Strona 1 z 1

Schemat elektryczny wentylatora chłodnicy

: pt cze 08, 2007 12:28
autor: pawelek_
Witam
Wiem, że o tym już było, ale: czy wentylator chłodnicy jest załączany innym jeszcze innym czujnikiem, niż ten przy chłodnicy??? Golf 2 1.6 1989r automat, wentylator włącza się po jakiś 10 min od wyłączenia silnika kilka razy, ale zdjęcie wtyczki z czujnika na chłodnicy (która jest już chłodna!!!) nie powoduje jego wyłączenia. Zwarcie w instalacji też chyba to nie jest, bo jak sie już cały silnik wychłodzi to wentylator przestaje świrować, wyraźnie słychać też pracę jakiegoś przekaźnika. Może ma ktoś schemat na którym jest jeszcze jeden czujnik temperatury??

Nikt nie wie?? Może jednak?? Dodatkowa informacja: po włączeniu zapłonu wentylator się wyłącza...

[ Dodano: Czw Sie 30, 2007 08:15 ]
Odnawiam temat bo sam niczego konkretnego nie znalazłem :-(

: pt mar 27, 2009 19:57
autor: rabbit1
mam ten sam problem

: pt mar 27, 2009 22:19
autor: Zico63b
Nie wiem czy to w czymś pomoże, lecz wyszperałem taki schemacik; jak widać jest stosowany dodatkowy przekaźnik i dodatkowy czujnik temperatury dla dodatkowego biegu wentylatora. Znaleźć ten czujnik można po kolorze kabla do niego - czarno-brązowy. Styk 15 w widocznym na schemacie przekaźniku to zapłon a 30 to stały plus.
Obrazek

: pn cze 29, 2009 15:52
autor: Tkaczu
Witam
Nie chce zakladac nowego tematu wiec odnawiam ten :jezor:
Mam ten sam problem (badz tez nie) moj golf2 89r, RF z automatem u mnie po wylaczeniu silnika postoi z pol godziny i wentylator zalacza sie na ok 5 minut (czasem dluzej) po czym wylacza sie i juz jest spokoj.
Czy ktos wie w czym rzecz? :shock: A moze taki urok auta i ma to zwiazek z automatem? :hmm:

: wt cze 30, 2009 10:03
autor: Lipek81
W gaźniku jest termostat który załącza wentylator. Załącza go tylko przy wyłączonym silniku - jak przekręcisz kluczyk, kiedy wentylator pracuje (załaczony z tego termostatu, a nie z tego przy chłodnicy) to wentylator powinien sie wyłączyć. Do tego załąćza go na max. ok. 10-12min - potem jest przekaźnik czasowy, który go wyłacza (na panelu przekaźników, nr. 31. Po co to jest - do końca nie wiem, ale podejrzewam, że chodzi o to żeby chłodzić gaźnik, zapobiegając nadmiernemu powstawaniu oparów paliwa np. w słoneczny dzień itp.