Strona 1 z 2

Trzesie przy hamowaniu, wymienione tarcze / klocki

: sob cze 16, 2007 08:44
autor: cezary3
Witam
Jak w temacie mam problem z mk4 (1.6SR) , przy kazdym hamowaniu trzesie szczegolnie uciążliwe jest to podczas brania łuków przy jednoczesnym dociskaniu hamulca....w aucie z tego powodu zostały już wymienione wszystkie tarcze i klocki ,ale nie przyniosło to efektu, nawet chyba trzesie jeszcze bardziej ....jak ktoś miał podobny problem to dziekuje za istotne informacje ..pozdrawiam

: sob cze 16, 2007 08:50
autor: Ivanhoe
witam. jak objawia się to trzęsienie, np. czujesz drgania na kierownicy, pedale hamulca?

: sob cze 16, 2007 08:55
autor: cezary3
Trzesie kołem kierownicy i czuć przy hamowaniu z dużych predkości ze buda tez zaczyna sie trząść , na pedale hamulca nic nie czuć......;(........oprocz tego podczas jazdy z malą predkoscią słychać, że piszczą klocki, po nacisnieciu hamulca pisk mija...tak jak napisałem wszystkie czesci sa nowe..

: sob cze 16, 2007 09:12
autor: Ivanhoe
ja po wymianie tarcz i klocków w moim MK3 miałem podobne objawy. okazało się, że zużyte były elementy przedniego zawieszenia: tuleje metalowo-gumowe, łącznik stabilizatora itd. sprawdź w jakim stanie są te elementy. u mnie po ich wymianie zawieszenie się usztywniło i drgania zniknęły.
Z innych przyczyn obstawiałbym krzywe tarcze hamulcowe. czy nie wjechałeś może przy rozgrzanych tarczach w jakąś kałużę?

: sob cze 16, 2007 09:49
autor: cezary3
I z przodu i z tyłu wymienione były wszystkie tuleje zaraz przed wyminą tarcz i klockow, a jezeli chodzi o tarcze to problem był i tak nawet po wymianie na nowe wiec raczej z ta kałuża odpada...no nic jak narazie wszyscy mechanicy u ktorych byłem nie moga sobie z tym poradzic ....sciagniete byly rowniez tarcze wszystkie elementy oczyszczone ponownie i załozone ponownie niestety nic nie pomogło

: sob cze 16, 2007 10:26
autor: jajko
A czujesz to bicie jakoś szczególnie na którymś z kół? Nie blokuje Ci któregoś zacisku po ostrzejszych hamowaniach? Ja miałem podobny problem i okazało się, że elastyczny przewód hamulcowy był walnięty, po wymianie wszystko wróciło do normy.

: sob cze 16, 2007 11:41
autor: cezary3
raczej to czuć w obu kołach,i raczej napewno z przodu,ale sprawdze ten przewod w ktorym on jest miejscu?....nie wiem juz sam myslałem zeby jeszcze tarcze przetoczyć bo niby te klocki piszcza ale w sumie po co nówki tarcze toczyć hmmmm.....

: sob cze 16, 2007 11:49
autor: jajko
Jak zdejmiesz koło, albo nawet nie trzeba to widać taki czarny gumowy przewód, łączy on zacisk z przewodem przytwierdzonym do nadkola. Niestety nic na oko nie ocenisz, jedyna możliwość sprawdzenia to wymiana. Przewód taki kosztuje ok.50zł (ja tyle dałem za Lucasa), jednak jeżeli to oba koła to raczej bym nie szedł tym śladem. Sprawdź gumowe tuleje przy wahaczach, czy nie są popękane. Co do piszczenia klocków to niestety nic na to nie poradzisz. Byćmoże klocki się ułożą i przejdzie, ale nie liczyłbym na to i przetoczenie tarcz nic tu nie pomoże. Ja stwiam na problem w zawieszeniu. Jak na oko nic nie widać pojedź na jakąś stację diagnostyczną na szarpaki i wtedy wyjdzie wszystko jak na dłoni.

: sob cze 16, 2007 12:12
autor: cezary3
dziwne mi sie troche wydaje ze tylko przy hamowaniu tak sie dzieje jezeli miały by to byc tuleje...bo tak to w zawieszeniu nic nie puka itp itd...

: sob cze 16, 2007 15:05
autor: jajko
Przy hamowaniu wszystko się napręża i dopiero wtedy zaczynasz to czuć, z drugiej strony nie powinno być wibracji, a raczej jakiś stuknięcie. Tak mi do głowy przyszło, żebyś sprawdził zbieżność i wyważenie kół. Takie rzeczy są szczegolnie istotne właśnie przy hamowaniu na zakrętach.

: sob cze 16, 2007 15:13
autor: pszczyna
A łożysko amortyzatora jest dobre ???????? znajduje się u góry amortyzatora

: sob cze 16, 2007 15:34
autor: Labudin
Mialem taki przypadek i co sie okazalo ze zbierznosc byla zla i wywarzylem kola. Jesli nie to mozesz faktycznie sprobowac z lozyskiem na amorkach

: sob cze 16, 2007 17:19
autor: cezary3
Zbierznośc jest rowno +0 tez o tym pomyślałem i odrazu to sprawdziłem, miałem jeden amorek z tyłu 50 % a drugi 70% wstawiłem nowe tydzień temu nic...jeszcze nie sprawdzałem wywarzenia opon bo wsumie mam nówki miesieczne Daytons'y dopiero co założone wiec wyszedłem z założenia że w serwisie mi je wyważali....myśle że bede szukał w kierunku tych tulei chociaż w sumie prawie ze nowe sa , z tyłu to wogóle juz prosto ze sklepu bo stukały...a czy te łożysko amorka mozna sprawdzić jakoś tak bez szarpania bo dopiero w poniedziałek na szarpaki pojade????.........nie wiem czy to istotne w tym przypadku ale teraz jak jechałem to zacząłem mocniej na detale sie przyglądać i w sumie zauważyłem że chyba też trzesie mi pedałem gazu pod nogą jak na dziurach predkości nabieram może komuś to przynosi coś na myśl....oprocz tego to zauwązyłem że raz przy hamowaniu trzesie lekko a raz konkretniej kierownicą dygocze hmmm???

: sob cze 16, 2007 21:26
autor: greg
możliwe przyczyny trzęsienia poza tarczami:
1. sworznie wahaczy
2. końcówki drążków kierowniczych lub same drążki
3. tuleje na wahaczach