Strona 1 z 1

chlodzenie silnika

: śr cze 06, 2007 23:08
autor: przemodtr83jw
witam wszystkich mam jedno pytano dzisiaj wymienilem termostat i pompe wody temperature pokazuje prawie 100 stopni wiatrak sie wlancza na pierwszy bieg ale jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?

: śr cze 06, 2007 23:18
autor: Paweł Marek
Najpewniej to objaw nieodpowietrzenia. Poczekaj dłużej lub sprawdź drożność węzyka odpowietrzającego wraz z króćcami (ten cieńszy z dwóch idących od zbiornbiczka wyrównawczego)

: śr cze 06, 2007 23:23
autor: marek2907
u braciaka w goferku pokazuje temp 100-105 stopni
a prezy pomiarze temp płynu w zbiorniczku wyrównawczym termometr pokazuje 89-92 stopnie
czujnik oryginał termostat WACHLERA
ja bym się nieprzejmował

: czw cze 07, 2007 10:46
autor: stonefree
przemodtr83jw pisze:temperature pokazuje prawie 100 stopni
w czasie jazdy, czy na postoju?
przemodtr83jw pisze:jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?
Jak najbardziej. Nie wolno odkrecac korka na gorącym silniku.JEst tam ciśnienie rzedu 1,5 bar, żeby układ miał lepsza sprawność ( niższa temperatura wrzenia bo ciśnienie podwyższone)

: czw cze 07, 2007 11:03
autor: jajko
marek2907 pisze:u braciaka w goferku pokazuje temp 100-105 stopni
a prezy pomiarze temp płynu w zbiorniczku wyrównawczym termometr pokazuje 89-92 stopnie
ja bym się nieprzejmował
W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!
stonefree pisze:
przemodtr83jw pisze:jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?
Jak najbardziej. Nie wolno odkrecac korka na gorącym silniku.JEst tam ciśnienie rzedu 1,5 bar, żeby układ miał lepsza sprawność ( niższa temperatura wrzenia bo ciśnienie podwyższone)
Nie, to nie jest normalne! Zazwyczaj jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą, ale u Ciebie może świadczyć o złym odpowietrzeniu układu. Korka owszem nie powinno otwierać się na gorącym silniku, bo zmniejsza się nadciśnienie i obniża tmperaturę wrzenia płynu, ale nigdy płyn nie powinien zostać wywalony przez zbiorniczek.

: czw cze 07, 2007 11:31
autor: marek2907
jajko pisze:W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!
chyba niechcesz mi powiedzieć że w ciągu 30 sekund po zgaszeniu silnika płyn w zbiorniczku wyrównawczym ostygnie o 15 stopni :bajer:

: czw cze 07, 2007 11:57
autor: stonefree
jajko pisze:Nie, to nie jest normalne! Zazwyczaj jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą,
NIc podobnego. W kazdym zdrowym samochodzie wywali ci płyn jak odkrecisz na gorącym silniku.

: czw cze 07, 2007 13:09
autor: jajko
marek2907 pisze:
jajko pisze:W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!
chyba niechcesz mi powiedzieć że w ciągu 30 sekund po zgaszeniu silnika płyn w zbiorniczku wyrównawczym ostygnie o 15 stopni :bajer:
Jasne, że nie, ale jak sama nazwa wskazuje, jest to tylko "zbiorniczek wyrównawczy" i przez niego przepływa tylko tyle ile wleje się wężykiem przelewowym, który jak zapewne zauważyłeś ma nieporównywalnie mniejszą średnicę w stosunku do węży przy chłodnicy. Dlatego pomiar temperatury płynu w zbiorniczku nie jest miarodajny. Wystarczy podjechać na VAG'a i zobaczyć odczyt z komputra, bo czujnik na desce rozdzielczej lubi przekłamywać :)
stonefree pisze:
jajko pisze:Nie, to nie jest normalne! Zazwyczaj jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą,
NIc podobnego. W kazdym zdrowym samochodzie wywali ci płyn jak odkrecisz na gorącym silniku.
Pomijając to, że widziałem masę zdrowych samochodów i w żadnym nie miało to miejsca, to bardzo chętnie dowiem się jak to jest technicznie możliwe?

: czw cze 07, 2007 14:09
autor: Paweł Marek
jajko pisze:Dlatego pomiar temperatury płynu w zbiorniczku nie jest miarodajny
zgadzam się, tyle że różnica jest niewielka, kilka stopni.
jajko pisze:Pomijając to, że widziałem masę zdrowych samochodów i w żadnym nie miało to miejsca, to bardzo chętnie dowiem się jak to jest technicznie możliwe?
powiedzmy jeśli się pomału odkręca korek to będzie słyszalne syknięcie, parę krople płynu wyleci i tyle. Żadne wywalanie dużej ilości płynu.

: czw cze 07, 2007 21:21
autor: stonefree
Paweł Marek pisze:powiedzmy jeśli się pomału odkręca korek to będzie słyszalne syknięcie, parę krople płynu wyleci i tyle. Żadne wywalanie dużej ilości płynu.
OKi.
Golf 3 1,9 D.Koles wymienia termostat.Na postoju odpowietrza układ, wentyl się włącza,wszystko ok. Wyjeżdża na trasę, przejeżdza 5km, za autem chmura pary, wraca do warsztatu.W zbiorniczku sucho.Po ostygnięciu dolewa 3 l płynu. Przyczyna - brak oringu w korku zbiorniczka - nie było cisnienia i płyn sie zagotował.Po założenu oringu jeździ do dziś. Nie sądzę więc, żeby to była wina uszczelki ...