wieksze spalanie przez HALLA??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

wieksze spalanie przez HALLA??

Post autor: J3L3N » śr cze 13, 2007 22:55

Czy moze zwiekszyc sie spalanie jezeli padl czujnik halla?


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw cze 14, 2007 01:27

J3L3N pisze:Czy moze zwiekszyc sie spalanie jezeli padl czujnik halla?
Jeśli całkiem padł to spalanie będzie "zero" - auto nie pojedzie bo nie będzie iskry.



Awatar użytkownika
radul81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt cze 12, 2007 12:52
Lokalizacja: Skawina

Re: wieksze spalanie przez HALLA??

Post autor: radul81 » czw cze 14, 2007 06:58

J3L3N pisze:Czy moze zwiekszyc sie spalanie jezeli padl czujnik halla?
jasne ze moze sie zwiekszys spalanie jesli jeszcze nie padl do konca


radul81

Jurak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 15, 2005 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jurak » czw cze 14, 2007 07:26

Gdy masz uszkodzony czujnik halla to nie będziesz w stanie odpalić silnika więc nie sądzę aby on mógł wpłynąć na spalanie.

Jeżeli masz za duże spalanie to bym raczej zaczął sprawdzać czujniki temperatury oraz termostat

A tak z ciekawości to dlaczego podejrzewasz że masz coś nie tak z czujnikiem halla?



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » czw cze 14, 2007 10:15

Poniewaz mam wszystkie objawy z nimk zwiazane tzn gasnie mi w czasie jazy i potem trudno go odpalic.Czasem obroty spadna ale nie zdazy sie wylaczyc! Pozatym pali 10 L i tak sie pytam czy to moze byc to! Bo przeciez czujnik cieczy niema nic wspolnego z duzym spalaniem? A ten halla z tego co wyczytalem dawkuje paliwo do tlokow?I pomyslalem ze moze przez to tyle pali?


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Jurak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 15, 2005 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jurak » czw cze 14, 2007 10:55

Mylisz się czujnik temperatury ma bardzo dużo wspólnego ze spalaniem gdyż to właśnie on jest odpowiedzialny za ssanie :) a wiadomo że jak jest padnięty to będziesz albo miał problemy z odpaleniem albo będzie ci ładnie palił i DUŻO palił.

Jeżeli zaś chodzi o czujnik halla to z tego co wiem to odpowiada on za ustalenie położenia wałka a nie za skład mieszanki (chyba że w Twojej wersji silnikowej są inne rozwiązania).

Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu.



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » sob cze 16, 2007 13:04

W takim razie wymienic oby dwa?


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob cze 16, 2007 18:07

Jak Ci zgaśnie to podłącz stroboskop i zobacz czy jest iskra. Jeśli jej nie ma to prawdopodobnie hall nie daje impulsu. Spalanie może wzrosnąć jeśli hall będzie uszkodzony. Jest on odpowiedzialny za regulacje kąta wyprzedzenia zapłonu. Jeśli to wyprzedzenie będzie zbyt duże wówczas komputer może to zrekompensować zbyt bogata mieszanką. Oczywiście najlepiej byłoby podpiąc się pod VAG i odczytać błędy. Jeśli to hall to w momencie kiedy nie możesz go odpalić będzie błąd czujnika g40. Pamiętaj że za spalanie odpowiada także sonda lambda. Reasumując najlepiej byłoby udać się na VAG i obserwować odczyty z czujnika temperatury, sondy oraz zobaczyć czy jest błąd czujnika halla w momencie kiedy auto zgaśnie. Wówczas będzie wszystko jasne.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 16, 2007 19:45

O jaki silnik chodzi. Przecież jak ma czujnik położenia wału korbowego to z zepsutym hallem przy aparacie zapłonowym odpali i nawet będzie jeździł.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob cze 16, 2007 23:49

Właśnie zależy to od systemu sterowania. Np. W Bosch motronic czujnik halla w aparacie to jednocześnie czujnik położenia wału korbowego a w simosie...No tak tylko jak będzie popsuty hall w motronicu to auto nie odpali zaś w simosie będzie jeździło...bo simos opart jest na dwóch takowych ustrojstwach. Nie należy jednak zapominać, że uszkodzenie halla to nie zawsze brak możliwości uruchomienia samochodu. Na początku pojawia się wypadanie zapłonów, nierównie przyspieszanie, gaśnięcie w dość wysokiej temperaturze pracy, słabe wchodzenie na obroty itd...



Awatar użytkownika
Domin_VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr sie 02, 2006 15:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Domin_VW » wt lip 03, 2007 21:26

Jacenty85 pisze:w simosie będzie jeździło...bo simos opart jest na dwóch takowych ustrojstwach. Nie należy jednak zapominać, że uszkodzenie halla to nie zawsze brak możliwości uruchomienia samochodu. Na początku pojawia się wypadanie zapłonów, nierównie przyspieszanie, gaśnięcie w dość wysokiej temperaturze pracy, słabe wchodzenie na obroty itd...
niestety to co kolega napisał jest w 100% prawdą , mój golfik jest na wtrysku simosa i ma dokladnie takie objawy i do tego jeszcze ma odcięcie przy 5tyś :cry: czujnik halla zakupiłem nowy boscha po znizkach za 115PLNów ale mam problem z jego wymiana...zna ktoś patent jak go wyciągnąć z aparatu :?:


Moje GTI US Edition => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=196952

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 285 gości