Strona 1 z 1

wieksze spalanie przez HALLA??

: śr cze 13, 2007 22:55
autor: J3L3N
Czy moze zwiekszyc sie spalanie jezeli padl czujnik halla?

: czw cze 14, 2007 01:27
autor: bodzio_j
J3L3N pisze:Czy moze zwiekszyc sie spalanie jezeli padl czujnik halla?
Jeśli całkiem padł to spalanie będzie "zero" - auto nie pojedzie bo nie będzie iskry.

Re: wieksze spalanie przez HALLA??

: czw cze 14, 2007 06:58
autor: radul81
J3L3N pisze:Czy moze zwiekszyc sie spalanie jezeli padl czujnik halla?
jasne ze moze sie zwiekszys spalanie jesli jeszcze nie padl do konca

: czw cze 14, 2007 07:26
autor: Jurak
Gdy masz uszkodzony czujnik halla to nie będziesz w stanie odpalić silnika więc nie sądzę aby on mógł wpłynąć na spalanie.

Jeżeli masz za duże spalanie to bym raczej zaczął sprawdzać czujniki temperatury oraz termostat

A tak z ciekawości to dlaczego podejrzewasz że masz coś nie tak z czujnikiem halla?

: czw cze 14, 2007 10:15
autor: J3L3N
Poniewaz mam wszystkie objawy z nimk zwiazane tzn gasnie mi w czasie jazy i potem trudno go odpalic.Czasem obroty spadna ale nie zdazy sie wylaczyc! Pozatym pali 10 L i tak sie pytam czy to moze byc to! Bo przeciez czujnik cieczy niema nic wspolnego z duzym spalaniem? A ten halla z tego co wyczytalem dawkuje paliwo do tlokow?I pomyslalem ze moze przez to tyle pali?

: czw cze 14, 2007 10:55
autor: Jurak
Mylisz się czujnik temperatury ma bardzo dużo wspólnego ze spalaniem gdyż to właśnie on jest odpowiedzialny za ssanie :) a wiadomo że jak jest padnięty to będziesz albo miał problemy z odpaleniem albo będzie ci ładnie palił i DUŻO palił.

Jeżeli zaś chodzi o czujnik halla to z tego co wiem to odpowiada on za ustalenie położenia wałka a nie za skład mieszanki (chyba że w Twojej wersji silnikowej są inne rozwiązania).

Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu.

: sob cze 16, 2007 13:04
autor: J3L3N
W takim razie wymienic oby dwa?

: sob cze 16, 2007 18:07
autor: Jacenty85
Jak Ci zgaśnie to podłącz stroboskop i zobacz czy jest iskra. Jeśli jej nie ma to prawdopodobnie hall nie daje impulsu. Spalanie może wzrosnąć jeśli hall będzie uszkodzony. Jest on odpowiedzialny za regulacje kąta wyprzedzenia zapłonu. Jeśli to wyprzedzenie będzie zbyt duże wówczas komputer może to zrekompensować zbyt bogata mieszanką. Oczywiście najlepiej byłoby podpiąc się pod VAG i odczytać błędy. Jeśli to hall to w momencie kiedy nie możesz go odpalić będzie błąd czujnika g40. Pamiętaj że za spalanie odpowiada także sonda lambda. Reasumując najlepiej byłoby udać się na VAG i obserwować odczyty z czujnika temperatury, sondy oraz zobaczyć czy jest błąd czujnika halla w momencie kiedy auto zgaśnie. Wówczas będzie wszystko jasne.

: sob cze 16, 2007 19:45
autor: Paweł Marek
O jaki silnik chodzi. Przecież jak ma czujnik położenia wału korbowego to z zepsutym hallem przy aparacie zapłonowym odpali i nawet będzie jeździł.

: sob cze 16, 2007 23:49
autor: Jacenty85
Właśnie zależy to od systemu sterowania. Np. W Bosch motronic czujnik halla w aparacie to jednocześnie czujnik położenia wału korbowego a w simosie...No tak tylko jak będzie popsuty hall w motronicu to auto nie odpali zaś w simosie będzie jeździło...bo simos opart jest na dwóch takowych ustrojstwach. Nie należy jednak zapominać, że uszkodzenie halla to nie zawsze brak możliwości uruchomienia samochodu. Na początku pojawia się wypadanie zapłonów, nierównie przyspieszanie, gaśnięcie w dość wysokiej temperaturze pracy, słabe wchodzenie na obroty itd...

: wt lip 03, 2007 21:26
autor: Domin_VW
Jacenty85 pisze:w simosie będzie jeździło...bo simos opart jest na dwóch takowych ustrojstwach. Nie należy jednak zapominać, że uszkodzenie halla to nie zawsze brak możliwości uruchomienia samochodu. Na początku pojawia się wypadanie zapłonów, nierównie przyspieszanie, gaśnięcie w dość wysokiej temperaturze pracy, słabe wchodzenie na obroty itd...
niestety to co kolega napisał jest w 100% prawdą , mój golfik jest na wtrysku simosa i ma dokladnie takie objawy i do tego jeszcze ma odcięcie przy 5tyś :cry: czujnik halla zakupiłem nowy boscha po znizkach za 115PLNów ale mam problem z jego wymiana...zna ktoś patent jak go wyciągnąć z aparatu :?: