużo, oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy i ciężaru prawej stopy kierowcy. :hmm:


Nie zbudzę się pewnego ranka, ot, spodziewana niespodzianka.

http://www.mtbmarathon.com

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz cze 17, 2007 22:18

Może i w Dąbrowie Górniczej spali 8 ale w Krakowie trzeba by nocą jeździć żeby taki wynik uzyskać :D Najekonomiczniejszy wynik jaki udało mi się osiągnąć to 9 litrów a jak sporo jeźdze w godzinach popołudniowych to średnio 10-11 trzeba liczyć. Na trasie 7-8 przy ekonomicznej (110-130km/h) jeździe autostradą. Nie jest to małe spalanie jeśli porównać z mocniejszymi PF,PB czy nawet 2E albo ABF'em i to z cięższą buda mkIII.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn cze 18, 2007 00:08

Ja mam tylko taki mały problem bo jak by za duże obroty łapał a silnik mam zdowy olej od wymiany do wymiany tylko czeka mnie teraz wymiana łozysk na alternatorze he



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn cze 18, 2007 09:59

RP - prosty jak budowa cepa motor , wydaje mi sie że jeżeli benzyna w mk2 to minimum taki motor powinien byc, zapewnia juz całkiem przyzwoite osiagi , jak koledzy wyżej potwierdze że jest to motor nie do zajeżdżenia (przez normalnego kierowcę) , w moim całym okresie ekspoatacji nie miałem NIGDY problemów z tym silnikiem , nie robiłem przy nim kompletnie nic , miał nalatane 280tys w tym sporo na gazie i silnik chodził jak zegarek , zero brania oleju . Naprawde godna polecenia jednostka napedowa do mk2.

Bolaczki jakie trapia RPka to układ wtryskowy , czasem RP gubi wolne obroty , czasem cos go tam przydławi, ale to są naprawde sporadyczne usterki tego silnika , mechanika silnika jest bez zarzutu , jeżeli juz sa jakies niedomagania to zreguły powodem jest zasilanie benzyną, czyli, silniczek krokowy , TPS, czujnik temperatury , sonda lambda , nieszczelności w dolocie, rzeczy stosunkowo proste w zdiagnozowaniu i naprawieniu.
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2007 10:02 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn cze 18, 2007 11:29

kolega homsky, jest kopalnia wiedzy o RPku :D juz wiele sie od niego dowiedzialem i moze dzieki niemu moj Gofer jezdzi jeszcze w miare przyzwoicie jak na swoje lata.
Co do silnika to sie przekonalem ze jest nie do zajezdzenia, minimalne spalanie gazu ( 4 osoby , zima ) przy predkosci do 120 wyszło 8 literkow z groszem. Teraz spalanie ok 11 l w cyklu mieszanym i 8-9 trasa , a miasto ? jeszcze mi sie nie udalo przejezdzic 100 km w miescie :D Silnik w budowie jest rzeczywsicie prosty jak drut, osobiscie wolalbym ABSa w mkII ale coz zrobic. Ja jestem bardzo zadowolony z tego silnika , jak czytam o problemach wielopunktowych silników, albo nafaszerowanych elektronika to mam ochote ucałowac w dekiel mojego RP.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pn cze 18, 2007 23:16

guti pisze:mam ochote ucałowac w dekiel mojego RP
=D> święta prawda! ja jeżdże RP juz drugi miesiąc i nie moge mu nic zarzucić, oprócz Vmax ale to podobno wina skrzyni!


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn cze 18, 2007 23:21

Superbeasto pisze:nie moge mu nic zarzucić, oprócz Vmax ale to podobno wina skrzyni!
A co Ci sie nie widzi w Vmax RPka ??? Te auto z 90-konikami i przy swoim wieku zaleznie od stanu technicznego poleci 170-180 i to wszystko co mozna wydusic z 90-koni przy masie około 930kg oraz Cx=0,34

Skrzynia akurat nie ma tu nic do rzeczy.
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2007 23:22 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 444 gości