Strona 1 z 1

Problem z wymianą końcowego tłumika

: pn cze 04, 2007 19:08
autor: kodek
Nie potrafię zamontować końcowego tłumika. Mam mam vw vento. Prosze o jakiś patent bo już straciłem cierpliwość. Przepraszam że nie używam fachowego języka ale nie znam jak nazywają się elemnty tłumika. W sobotę wyjąłem końcowy tłumik bo mi się urwała rura. Odłączyłem rurę od środkowego tłumika potem końcową drugą część z tym pudełkiem. Znajomy zespawał mi rurę z tylną częścią i teraz nie mogę całego tylnego tłumika włożyć nad ośką (tylny to kawałek rury-pudełko- rura). Próbowałem obracać w różny sposób i nie mogę dać sobie rady. Napewno jest jakiś sposbó przecież jak się kupuje tylny tłumik to on też jest w całości. Może ktoś z was wymieniał i ma na to sposób.

: pn cze 04, 2007 19:20
autor: dziejo
tylny tłumik to on też jest w całości.
SAM tłumik tak ale nie z rurą

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 19:23 ]
Obrazek

: pn cze 04, 2007 19:30
autor: pszczyna
Opuścić tylną belkę lub obciąć i zespawać koszt do 50zł

: pn cze 04, 2007 19:36
autor: kodek
pszczyna pisze:Opuścić tylną belkę lub obciąć i zespawać koszt do 50zł
Żartujesz???
Tak wymieniają tłumiki? Podobno to nie jest problem. Przecież jak się kupi nowy to nie tną go przy montażu chyba. Musi być jakiś sposób. Zespawałem stary bo nie jest zły a nowy 100 zł i mam dać 50 zł za rozcięcie i spawanie. Może ktoś wymieniał bez rozcinania i opuszczania tylenj belki.

: pn cze 04, 2007 19:46
autor: haps
no wiesz...niestety do vento czy golfa do okreslonego silnika zmienialy sie uklady wydechowe..i tak na przyklad ja mam 1.8 ADZ z koncowki 95 i cos sie zmienilo z tylnim wydechem i chyba srodkowym..jakies inne laczenia...tzn rury inaczej wygiete..i jak sie kupi przez pomylke ten pierwszy model wydechu to pozniej trzeba robic takie zabiegi..mozliwe ze kupiles pasujacy w 100% do Twojego modelu, ale moze poprzedni wlasciciel cos namieszal i teraz musisz sie bawic...ale bardzo czesto trzeba przerabiac bo cos nie pasuje..albo tlumikarz cos spierdzielil i pozniej z wymiany na wymiane sa coraz to ciekawsze kombinacje..

: pn cze 04, 2007 19:49
autor: kodek
Obrazek

To jest mój tłumik. Czy tak nie jest zbudowany nowy?

: pn cze 04, 2007 19:58
autor: haps
na pewno jest tak zbudowany :) ale tak jak napisalem, moze juz ktos cos kiedys tam namieszal..dospawal jakis element...roznie to bywa...niestety nie sa to klocki LEGO i bez spawarki sie raczej nie obejdzie..

: pn cze 04, 2007 20:01
autor: kodek
Ale jak się kupuje nowy to tak wygląda? Czy jest bez tej rury. Z tego co patrzyłem to oryginalny tłumik vw i żadnych spawań nie było widać.

: pn cze 04, 2007 20:11
autor: haps
no jak ja kupowalem to bez tych rur...i tak chyba jest wszedzie...ale pewien nie jestem

: pn cze 04, 2007 20:23
autor: kodek
Czyli kupując nowy mamy sam ten końcowy zbiornik? Ale jak go połączyć z rurą ona nie ma kołnierza? Nie wiem ale chyba nikt nie spotkał się z takim problemem bo brak pomocy. Samochód mam u znajomego na kanale porozkręcany i szukam pomocy.

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 8:32 pm ]
haps pisze:no jak ja kupowalem to bez tych rur...i tak chyba jest wszedzie...ale pewien nie jestem
Nie wiem ale na stronie intercars wygląda tak. Nie chciałbym ciąć mojego mo może jakoś można go włożyć. Obrazek

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 8:57 pm ]
Nie wiem ale nikt nie chciał mi pomóc. Ja podzielę się sposobem. Po 3 godzinach kombinowania włożyłem tłumik. Poprostu trzeba wysoko podnieść samochód na podnośniku. Robi sie przestrzeń nad belką i można zamontować.

: pn cze 04, 2007 21:26
autor: greg
nowy tłumik końcowy jest krótszy, bo jego rura kończy się prawie w połowie przegięcia nad belką. Należy starą rurę przeciąć w tym miejscu, zakałdasz łącznik jesli tłumik czasem nie kończyłby się kołnierzem i skręcasz 2 zaciskami w kształcie liytery U

: pn cze 04, 2007 22:11
autor: kodek
greg pisze:nowy tłumik końcowy jest krótszy, bo jego rura kończy się prawie w połowie przegięcia nad belką. Należy starą rurę przeciąć w tym miejscu, zakałdasz łącznik jesli tłumik czasem nie kończyłby się kołnierzem i skręcasz 2 zaciskami w kształcie liytery U
Nie zgadzam się z tym. Nic nie trzeba przecinać. Tak jak pisałem wystarczy podnieść lewe tylne koło podnośnikiem i robi sią taka przestrzeń że bez problemu cały tłumik końcowy włożysz. Sprawdzone.

: pn cze 04, 2007 22:14
autor: greg
wszystko zależy jaki tłumik kupisz - j akupiłem do mk3 kiedyś właśnie taki co się kończył przy belce