Strona 1 z 1

Hamulec ręczny

: śr cze 13, 2007 12:23
autor: ryba_71
Po wymianie płynu hamulcowego kloicków tarcz i szczęk w warsztacie hamulec ręczny zaczyna działać od 4 zgrzytu (czytaj ząbka) w góre. Wcześniej działał już od pirwszego.
Jak powinno być (normowo) od pierwszego, wyżej a może sam dojdzie do jakiejś normy?

Re: Hamulec ręczny

: śr cze 13, 2007 14:14
autor: Krzyku
ryba_71 pisze:... Wcześniej działał już od pirwszego.
Jak powinno być (normowo) od pierwszego, wyżej a może sam dojdzie do jakiejś normy?
Jak ręczny chwyta na pierwszym ząbku to jaką masz pewność że zupełnie opuszczona dźwignia powoduje odsunięcie szczęk od bębna żeby nie było tarcia?
Z tego co pamiętam w książce piszą żeby podnieść tył auta, zaciągnąć na trzeci ząbek i tak regulować naciągiem linek, żeby obydwa koła stawiały opór przy kręceniu ale żeby dało się je jeszcze obrócić. Po wyregulowaniu opuścić dzwignię i sprawdzić czy koła obracają się swobodnie.

: śr cze 13, 2007 14:57
autor: ryba_71
a w praktyce na którym zębie w waszych autach działa ręczny

[ Dodano: Sro Cze 13, 2007 14:58 ]
Krzyku a wjakiej książce to znalazłeś?

: śr cze 13, 2007 17:55
autor: jawel
Obrazek

: śr cze 13, 2007 18:21
autor: kapalek
a mo|esz jeszcze rzuci ten rysunek 8.22 co pokazuje jak wyglada reg. tylnych hamulcow tarczowych?
u mnie juz na pierwszym zabku hamulec lapie.
czy auto ma prawo ruszyc na 4 zabku?

: śr cze 13, 2007 18:39
autor: jawel
Obrazek

: śr cze 13, 2007 19:10
autor: kapalek
thx i plusik

[ Dodano: 13 Cze 2007 19:11 ]
kurde zapomnialem ze ja tu plusikow stawuiac nie moge:(

: czw cze 14, 2007 00:27
autor: pusty
ryba_71 pisze:a w praktyce na którym zębie w waszych autach działa ręczny
heh to zależy od jazdy, jeżeli ktoś potrzebuje hamulca ręcznego tylko po to by nie zjechać w dół ze świateł, to może mieć nawet na 6 ząbku trzymanie hamulca, ja czasem sobie lubie pojeździć na ręcznym na zakrętach i za 2 ząbek nie wychodze!! Kiedyś naciągnąłem tak ręczny że trzymał mocno już na 1 ząbku ale jak się troche przejechałem w nocy i wyszedłem z auta to prawa strona prawie się paliła tak się nagrzała tarcza, wyglądała jak w samochodach rajdowych hehe :jezor: