Coś takiego znalazłem, może się przyda.
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego, wyposażoną w półprzewodnikowy prostownik. Na osi wirnika osadzone jest kółko napędowe (pasowe) 1, wraz z turbiną 2 ssącą powietrze chłodzące przez wnętrze obudowy 3. Łożysko toczne 5 osadzone w obudowie 4 jest uszczelnione i suchy pył nie zanieczyszcza go. Podobne łożysko toczne znajduje się w tylnej ściance obudowy 7. Prąd zasilający wirnik 6 przepływa przez pierścienie 8 do dwóch szczotek 9. Z uwagi na zastosowanie alternatora jako samochodowej prądnicy prądu przemiennego, a w samochodach jest potrzebny prąd stały, prądnica ta na swoim wyjściu musi wytwarzać prąd stały. Z tego też powodu posiada ona układ zamieniający prąd przemienny trójfazowy na prąd stały. Jest to możliwe dzięki wyprostowaniu przebiegu napięcia kolejnych uzwojeń twornika, połączonych między sobą w gwiazdę, za pomocą trójfazowego mostka prostowniczego. Mostek składa się z sześciu diod półprzewodnikowych, wbudowanych w obudowę prądnicy. W tylnej ściance obudowy 7 osadzony jest układ prostowniczy składający się z diod.
Pozdrawiam
