Strona 1 z 1

Awaria klimy

: czw cze 14, 2007 17:02
autor: m.pot
Witam

Dwa miesiące temu kupiłem bore 1,9 TDI 90KM - 2000r
Niestety z niesprawną klimą - dziurawy przewód (nieszczelnośc układu)
Po wymianie przewodu pojechałem napełnić układ czynnikiem chłodzącym.
W serwisie sprawdzono szczelność i uzupełniono czynnik, po włączeniu klimy(manualna) znacznie zmalały obroty silnika i słychać było stuki w sprężarce. Sprężarka mocno się nagrzewała.
Serwisant stwierdził, że przyczyną tego stanu rzeczy może być łożysko albo zatarta sprężarka. Dokładniej będzie wiedził jak weźmie ją na hamownię(sprężarke). Tak też zrobił.
Dzisiaj odebrałem telefon: Zatarta sprężarka, układ cały do płukania i należy wymienić filtr.
Koszty: sprężarka 850 zł, płukanie układu 500zł(podobno po zatarciu w układzie znajduje się czarny pył wymieszany z olejem), filtr 110zł, robocizna + czynnik ok 250 zł.
Po zsumowaniu to ponad 1700zł.
Jak dla mnie to za drogo, Chciałbym wydać maksymalnie połowę tego na uruchomienie klimy.
Na alegro znalazłem sprężarkę za około 400zł, (Już 450 zostaje w kieszeni),
następna rzecz to płukanie: czy ktoś wie na czym polega płukanie, i czy mogę zrobić to sam i jakimi narzędziami muszę dysponować?
Mozę ktoś zna jakiś serwis na terenie Warszawy (w okolicy) gdzie będę mógł naprawić klimatyzację znacznie taniej?

Wielkie dzięki z góry
Pozdrawiam

Marcin

: czw cze 14, 2007 17:19
autor: fisher_nh
Robie w klimatyzacji wprawdzie nie samochodowej ,ale co nie co moge Ci powiedziec. Tzw. " "płukanie" moze oznaczac wyczyszczenie układu gazem obojętnym np. azotem. Ale wydaje mi sie ze nie bedziesz musial tego robić, mielismy podobna awarie i po wymianie sprezarki zalozylismy spcejalny filtr (po spaleniu sprezarki - after burnout). Musisz sie dowiedziec w jakims sklepie z chlodnictwem o takie filtry ,najlepiej na strone tłoczenia (są -tylko trudno dostępne i czesc ludzi nawet nie wie jego istnieniu ). Taki filtr oczyszcza układ z wszelkich zanieczyszczen mechanicznych, usuwa wilgoc i odkwasza układ.