Strona 1 z 1

za niskie obroty i gasniecie przy zmianie biegow

: czw maja 31, 2007 15:15
autor: kamil_p
Witam!

tak jak w temacie obroty w moim goferku na cieplym silniku wahaja sie w granicach 650/700 obrotow, czasem zdarza sie tak ze gdy zmieniam bieg na wyzszy albo jak redukuje to sinlik gasnie :/ wtedy zaczyna szarpac tak jak bym go odpalal na pych i znowu chodzi. Czy jest mozliwosc w jakis sposob wyregulowania tych obrotow tak mniej wiecej do 900?

Z gory dziekuje i pozdrawiam KAM

: czw maja 31, 2007 15:39
autor: dziejo
sam nie wyryegulujesz sprawdz standardoo w takich przypadkach czy nie bierze lewego pwoietrza spd wtrysku lub serwa hamulców

: czw maja 31, 2007 15:43
autor: kamil_p
a nie da sie jakos na lince od gazu podciagnac? czyli z ta regulacja to tylko serwis?

: czw maja 31, 2007 15:55
autor: dziejo
jest cos takiego jak zawór stabilizacjii biegu jałowego lub sam krokowiec on jest odpowiedzialny za strowanie przepustnicą na biegu jałowym co innego na gazniku tam możesz linke (ramię przepustnicy ) regulować do woli

[ Dodano: Czw Maj 31, 2007 15:55 ]
kamil_p pisze:to tylko serwis?
nie koniecznie

: czw maja 31, 2007 15:59
autor: kamil_p
no to bede musial obczaic czy mi tam powietrz nie bierze lewego i pokombinowac czesto dzieje mi sie tak z tym gasnieciem jak jest wilgotno tak jakby cos z cewka sie robilo.

: czw maja 31, 2007 16:13
autor: Jacenty85
Obroty masz normalne. AEX ma obroty od 650-750. Pierwsze co zrobisz (żeby usunąć gaśnięcie) to sprawdzisz układ zapłonowy a ew. później wyczyść przepustnice i odczytaj błędy z kompa. Całkiem mozliwe że masz błąd czujnika halla lub za mocno przyspieszony zapłon. Wobec tego należy po wyczyszczeniu przepustnicy i odczytaniu błędów podpiąc się pod VAG i dokonać wprowadzenia nastawów podstawowych. Wcześniej należy przegrać nowy program. Po wpowadzeniu nastawów należy dokonać ustawienia zapłonu na 6 stopni w nastawach przy 1500 obrotach. Jesli uszkodzony będzie czujnik halla pokaże to komp lub nie...i to jest cały problem. Mogę Ci jednak zagwarantowac że jeśli kręciłes aparatem zapłonowym przy wylączonym silniku to uszkodziłeś G40 (czyli ten czujnik). Ale zanim weźmiesz się za niego sprawdż ustawienie zapłonu koniecznie przy pomocy kompa i lampy tak jak napisałem. Co do linki to musi być luźno bo inaczej będzie gasł i nie wprowadzisz nastawów do ECU. Sprawdż też czy czasem aparat nie złapał luzów na ośce.
Co do powietrza spod wtrysku to AEX jest wielopunktowy :) :)
Gdyby ciągnął powietrze spod przepustnicy to by obroty wzrosły do około 2000 tyś. Jeszcze jedno. Sprawdź zawór od pochałaniacza par paliwa i cewke kable oraz palec i kopułke.Wiec reasumując: Sprawdzasz to co napisałem (cewka, kable...) jak nie pomaga czyścisz przepustnice, zczytujesz błędy, adaptacja, ustawienie zaplonu i cieszysz się autem.

: czw maja 31, 2007 16:18
autor: kamil_p
a czym ja najlepiej wyczyscic? jakas benzyna ekstrakcyjna? szykuje mi sie wymiana filtra powietrza to bedzie akurat bo przejechalem juz na nim te 10 tys aha no i nie ruszalem w ogole aparatem jest ustawiony tak jak zawsze i bylo ok.

: czw maja 31, 2007 16:22
autor: Jacenty85
wystarczą patyczki do uszu, troszke spirytusu, lub specjalny sprey do przepustnic. Sprawdź układ zapłonowy jeśli szarpie i gaśnie! Ze wskazaniem na kable.

: czw maja 31, 2007 16:26
autor: kamil_p
raczej nie szarpie kable zaplonowe kopulka palec i swiece byly wymieniane jakies pol roku temu no moze troche dluzej ale na pewno nie maja jeszcze roku.

Przy czyszczeniu przepustnicy mam ja otworzyc czy wystarczy tylko z wierzchu ja przejechac?

: czw maja 31, 2007 16:30
autor: Jacenty85
Najlepiej żebyś ją zdjął całkowicie ale jeśli nie chcesz to musisz podnieśc klepke. MA LŚNIĆ szczególnie miejsce ztyku klapki z kominem. Jeśli była za mocno zabrudzona należy dokonac adaptacji.

: czw maja 31, 2007 16:37
autor: kamil_p
aha dzieki wkrotce sie za to zabiore i zobaczymy jakie beda efekty.