Ktora wersja silnika TDI jest lepsza: 150 czy 130PS?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mati_1206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:07
Lokalizacja: Włocławek

Ktora wersja silnika TDI jest lepsza: 150 czy 130PS?

Post autor: mati_1206 » pt cze 15, 2007 15:36

Witam, mam zamiar kupić VW Golf IV TDI. Zainteresowała mnie wersja 150 KM ale podobna awaryjna. Inni twierdzą że 130 KM jest super i nie ejst na pompowtryskach i super jest do tuningu.

Ja mam dochód żę tak powiem jak na golfa nei ograniczony i chchiałbym z tego skarba wyciagnąć z 180 KM na 1.9 TDI.

Prosze o porady, jaki silnik dlaczego, jaka wytrzymałość jest ich i jakie mody stosowac do nich.

A mozę 150KM nie jest taki zły i wytrzyma moją ostrą jazdę, non stop dusze do końca, lubie ostro jeździć a wiec co polecacie :P Bo do 150 tylko chip tuning, a 130 trzeba troszkę popracować ale nic nie szkodzi, pomóżcie :P
CHODZI MI OCZYWIŚĆIE TYLKO O MOTOR 1,9 TDI 130KM albo 150KM :P

POZDRAWIAM
P.S. czytalem wasze forum i niestety odpowiedzi na moje pytanie nei znalazłem, wiec bardzo proszę o wyabczenie jeśli ktoś stwierdzi żę nei potrzebny temat :P
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 18:27 przez mati_1206, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » pt cze 15, 2007 16:17

nie spotkalem sie jeszcze z zadnym smochodem z grupy VAG w tdi zeby nie byl na pompowtryskach :bajer: :grin:

przeczytaj sobie tutaj opis modów Ibizy TDI http://vag.nazwa.pl/viewtopic.php?t=803 :grin: :grin:
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 17:47 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Ross » pt cze 15, 2007 16:36

Mój znajomy ma zawirusowanego Leona 1.9 TDI w serii 150KM, po modach jakieś 180-190KM. Wirusował go gdzieś w Krakowie jak dobrze pamietam. Maszynka wymiata nieludzko, ma go jakies pół roku i jak narazie pięknie chodzi, nie ma z nim żadnych problemów a jeździ agresywnie, nie stroniąc od wszelkich potyczek na ćwiertke. Jednak wiadomo podstawą w takich operacjach jest znalezienia absolutnie zdrowego motoru.


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » pt cze 15, 2007 17:02

Witam odpowiadając na twoje zapytanie dotyczące mk4 ARL , to jeszcze nie miałem z nim żadnego problemu prócz przeczyszczenia przepływomierza i przeczyszczenia turbiny. Oczywiscie auto nierówne aucie i wszystko zależy od użytkowania .Jesli szukasz 130 ASZ nie na pompowtryskach to takiej niema.A co do tuningu ARL to max to 220 ps,a tak w granicy rozsądku 180 ps za 1000 zł.
Leon tdi bpx ma 160 ps fabrycznie.


tommy

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob cze 16, 2007 08:26

tomcio pisze:np silnik 1Z i jest jeszcze wiele innych na pompie a nie PD
Nie no to to kolego nic nie mowie. To ja wiem. Chodzi mi o takie silniki co maja znaczek TDI
tomcio pisze:silnik 1Z
to akurat jest z golfa III. Tu akurat bylo pytanie odnosnie mkIV a tam juz sa tylko na pompowtryskach.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob cze 16, 2007 09:01

-pawlo111 pisze:Chodzi mi o takie silniki co maja znaczek TDI
a niby jaki "znaczek" ma miec silnik TDI na pompie VP?

[ Dodano: Sob Cze 16, 2007 9:02 am ]
to akurat jest z golfa III. Tu akurat bylo pytanie odnosnie mkIV a tam juz sa tylko na pompowtryskach.
sa tez na pompie w mk4


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob cze 16, 2007 09:18

DObra pany bo mi całkiem o co innego chodzi. O młodsze autka na pompowtryskach co sie kolega pytał u góry owersje 130KM i 150KM i te sa na pompowtryskiwaczach :pub:
Żeby nie było to wstawiam o takie cos i juz:

Historia (1990-1998):

Pierwszy silnik TDI:

2,5 TDI 120 KM (symbol silnika: 1T), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100, 01.90 - 12.90)

Kolejne silniki TDI:

1,9 TDI 90 KM (symbol: 1Z), 4 cylindry układ rzędowy (Audi 80, A4, A6, Cabrio, VW Vento, Caddy, Golf, Passat, Sharan, Seat)

2,5 TDI 115 KM (symbol:AAT), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100,A6)

1,9 TDI 110 KM (symbol:AFN), 4 cylindry układ rzędowy, zmienna geometria turbiny (Audi A4, A6; VW Golf, Passat, Polo, Sharan, Vento)

2,5 TDI 140 KM (symbol:AEL), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi A6)

1,9 TDI 75 KM (symbol:AFF), 4 cylindry układ rzędowy (Audi A4)

Rodzaje i moc silników TDI na przełomie lat 1998/2003:

* 1.9 TDI 90 KM (bez pompowtryskiwaczy w 1998, w 2002 zmodyfikowano silnik i wprowadzono pompowtryskiwacze)
* 1.9 TDI 110 KM (bez pompowtryskiwaczy) (1998-2001)
* 1.9 TDI 115 KM (bez pompowtryskiwaczy) (1998-2001)
* 1.9 TDI 101 KM (z pompowtryskiwaczami) (2002-2003)
* 1.9 TDI 131 KM (z pompowtryskiwaczami) (2002-2003)
* 1.9 TDI 151 KM (z pompowtryskiwaczami) (2002-2003)

Nowe jednostki dostępne od lat 2004/2005:

* 1.9 TDI 105 KM (z pompowtryskiwaczami)
* 2.0 TDI 140 KM (z pompowtryskiwaczami)

Najnowsza jednostka napędowa (2007):

* 2.0 TDI 170 KM (z pompowtryskiwaczami)
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 09:20 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob cze 16, 2007 09:43

mati_1206 pisze:wytrzyma moją ostrą jazdę, non stop dusze do końca, lubie ostro jeździć
hmmm
a wiec co polecacie :P
Jakąs mocną benzyne bo z tego co piszesz to TDI Ci sie po jakimś czasie rozleci :PPP Tym bardziej zawirusowany :PPPP



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob cze 16, 2007 09:46

-pawlo111 pisze:* 1.9 TDI 115 KM (bez pompowtryskiwaczy) (1998-2001)
ten tez chyba z pompowtryskiwaczami


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

mati_1206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:07
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: mati_1206 » sob cze 16, 2007 10:39

Ok panowie :P zdecydowałem sie w takim razie na 150 konną wersje. I teraz pytanie, czy po chiptuningu do 189 Km i momencieobrotowym blisko 400 bedzie wszyztko grało ? co nalezało by wzmocnić slysałem o Bov do TDi http://www.ultratuning.com/fr/produit-7 ... i-150.html w czym mi to pomożę, bedzie lepiej ? nie znam sie za bardzo na TDI dlatego putam, w benzynce jestem w temacie ale tu to inna bajka. super wystarczyło by mi 180 Km ale co tu wzmocnić by nic nie padlo, słyszałem o sprzegle, wytrzyma w wersji ARL ?? a co z z zawiechą bo chchaiłem body kit kupić ze Stanów i jest twardebymnieobcierao o grunt na nayszchpolskich dziurach ??

Pozdro :P



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 16, 2007 11:07

mati_1206 pisze:slysałem o Bov do TDi http://www.ultratuning.co...ve-tdi-150.html w czym mi to pomożę, bedzie lepiej
w niczym nie pomoże, i nie bedzie lepiej

w TDI VAG jest zmienna geometria turbiny i nie trzeba żadnego BOV, dla ARL-a wirus na 180KM i 400NM to bułka z masłem



Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » sob cze 16, 2007 11:12

To_mas pisze:
mati_1206 pisze:wytrzyma moją ostrą jazdę, non stop dusze do końca, lubie ostro jeździć
hmmm
a wiec co polecacie :P
Jakąs mocną benzyne bo z tego co piszesz to TDI Ci sie po jakimś czasie rozleci :PPP Tym bardziej zawirusowany :PPPP

hmmmmmmm nie ma to jak kupić dieselka i kręcic go do końca, ludzie mają naprawde siano w głowie :bajer:


http://rapidshare.com/files/12664559/Golf_III_by_WilQ.wmv.html ----------> Filmik Golf by Wilq

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob cze 16, 2007 11:29

mati_1206 pisze:Ok panowie :P zdecydowałem sie w takim razie na 150 konną wersje. I teraz pytanie, czy po chiptuningu do 189 Km i momencieobrotowym blisko 400 bedzie wszyztko grało ? co nalezało by wzmocnić slysałem o Bov do TDi http://www.ultratuning.co...ve-tdi-150.html w czym mi to pomożę, bedzie lepiej ? nie znam sie za bardzo na TDI dlatego putam, w benzynce jestem w temacie ale tu to inna bajka. super wystarczyło by mi 180 Km ale co tu wzmocnić by nic nie padlo, słyszałem o sprzegle, wytrzyma w wersji ARL ?? a co z z zawiechą bo chchaiłem body kit kupić ze Stanów i jest twardebymnieobcierao o grunt na nayszchpolskich dziurach ??
http://vag.nazwa.pl/viewtopic.php?t=803
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 14:55 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 376 gości