Strona 1 z 2

Tarcze

: pt cze 08, 2007 12:48
autor: damian-ppp
Witam!
Szukałem na forum ale nie znalazłęm konkternie... Mam mk3 1,9 TD z 1994 roku... Nie ma ABS i ma zwykłe tarcze... Niedługo szykuje mi się wymiana i zastanawiam się nad założeniem wentylowanych... Czy podejdą bez przeróbek wentylowane?

: pt cze 08, 2007 13:09
autor: gopiter
Podejrzewam ze bedziesz musial zmienic tez zaciski.

: pt cze 08, 2007 13:17
autor: damian-ppp
Orientujesz się może jaki jest koszt zacisków?

: pt cze 08, 2007 13:33
autor: gopiter
Dokladnie nie wiem ale jakis czas temu tez myslalem nad zmiana i wtedy zacisk firmy TRW kosztowal o ile dobrze pamietam cos ok 400zl.

: pt cze 08, 2007 13:39
autor: zodiak
Nie jestem taki pewnien więc to n ie na 100% ale wydaje mi się że można dać wentylowane, tylko wtedy klocki muszą być cieńsze (do tarcz wentylowanych). Całkowita grubość zestawu klocki+tarcza pozaostaje taki sam tylko tarcza jest grubsza a klocki cieńsze.

: pt cze 08, 2007 13:39
autor: damian-ppp
Hmm... No to kaplica... 800 zł i do tego tarcze i klocki... To chyba jednak lepiej będzie kupić to co mam...

: pt cze 08, 2007 13:51
autor: zodiak
Jak masz tarcze 256mm (grubości 13mm) to są także w tym samym wymiarze 256mm ale o grubości 20mm. Wtedy na 99% można podmienić na wentyle plus klocki. jak masz 239mm (gubości 12mm) to już chyba gorzej ;/

: pt cze 08, 2007 13:52
autor: gopiter
zodiak pisze:Nie jestem taki pewnien więc to n ie na 100% ale wydaje mi się że można dać wentylowane, tylko wtedy klocki muszą być cieńsze (do tarcz wentylowanych). Całkowita grubość zestawu klocki+tarcza pozaostaje taki sam tylko tarcza jest grubsza a klocki cieńsze.
Jesli masz racje to byloby super!Moze to ktos jeszcze potwierdzic?

: pt cze 08, 2007 13:53
autor: damian-ppp
zodiak pisze:Nie jestem taki pewnien więc to n ie na 100% ale wydaje mi się że można dać wentylowane, tylko wtedy klocki muszą być cieńsze (do tarcz wentylowanych). Całkowita grubość zestawu klocki+tarcza pozaostaje taki sam tylko tarcza jest grubsza a klocki cieńsze.
No właśnie też tak liczyłem! Tylko hodzi mi o praktyke... Może ktoś przekłądał to z powodzeniem? Bo z tego co liczyłem z danych z katalogów to wychodzi ta sama grubość... Bo przy niewentylowanych tarcze są cieńsze a klocki grubsze, a przy wentylowanych na odwrów... Trochę zamotałem ale chyba wiecie o co mi chodzi?? :kac:

: pt cze 08, 2007 13:56
autor: jaszczur
damian-ppp,aby sie upewnić na 100%zmierz średnicę tarczy do ciebie są 2 rodzaje 256 i ta jest wentylowana i 239 pełna zmierz jak możesz i zadzwoń do mnie podam ci nr jej i jej cenę nr ( w podpisie)

[ Dodano: Pią Cze 08, 2007 13:59 ]
damian-ppp, znalazłem wentylowane delphi Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
Średnica [mm]: 239
Grubość [mm]: 20
Minimalna grubość [mm]: 18
średnica otworu centrujacego [mm]: 65
Głębokość [mm]: 39
Ilość wycięć/otworów: 4
Strona zabudowy: oś przednia
od roku prod.: 1996.09
cenę zaraz ci podam zadzwonić muszę do hurtowni poczekaj z 10 min
już wiem cena 127,42 zł za komplet

: pt cze 08, 2007 14:01
autor: damian-ppp
Ok jaszczur na pewno skorzystam! Jadę na weekend do chaty i będę robił kilka rzeczy przy golferze to zdejmę kółko i zmierze!

: pt cze 08, 2007 14:03
autor: jaszczur
FERODO premium klocki klocki te jesli masz system hamulcowy lukas one do tych tarcz podejdą cena ok 100zł kopmlet

: pt cze 08, 2007 14:09
autor: gopiter
jaszczur czy ta tarcze wentylowana 239mm do ukladu z ABS podejdzie czy do ABS sa inne tarcze?

: pt cze 08, 2007 14:12
autor: jaszczur
damian-ppp, teraz tak jeśli masz ten rok auta to w tym roku występowały 2 rodzaje hamulców starsze vw II takie same jak w mk2 i nowszego girling)aby sie upewnić które masz skręć kołem max do wewnatrz i zajrzyj na mocowanie zacisku,jeśli masz na klucz nr 13 to są girlingi,jeśli na imbusy(schowane w takich gumkach)to vw II a ty masz poradę jak to wymienić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90404 z tym,że do wymiany tarczy musisz cały zacisk odkręcić,i taka jedna rada jeszcze po wymianie takiego zestawu,pojedź sobie gdzies na prosta rozpedź sie do 80 km/h i stopniowo sobie hamuj oby sie to dotarło,bo hamulcy na początku nie będziesz miał rewelacyjnych,staraj sie unikać gwałtownego hamowania aby tarczy nie przegrzać by się na dzień dobry nie pokrzywiły