Problem z wymianą końcowego tłumika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Problem z wymianą końcowego tłumika

Post autor: kodek » pn cze 04, 2007 19:08

Nie potrafię zamontować końcowego tłumika. Mam mam vw vento. Prosze o jakiś patent bo już straciłem cierpliwość. Przepraszam że nie używam fachowego języka ale nie znam jak nazywają się elemnty tłumika. W sobotę wyjąłem końcowy tłumik bo mi się urwała rura. Odłączyłem rurę od środkowego tłumika potem końcową drugą część z tym pudełkiem. Znajomy zespawał mi rurę z tylną częścią i teraz nie mogę całego tylnego tłumika włożyć nad ośką (tylny to kawałek rury-pudełko- rura). Próbowałem obracać w różny sposób i nie mogę dać sobie rady. Napewno jest jakiś sposbó przecież jak się kupuje tylny tłumik to on też jest w całości. Może ktoś z was wymieniał i ma na to sposób.


kodek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 04, 2007 19:20

tylny tłumik to on też jest w całości.
SAM tłumik tak ale nie z rurą

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 19:23 ]
Obrazek



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn cze 04, 2007 19:30

Opuścić tylną belkę lub obciąć i zespawać koszt do 50zł



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » pn cze 04, 2007 19:36

pszczyna pisze:Opuścić tylną belkę lub obciąć i zespawać koszt do 50zł
Żartujesz???
Tak wymieniają tłumiki? Podobno to nie jest problem. Przecież jak się kupi nowy to nie tną go przy montażu chyba. Musi być jakiś sposób. Zespawałem stary bo nie jest zły a nowy 100 zł i mam dać 50 zł za rozcięcie i spawanie. Może ktoś wymieniał bez rozcinania i opuszczania tylenj belki.


kodek

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn cze 04, 2007 19:46

no wiesz...niestety do vento czy golfa do okreslonego silnika zmienialy sie uklady wydechowe..i tak na przyklad ja mam 1.8 ADZ z koncowki 95 i cos sie zmienilo z tylnim wydechem i chyba srodkowym..jakies inne laczenia...tzn rury inaczej wygiete..i jak sie kupi przez pomylke ten pierwszy model wydechu to pozniej trzeba robic takie zabiegi..mozliwe ze kupiles pasujacy w 100% do Twojego modelu, ale moze poprzedni wlasciciel cos namieszal i teraz musisz sie bawic...ale bardzo czesto trzeba przerabiac bo cos nie pasuje..albo tlumikarz cos spierdzielil i pozniej z wymiany na wymiane sa coraz to ciekawsze kombinacje..



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » pn cze 04, 2007 19:49

Obrazek

To jest mój tłumik. Czy tak nie jest zbudowany nowy?


kodek

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn cze 04, 2007 19:58

na pewno jest tak zbudowany :) ale tak jak napisalem, moze juz ktos cos kiedys tam namieszal..dospawal jakis element...roznie to bywa...niestety nie sa to klocki LEGO i bez spawarki sie raczej nie obejdzie..



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » pn cze 04, 2007 20:01

Ale jak się kupuje nowy to tak wygląda? Czy jest bez tej rury. Z tego co patrzyłem to oryginalny tłumik vw i żadnych spawań nie było widać.


kodek

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn cze 04, 2007 20:11

no jak ja kupowalem to bez tych rur...i tak chyba jest wszedzie...ale pewien nie jestem



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » pn cze 04, 2007 20:23

Czyli kupując nowy mamy sam ten końcowy zbiornik? Ale jak go połączyć z rurą ona nie ma kołnierza? Nie wiem ale chyba nikt nie spotkał się z takim problemem bo brak pomocy. Samochód mam u znajomego na kanale porozkręcany i szukam pomocy.

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 8:32 pm ]
haps pisze:no jak ja kupowalem to bez tych rur...i tak chyba jest wszedzie...ale pewien nie jestem
Nie wiem ale na stronie intercars wygląda tak. Nie chciałbym ciąć mojego mo może jakoś można go włożyć. Obrazek

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 8:57 pm ]
Nie wiem ale nikt nie chciał mi pomóc. Ja podzielę się sposobem. Po 3 godzinach kombinowania włożyłem tłumik. Poprostu trzeba wysoko podnieść samochód na podnośniku. Robi sie przestrzeń nad belką i można zamontować.


kodek

greg

Post autor: greg » pn cze 04, 2007 21:26

nowy tłumik końcowy jest krótszy, bo jego rura kończy się prawie w połowie przegięcia nad belką. Należy starą rurę przeciąć w tym miejscu, zakałdasz łącznik jesli tłumik czasem nie kończyłby się kołnierzem i skręcasz 2 zaciskami w kształcie liytery U



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » pn cze 04, 2007 22:11

greg pisze:nowy tłumik końcowy jest krótszy, bo jego rura kończy się prawie w połowie przegięcia nad belką. Należy starą rurę przeciąć w tym miejscu, zakałdasz łącznik jesli tłumik czasem nie kończyłby się kołnierzem i skręcasz 2 zaciskami w kształcie liytery U
Nie zgadzam się z tym. Nic nie trzeba przecinać. Tak jak pisałem wystarczy podnieść lewe tylne koło podnośnikiem i robi sią taka przestrzeń że bez problemu cały tłumik końcowy włożysz. Sprawdzone.


kodek

greg

Post autor: greg » pn cze 04, 2007 22:14

wszystko zależy jaki tłumik kupisz - j akupiłem do mk3 kiedyś właśnie taki co się kończył przy belce



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 324 gości