Problem z ukladem kierowniczym
: pt cze 15, 2007 13:13
Otóż mam problem taki, że w Golfie 3 od momentu zakupu cały czas nie mogę rozwiązać problemu polegającego na tym, że jak jadę po prostej, przy puszczeniu kierownicy auto samo lekko ucieka mi na bok.
Najpierw uciekało mi w lewo, na środek jezdni, tak więc zająlem sie wymianą czesci, i tak wymieniłem:
- łożysko po lewej stronie, bo był lekki luz
- tuleje metalowo-gumowe obie
- drążek i gałke po prawej stronie, bo tez byl luz mały na prawym kole
- po wymianie sprawdziłem zbieżność i kąt pochylenia kół, facet ustawił wszystko, i po krótkiej przejażdzce okazało sie ze teraz auto "ucieka" na zewnętrzną stronę,.... czyli w odwortną niż poprzednio.
Dodam ze zbieżność robilem na kolach zimowych bo facet nie mial narzedzia do moich felg aluminiowych, te alusy nie mają rantu zeby zachaczyc to urzadzenie. Ale chyba inne kola nie mają wpływu na zbieżność ?
Również w obawie ze auto wczesniej było uderzone (czego nie wiem)
zmieżyłem odległość miedzy przednim i tylnym kołem po obu stronach. Jest taka sama.
Ale jak zmierzyłem odległość pomiędzy lewym i prawym przednim kołem to jest o 3 cm większa niż odległość pomiędzy tylnymi kołami. czy ta odległość musi być identyczna we wszystkich 4 kołach?
zapomnialem dodać ze wszytskie koła mam dobrze wyważone, zreszta przekładałem je w aucie dla pewności i to nic nie dało....
Proszę o pomoc !
PS, Jeszcze mam pytanie do znawców MK3, czy da sie wymienic brzęczek przy liczniku, ktory dzwoni kiedy sie zostawia wlączone swiatla, jest denerwujący. Jezdze tez nowszym VW, to w nim jest taki przjemny gong bim-bam, i wolalbym to przerobic jak jest taka mozliwość..
Najpierw uciekało mi w lewo, na środek jezdni, tak więc zająlem sie wymianą czesci, i tak wymieniłem:
- łożysko po lewej stronie, bo był lekki luz
- tuleje metalowo-gumowe obie
- drążek i gałke po prawej stronie, bo tez byl luz mały na prawym kole
- po wymianie sprawdziłem zbieżność i kąt pochylenia kół, facet ustawił wszystko, i po krótkiej przejażdzce okazało sie ze teraz auto "ucieka" na zewnętrzną stronę,.... czyli w odwortną niż poprzednio.
Dodam ze zbieżność robilem na kolach zimowych bo facet nie mial narzedzia do moich felg aluminiowych, te alusy nie mają rantu zeby zachaczyc to urzadzenie. Ale chyba inne kola nie mają wpływu na zbieżność ?
Również w obawie ze auto wczesniej było uderzone (czego nie wiem)
zmieżyłem odległość miedzy przednim i tylnym kołem po obu stronach. Jest taka sama.
Ale jak zmierzyłem odległość pomiędzy lewym i prawym przednim kołem to jest o 3 cm większa niż odległość pomiędzy tylnymi kołami. czy ta odległość musi być identyczna we wszystkich 4 kołach?
zapomnialem dodać ze wszytskie koła mam dobrze wyważone, zreszta przekładałem je w aucie dla pewności i to nic nie dało....
Proszę o pomoc !
PS, Jeszcze mam pytanie do znawców MK3, czy da sie wymienic brzęczek przy liczniku, ktory dzwoni kiedy sie zostawia wlączone swiatla, jest denerwujący. Jezdze tez nowszym VW, to w nim jest taki przjemny gong bim-bam, i wolalbym to przerobic jak jest taka mozliwość..