Strona 1 z 1

Halogeny w zderzaku - czy jest puszczona instalacja i gdzie?

: pt cze 01, 2007 15:28
autor: Masiek
Witam ponownie koledzy i koleżanki...

Jak w temacie: mam długie zaślepki i pomarańczowe kierunki. Kupiłem białe kierunki, krótkie zaślepki i halogeny. Kierunki już zmieniłem, teraz przymierzam się do halogenów.

Pytanie: czy mój MK3 (i czy w ogóle wszystkie czy tylko niektóre) ma puszczone przewody do halogenów przednich? Jakoś nie mogę ich "wymacać" ręką, ani ich nie widać a słyszałem od kilku osób, że instalacja powinna być.
Moj MK3 to Variant 1995, ma tylne przeciwmgłowe włączane włącznikiem do świateł.

Jeśli POWINIEN mieć puszczone kable, to gdzie ich szukać lub jak to sprawdzić czy instalacja jest przygotowana do tego (może jakiś oddzielny bezpiecznik czy coś?)

Jeśli NIE MA, to gdzie najlepiej się wpiąć i pod jaki włącznik? Podpiąć się pod bezpiecznik od tylnego przeciwgielnego i pod ten sam włącznik czy podłączać wszystko oddzielnie?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

: pt cze 01, 2007 15:57
autor: Adam204
w sumie to bym mnie to tez interesowało

: pt cze 01, 2007 16:06
autor: Paweł Marek
Było 100 razy o tym, kabel plusowy do halogenów idzie w każdym MK3 tylko do okrągłego złącza nad chłodnicą (chyba szarożółty jeden, trzeba go rozdzielić na oba halogeny , masę pociągnąć z aku najlepiej. Pozatym ostatnio w Faq pojawiła się porada jak przerobić włącznik świateł na taki z opcją halogenów, ja to już zrobiłem działa super. Zadnych innych przeróbek w instalacji nie trzeba.

: pt cze 01, 2007 16:26
autor: Masiek
Paweł Marek pisze:kabel plusowy do halogenów idzie w każdym MK3 tylko do okrągłego złącza nad chłodnicą (chyba szarożółty jeden, trzeba go rozdzielić na oba halogeny , masę pociągnąć z aku najlepiej.
Czyli jak rozumiem przez ten własnie kabelek idzie prąd po włączeniu włącznika światła przeciwmgłowego tylnego? Więc jak się tu podepnę z przednimi halogenami to wtedy przednie halogeny załączają mi się wraz z tylnym??
[Tak by mi pasowało - nie potrzebuję oddzielnego włącznika (podwójnego). ]

: pt cze 01, 2007 17:14
autor: Paweł Marek
Tak, ale to nienajlepszy pomysł. Jest wiele warunjków drogowych kiedy można używać przednich halogenów, a tylnego się nie powinno, lub nie wolno (tylko mgła ograniczająca widoczność do 50m).

: pt cze 01, 2007 21:51
autor: Masiek
Paweł Marek pisze:Pozatym ostatnio w Faq pojawiła się porada jak przerobić włącznik świateł na taki z opcją halogenów, ja to już zrobiłem działa super. Zadnych innych przeróbek w instalacji nie trzeba.
No dobra. Ostatnie pytanie zatem o przeróbkę włącznika... Czy cała przeróbka tkwi tylko we włączniku?
Do czego zmierzam... Czy jeśli teraz podłączę halogeny pod szaro-żółty przewodzik nad chłodnicą i będę miał przednie halogeny razem z tylnym przeciwmgłowym jednocześnie TO czy wystarczy potem sama przeróbka włącznika tylko?? Na razie bym podłączył właśnie tak, a pobawiłbym się z włącznikiem w póżniejszym czasie...

: pt cze 01, 2007 22:11
autor: Paweł Marek
Masiek pisze:No dobra. Ostatnie pytanie zatem o przeróbkę włącznika... Czy cała przeróbka tkwi tylko we włączniku?
Do czego zmierzam... Czy jeśli teraz podłączę halogeny pod szaro-żółty przewodzik nad chłodnicą i będę miał przednie halogeny razem z tylnym przeciwmgłowym jednocześnie TO czy wystarczy potem sama przeróbka włącznika tylko?? Na razie bym podłączył właśnie tak, a pobawiłbym się z włącznikiem w póżniejszym czasie...
dokładnie tak.

: pt cze 01, 2007 22:44
autor: Masiek
No to wielkie dzięki kolego za pomoc... :pub:

Jutro zabieram się za montaż halogeników. Czy potrzebne są przy nich dodatkowe przekaźniki?
Z przełącznikiem pobawię się w przyszłym tygodniu i przy okazji jak już go będę miał rozebranego to chcę podłączyć automatyczny włączniczek świateł (ten na 3 diodach - zdaje się też Twój pomysł).

Pozdrawiam

: pt cze 01, 2007 22:58
autor: Paweł Marek
Masiek pisze:ten na 3 diodach - zdaje się też Twój pomysł
nie też, ten dotyczący zapalnia razem z silnikiem to mój z uwagami JayT, ten o halogenach nie mój.
Przekaźniki można, ale nie koniecznie. Halogeny już są zasilane przez przekaźnik lini X, w odróżnieniu od głównych świateł które biorą prąd prosto ze stacyjki, więc chyba niema sensu aż tak komplikować elektryki w aucie, ale oczywiście jak chcesz to można.

[ Dodano: Pią Cze 01, 2007 10:58 pm ]
I ten mój FAQ pokazuje na 2 diodach nie na trzech, popatrz bliżej końca tematu.

[ Dodano: Pią Cze 01, 2007 11:00 pm ]
A ponieważ ponoć od jesieni wystarczą tylko światła mijania (bez postojowych) do jazdy dziennej, to można będzie te diody łączące linię X z kablami postojówek w ogóle sobie darować

: pt cze 01, 2007 23:14
autor: spajrek
Tutaj masz dokładnie gdzie podłączyć ---> http://www.rydzu.cba.pl/porady/032.htm

: pt cze 01, 2007 23:30
autor: Masiek
No koledzy... Dzięki wielkie. Chyba wiem już wszystko. :pub:
Zabieram się jutro do roboty.

:okej: