Strona 1 z 1

Montaz klimatyzacji

: ndz cze 03, 2007 16:16
autor: benyb
Witam wszystkich,
Mam pewien problem z klimatyzacją. Posiadam VW GOLFA 3, 1.8 8v 90KM, rok 93. Zakupiłem na allegro "kompletną" klimatyzację od modelu 2.0 8v z 93r, jest prawie kompletna, ponieważ mechanik, który mi ją zakłada, mówi, że brakuje paru części, tzn podwójnego wiatraka z obudową do przodu, wiązki kabli elektrycznych i jakiegoś przełącznika, które reguluje po naciśnięciu guzika zamknięciem i otwarciem obiegu. Proszę, jeśli to możliwe (nie znalazłem tego nigdzie na forum), co dokładnie jest mi potrzebne do założenia klimy. Posiadam na dzień dzisiejszy przewodu, chłodnicę, sprężarkę, cały termowentylator z obudową, agregat czy coś takiego. Co jeszcze będzie mi potrzebne, chciałbym nadmienić, że jest to klima manualna nie panel climatronica. Proszę o pomoc, ponieważ autko stoi mi już ponad tydzień a ja nie wiem co jeszcze brakuje. I jeszcze jedno - czy podejdzie wiązka i wentylatory do chłodnicy i klimy od wersji angielskiej!! Bo mam okazję kupić coś takiego.
Dziękuje z góry i pozdrawiam

: ndz cze 03, 2007 17:06
autor: greg
słabo szukałeś - tu masz z fotkami http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... i+monta%BF

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 5:07 pm ]
benyb pisze:I jeszcze jedno - czy podejdzie wiązka i wentylatory do chłodnicy i klimy od wersji angielskiej!!
wg mnie podejdzie - jak nbędą za krótkie to przeciez można przedłużyć

: ndz cze 03, 2007 17:46
autor: benyb
Dziękuje bardzo !!!
pozdr

[ Dodano: 03 Cze 2007 17:49 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy w angliku była montowana taka sama klima i czy częsci podejdą od anglika

[ Dodano: 03 Cze 2007 18:58 ]
Jeszcze jedno pytanie. Czy części typu elektryka, przekaźniki, kable sterowania, zbiornik i wężyki podejdą od 1.9 Tdi , rok 97 (anglik) do 1.8 8v benzyna

: pn cze 04, 2007 08:30
autor: Amanda
Elementy podcisnienia służace sterowaniu klapy obiegu powietrza wyglądaja mniej więcej jak na poniższej fotce (jest to od psssata B3 , ale pewnie w golfi jest takie samo)
Obrazek

a tu fotka elektrozaworu od powyższego układu
Obrazek

Zawór mam na sprzedaż :grin: - 20zł z wysyłką.

: wt cze 12, 2007 18:10
autor: miś fazi
masz go jeszcze?

: wt cze 12, 2007 22:56
autor: Amanda
Mam, jak jesteś zainteresowany daj info na PW - podam Ci dane do przelwu

: śr cze 13, 2007 09:08
autor: miś fazi
a nie wysłałbyś mi za pobraniem ?

: pt mar 21, 2008 10:13
autor: boro50
Trochę odgrzebię "trupa" :D. Koledzy, powiedzcie mi, czy z innego auta podejdą zawór i zbiornik podciśnienia? Zbiornik, jak zbiornik, bo tu raczej dużej różnicy nie będzie, bardziej chodzi mi o ten zawór.

: pt mar 21, 2008 11:02
autor: Amanda
Ja Ci uda sie toto popodłączać to może być i z kombajnu do buraków - w końcu zawór to zawór - otwiera lub zamyka po podaniu napiecia, a zbiotnik "akumuluje" podcisnienie i ew. wyrównuje pulsacje czy niewielkie wahania jego wartości.
Tylko zauważ że zawór ma (o ile dobrze pamietam) dwa wejścia na weżyki i jedno "odpowietrzające" - po odłączenia podcisnienia od strony żródła - pozwala na zassanie powietrza w odłączoną część układu.

: pt mar 21, 2008 11:16
autor: boro50
Czyli takie coś teoretycznie powinno podejść? Z podłączeniem nie będzie problemu. Nawet wtyka taka sama. O ja gupi... myślałem, że ma mieć jakieś określone parametry, ale on przecież sterowany prądem i faktycznie otwiera po wzbudzeniu solenoidu :rotfl: chyba jeszcze jedna kawa potrzebna :helm:
Obrazek
Co do odpowietrzenia... to przecież podciśnienie i po ściągnięciu węża i tak zassie powietrze. Chyba ten trzeci króciec nie jest taki bardzo potrzebny?

: pt mar 21, 2008 11:57
autor: Amanda
boro50 pisze:Co do odpowietrzenia... to przecież podciśnienie i po ściągnięciu węża i tak zassie powietrze. Chyba ten trzeci króciec nie jest taki bardzo potrzebny?
Pościągnięciu węża tak, ale w czasie normalnej eksploatacji raczej nie będziesz latał i sciągał węża (rozumiem że toto ma chodzić w klimie).
Po załączeniu zaworu po wpływem podcisnienia siłownik w nagrzewnicy zamknie (czy otworzy, juz nie pamiętam) obieg wewnętrzy. Gdy wyłączysz zawór to do siłownika zostanie odciety dopływ podcisnienia, ale nie będzie dopływu powietrza by powrócil on do pozycji otwarty i będzie "trzymac" aż poprzez nieszczelności układu spadnie podcisnienie
Więc.....

: wt mar 25, 2008 21:28
autor: boro50
I znowu go odgrzebię :D. Koledzy, wiecie może gdzie ten zaworek ze zdjęcia Amandy się znajduje? Chodzi mi o passata b3/b4 i golfa. Znalazłem facia, który ma zbiornik i najprawdopodobniej zawór, tylko nie wie, gdzie go szukać :D. U mnie w Ol-nie też mam jednego, tylko gdzie szukać tego zaworu? W którym miejscu (sciana grodziowa, gdzieś na silniku, pod jakimś zbiornikiem...)? Bardzo proszę o pomoc.

: wt lip 08, 2008 17:55
autor: mlody391
benyb ile mechanik chce za zalozenie klimy?