Wóz drabiniasty - zmiana sprężyn??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Wóz drabiniasty - zmiana sprężyn??

Post autor: h2o » czw mar 31, 2005 12:34

Mam pytanie. Jeżdżę obecnie obniżonym golfem III. Cała zawiecha jest bilsteina i znakomicie trzyma sie drogi :bigok: . Tyle tylko, że frajdę z jazdy psuje stan naszych krajowych dróg no i zawiecha wozu drabiniastego wychodzi mi już czterema literami:grrr: . W związku z tym chciałem go podwyższyć. Mechanior polecił żebym kupił seryjne spręzyny i zamienił je z tymi krótkimi, ale zostawił sportowe amory. Chcę go podwyższyć, ale jednocześnie chcę aby nie był za miękki. To dobry pomysł?

pozdro



Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » czw mar 31, 2005 13:07

Mam ten sam problem.Jak zmieniłem z zimowych na letnie niskoprofilowe to czuć każdą nierowność na drodze.Jest sztywny jak cholera



Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: h2o » czw mar 31, 2005 13:17

"Cruc" i co bedziesz z tym robił? Zmieniasz całą zawiechę czy zostajesz przy tym co masz? Ja już nie mogę więc postanowiłem cos z tym zrobić. Mechanior mówił, że zmiana samych sprężyn to dobry pomysł. Samochód nie będzie już taki twardy. Nie wiem co o tym myśleć, a całej zawiech nie chcę zmieniać.



dioob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 18:20
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: dioob » czw mar 31, 2005 16:00

Niech najpierw twój mechanik sprawdzi czy czasem nie masz krótkich amorków czyli takich jakie stosuje sie do obniżenia wiecej niz o -40.Bo jak zdecydujesz sie na zakup spreżyn standardowych i włożenia właśnie do takiego amorka wtedy możesz pożegnac sie z komfortem.Poprostu krótki amori nie rozciągnie sie tak jak zwykły amor do zwykłych springów a one bedą tak sciągniete że dopiero wtedu bedziesz miał super jazde.U mnie nie sprawdził dopiero jak wymontował mcphersony to sie zorientował baran,a ja byłem w plecy za ponowne ustawianie geometri kół.

Najlepiej to zakup standardowe mcphersony i sprzedaj te zawieszke co masz teraz jeszcze ci drobne zostaną. :grin:


...pomału do celu......w planach Suka GS 500, na początek oby sił wystarczyło :hmm:

cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » czw mar 31, 2005 17:32

najlepsze zestawienie zawieszenia to miękkie springi i twarde amorki ale pytanie czy ci się tak wysoko rozciagnie emorek sprawdź to


MORE POWER

Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » czw mar 31, 2005 18:35

a ja mam pytanko takie czy gdy bede sobie zmienial standardowe sprezynki na sport tylko nakladam je na seryjne amorki to czy musze jeszcze cosik wymienic np miski na mniejsze lub cos takiego



Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » czw mar 31, 2005 22:11

Ja chyba też zostane przy tym zawieszeniu.Fakt.że prezentuje sie lepiej jak przeciętne bryczki.Mechanior mi powiedział .że sportowe zawieszenia tak mają. :bigok:



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob kwie 02, 2005 13:29

No to ja się troche rozpisze miałem pełen sport czyli najtwardsze i najniższe jaki były w niemczech czyli krótkie amory i krótkie sprężyny podwujnie utwardzane i góra i dół. Wisał 4 cm nad ziemią. Dowlokłem się do polski i wymianka na seryjne teraz można jeździć. W twoim przypadku sprawdź jakie miałeś amory bo jeśli krótkie i wrzucisz sprężyne seryjna to na dziurach bedzie ci dobijał a i tak się nie podwyższy. PO tej mojej wymiance jest naprawdze bosko chciaż i tak twardo bo jeżdze na profilu opony 40 ale za to trzymani jest nadal rewelacyjne.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
Robas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 01, 2005 13:06
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: Robas » sob kwie 02, 2005 13:55

Moze to pytanie bedzi ebanalne, ale ja naprawde nie wiem :jezor: , jak i gdzie sprawdzic czy amortyzatory sa krotkie?? Mam jakies czerwone sprezyny ale auto nie jest az tak bardzo spuszczone na glebe



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » sob kwie 02, 2005 16:36

musisz podnieść autko i zobaczyć jaki długi jest amor nad miską sprężyny i porównać z seryjnym A co do wymiany sprężyn na niskie to na seryjnych amorach mozna tylko 4 cm obnizyc i tak moze dobijać


MORE POWER

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob kwie 02, 2005 16:39

Jeśli spręzynki są lużno po podniesieniu nie są napięte to masz normalne a jesli napiete to masz krótkie.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
TheDoctor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn sty 31, 2005 22:12
Lokalizacja: Mieroszów/Rybnik
Kontakt:

Post autor: TheDoctor » sob kwie 02, 2005 19:44

fakt ze sportowa zawiecha ladnie wyglada ale zawsze sa jakies minusy. Pierszy to brak komfortu a drugi to taki ze auto moze pekac (w okolicy laczenia wachacza z prowadnica) wszystkim ktorzy maja utwordzone golfiki radze sprawdzic :)


Pozdroofki
TheDoctor

Awatar użytkownika
VWjowiec
..::Golf Black Club::..
..::Golf Black Club::..
Posty: 239
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:04
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWjowiec » sob kwie 02, 2005 19:49

TheDoctor pisze:fakt ze sportowa zawiecha ladnie wyglada ale zawsze sa jakies minusy. Pierszy to brak komfortu a drugi to taki ze auto moze pekac (w okolicy laczenia wachacza z prowadnica) wszystkim ktorzy maja utwordzone golfiki radze sprawdzic :)
dlatego niektórzy stosują rozpórki :hmm: :grin:



Awatar użytkownika
TheDoctor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn sty 31, 2005 22:12
Lokalizacja: Mieroszów/Rybnik
Kontakt:

Post autor: TheDoctor » sob kwie 02, 2005 22:51

no tak fakt ze niektorzy stosuja rozpurki ale jak sam napisales tylko niektorzy...Pozdro


Pozdroofki
TheDoctor

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości