Strona 1 z 1

Wystrzelona odma i wąż od filtra powietrza!!

: pn cze 11, 2007 23:32
autor: pusty
Witam:] mam problem z silnikiem 2E GTI mk3. Już pare razy wystrzeliło mi odme i wąż od filtra powietrza, tzn. wysuwa się wszystko na łączeniach jest wielki wystrzał i gaśnie silnik. Dzisiaj tez mi się tak stało, złożyłem wszystko tak jak powinno być i silnik zaczął nieróno pracować obroty skakały, były bardzo wysokie nie schodziły poniżej 1500 tys/min. Później nie mogłem odpali auta jakby łapał jakieś lewe powietrze, tzn. odpalał i natychmiast gasł! Jak odłączałem przepływomierz to odpaliłem i silnik w miare równo chodził, czy to może być wina przepływomierza?? Czy od tego wystrzału mógł ulec zepsuciu???? prosze o pomoc!!
Pozdrawiam

: pn cze 11, 2007 23:37
autor: marek2907
pusty pisze:czy to może być wina przepływomierza?? Czy od tego wystrzału mógł ulec zepsuciu???? prosze o pomoc!!
oczywiście ze może być wina przepływomierza
odłaczyłeś go i silnik zaczął w miarę normalnie pracować .
Świadczy to o tym że silnik przeszedł w tzw. tryb awaryjny i pracuje w/g zapisanych bezpiecznych parametrów
obejrzyj dokładnie przepływomierz
u ciebie jest bodajze na drucik

: pn cze 11, 2007 23:40
autor: pusty
mam wstawiony gaz i bodajże jest klapka

: wt cze 12, 2007 00:26
autor: marek2907
mam wstawiony gaz i bodajże jest klapka
klapka nie zawsze zadziała niestety
ale bez paniki
najpierw sprawdź ten przepływomierz

: wt cze 12, 2007 09:07
autor: T.O.B.I.
masz instalacje gazowa? jezeli tak to masz na wysokim napieciu uciekanie iskry i nastepuje detonacji gazu w dolocie, u starszego tak sie dzialo w fordzie, na szczescie mial dolot plastikowy i wciskany na kolektor.

: śr cze 13, 2007 12:21
autor: pusty
Mam instalacje gazową, ale jak iskra może się dostać do dolotu??
Ja mam dolot gumowy

: śr cze 13, 2007 13:24
autor: T.O.B.I.
gdziesz masz na wysokim przebicie dlatego w dolocie zdetonowala sie mieszanka gazowa, przepustnice masz chyba metalowa :bajer: a od niej niedaleko moze dolot nie jest szczelny, wystrzal byl stlumiony?

: śr cze 13, 2007 15:30
autor: pusty
Nie wiem czy wystrzał był stłumiony, już pare razy mi tak strzeliło, ale teraz coś się pochrzaniło z przepływomierzem i obroty skaczą albo odpalić nie chce, jeśli odłącze kable od przepływomierza to chodzi prawie dobrze bo obroty są normalne tylko jak przegazuje albo podczas jazdy wrzuce na luz to obroty spadają do np. 400/min i potem znów wracają do 850 obr./min tak jak powinno byc:] chyba będę musiał zainwestować w nowy przepływomierz ;/ nie wiesz ile to może kosztować i używany też. A jak można uniknąć następnego takiego wystrzału????

: śr cze 13, 2007 17:00
autor: Paweł Marek
Chodzi o prepływomierz klapkowy z 2E. Albo po strzale została dziura w dolocie albo poszła przpływka. Ma klapke zgietą (do naprawy), albo poszła górna cześć elektroniczna pod pokrywka i wtedy przaktycznie do wyminay. A potem nowe swiece, kable kopułka i palec.