Strona 1 z 1

Stukanie zawieszenia

: czw maja 31, 2007 12:53
autor: damian-ppp
Witam!
Strasznie stuka mi zawieszenie w moim mk3 (wersja boston nie weim czy ma to jakieś znaczenie) i nie mam pojęcia czemu... Byłem na trzepakach i wszystko jest ok! Wymieniałem silentblocki, amortyzatory i nic... Co jeszcze? Czyżby to poduszki kolumny zawieszenia? Proszę poradźcie! Głównie wali przy poprzecznych nierównościach... Rozumiem, że Golfy są "szstywne" ale czy aż tak musi walić? Normalnie jakby amortyzator nie wychwytywał nierówności...
I jeszcze jedno :hmm: Czy wie ktoś gdzie w Warszawie mogę dostać jakiś maty wygłuszające? Bo chciałęm sobie go troszkę wyciszyć w środku... No wiecie drzwi i może deskę zdejme i tam też bym wlożył...

: czw maja 31, 2007 16:21
autor: hezek
witam

jesli wszystko jest ok to niepowinno stukac

sprawdz czy dobrze są dokręcone te dolne nakrętki tulejkowe u góry mcpersona

: czw maja 31, 2007 16:27
autor: damian-ppp
No właśnie chodzi o to, że wszystko tam wygląda na dobre... Słyszałem już opinie, że tak ma być, bo są sztywne... Ale nie wydaje mi się, że wszystkie Golfy tak walą... To odczucie jakby belka była przyspawana :otepienie: Normalnie jakby żadnej amortyzacji nie było... A może ktoś z Warszawy z forum mógłby mi to sprawdzić? Albo ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika, który zająłby się moim Gelferem??

[ Dodano: 31 Maj 2007 17:04 ]
Chodzi o to, że tam praktycznie nic nie ma co by mogło walić...

: czw maja 31, 2007 18:41
autor: marcin999
ja miałem takie stukanie cos w stylu jakby jakis pret sie obijał o zawieszenie. Było to po wymianie tylnej tuleji w wachaczu niestety mechanik niedość, że słabo dokrecił srube to nie wsadził takiej mniejszej tulejki wsrodek tej wiekszej...

: czw maja 31, 2007 19:40
autor: mikan
dokladnie,powinny byc tuleje rozprezne w pionowych tulejach,po 2 na tuleje, mozna kupic osobno pre gr kosztuje, czasem w opakowaniu tanszego zamiennika nie ma, chyba optimal nie daje i hp tez nie,

: czw maja 31, 2007 20:13
autor: damian-ppp
A możecie sprecyzować o jakie tuleje chodzi? Bo u mnie jest po prostu walenie z tyłu jakby belka była przyspawana na sztywno... Może coś z odbojami? Albo może coś z tymi poduszkami, które trzymają amortyzator w budzie?

: czw maja 31, 2007 20:33
autor: Przewodnik
miałem tosamo tuleje tylnej belki koszt tuleji 35 zł (chyba) a robocizna 100 chyba za to biorą. sprawdź sobie czy tyne goło nie chodzi ci na boki

: czw maja 31, 2007 20:42
autor: damian-ppp
Tuleje tylnej belki tzn silentblocki mam wymienione... I właśnie w tym jest problem... Silentblocki wymienione nowe amorki i wali jak walił... I sprawdzałem nawet dziś i koło nie chodzi na boki... Więc co? Co tam jeszcze może być?

: czw maja 31, 2007 20:44
autor: mikan
ale ja mowilem o tuleji rozprezanej w tleji wahacza z przodu, z tylu masz tylko tuleje belki, po 1 na strone,chyba ze masz kombi to po 2 na strone, i z tylu specjalnie nic nie moze pasc, chyba ze masz stare amory i ci tuleje padly w nich .moze odboj amora padl.ale to 10zl kosztuje,ale kladlbym na tuleje belki, wtedy odglos powinien sie nasilac na poprzecznych nierownosciach,metaloczny odglosc albo gluchy walenia w bude, dosc upierdliwy

[ Dodano: 31 Maj 2007 20:46 ]
sam zmieinales amory czy ci jakis koles zmienial ? moze ktos tam czegos niedokrecil

: czw maja 31, 2007 20:51
autor: damian-ppp
Z przodu jest naprawdę ok nie mogę tutaj nic zarzucić... Razem z ojcem zmienialiśmy i tuleje w belce i amorki.... Wszystko jest tam dokręcone itd... A może jednak coś z tymi tulejami? Bo to właśnie takie głuche walenie w budę (bardzo wkur******e :hehe: ) Może mimo wymiany coś nie tak?

[ Dodano: 31 Maj 2007 21:13 ]
A może zna ktoś jakiegoś mechaniora w Wawie który przejżałby mi to zawieszonko i może znalazłby przyczynę...

: czw maja 31, 2007 21:50
autor: mikan
moze kupiles te tuleje robione u pana rysia w szopie, a tak na serio moze jakies lipne sa i guma zmurszala,roznie bywa, jezd gdzies gdzie ktos kumaty i niech sprawdzi,nic nie mow ze nowe, tylko powiedz ze stuka i tyle i nie wiesz co to :) opinia nie kosztuje w takiej latwej sprawie

: czw maja 31, 2007 22:25
autor: motonita2002
Kurcze nie uwierzycie, ale u kolegi w mk3 TDI zmagamy się ze stukiem metalicznym "nie wiadomo skąd" od prawie roku :blush: Jedynej rzeczy, której tam nie wymieniliśmy to: przekładnia kierownicza. A stuk jak był tak jest :grrr: Nie pomogła wymiana poduszek silnikowych,przegubów wewnętrznych i zewnętrznych,sprężyn w amortyzatorach,amortyzatorów, łożysk na McPhersonie, wszystkich tulejek w wahaczach, sworzni, łączników stabilizatora. Pozostaje jeszcze jedna rzecz:albo są wybite gumy na trawersie (czyli te wewnętrzne gumy stabilizatora), albo na przekładni kierowniczej jest spory luz i stąd te stuki. Ręce opadają :crazy:

: czw maja 31, 2007 22:43
autor: mikan
te gumy pod wozkiem idzie wymienic, 2 albo 4 sa, niepamietam teraz

: pt cze 01, 2007 10:21
autor: damian-ppp
No właśnie chyba będę musiał jechać gdzieś ale gdzie?? Macie może jakieś namiary na kogoś kumatego, kto by mi to sprawdził??

[ Dodano: 02 Cze 2007 21:35 ]
Witam!
Podczas dzisiejszej przjażdżki moim Golferem zauważyłem, że podczas jazdy prosto jak stręce delikatnie w lewo i odbije, to tył delikatnie mi wyjeżdza... Czy to może być wina tych tulei metalowo-gumowych? Czy jeśli one wylecą to takie właśnie efekty będą?