Potrzebne informacje nt Syncro
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- silentfake
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: pt cze 10, 2005 14:07
- Lokalizacja: XXX
Potrzebne informacje nt Syncro
Witam,
jestem na etapie pewnej hybrydy Golfa2 VR6 i takie tam....
Zamierzam do niego podpiąć napę 4x4 ale mam kilka pytań:
1. Czym sie różni Synhro od Quattro?
2. Czy Synhro w Golfie 2, Passacie i Golfie 3 jest takie samo ? (chodzi do czasu ewolucji na 4motion)
3. Czy dużo sie różni konstukcja tył belki w Golfie 2 i Golfie 2 Synhro?
4. Czy Syn to ten sam napęd skrzynia itp w Synhro VR6 ?
5. O co chodzi "z dołączanym tyłem", dużo ludzi pisze że quattro to stały 4x4 a synchro ma dołączany tył przy utracie przyczpeności...
6. Czy da sie zaadoptować Quattro ? jak go połączyć z silnikiem VR6 ? Jak tył dyfer ? jak mocowania belki tył ?
Ogilnie rzecz biorąc, chce do motoru VR6 wsadzić stały napęd 4x4 quttro albo zmodyfikować synchro na stały napęd 4x4...
jestem na etapie pewnej hybrydy Golfa2 VR6 i takie tam....
Zamierzam do niego podpiąć napę 4x4 ale mam kilka pytań:
1. Czym sie różni Synhro od Quattro?
2. Czy Synhro w Golfie 2, Passacie i Golfie 3 jest takie samo ? (chodzi do czasu ewolucji na 4motion)
3. Czy dużo sie różni konstukcja tył belki w Golfie 2 i Golfie 2 Synhro?
4. Czy Syn to ten sam napęd skrzynia itp w Synhro VR6 ?
5. O co chodzi "z dołączanym tyłem", dużo ludzi pisze że quattro to stały 4x4 a synchro ma dołączany tył przy utracie przyczpeności...
6. Czy da sie zaadoptować Quattro ? jak go połączyć z silnikiem VR6 ? Jak tył dyfer ? jak mocowania belki tył ?
Ogilnie rzecz biorąc, chce do motoru VR6 wsadzić stały napęd 4x4 quttro albo zmodyfikować synchro na stały napęd 4x4...
Ostatnio zmieniony czw maja 31, 2007 12:42 przez silentfake, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: WSZYSKO O SYNCHRO
1. Czym sie różni Synhro od Quattro?
A to zależy, Syncro, 4Motion i Quattro to nazwy handlowe aut 4x4.
Technicznie w golfie 2/3 i passacie B3/B4 jest sprzęgło wiskotyczne
w golfie 4 i audi a3 oraz audi TT jest elektroniczne sprzęgło Haldex
w passacie (poza passatem b3/b4) i audi a4 / a6 oraz audi 80/100 jest mechanizm Torsen
Całkowicie odmienna jest zasada działania każdego z nich.
2. Czy Synhro w Golfie 2, Passacie i Golfie 3 jest takie samo ? (chodzi do czasu ewolucji na 4motion)
Tak, dokładnie takie samo w golfie 2, 3 i w passacie B3/B4 też. B2 i B5 mają już co innego!!! Tzn silniki 6 cylindrowe mają inne przełożenia przekładni jak 4 cylindrowe i golfy II z pierwszych lat produkcji mają słabsze sprzęgła wiskotyczne.
3. Czy dużo sie różni konstukcja tył belki w Golfie 2 i Golfie 2 Synhro?
Bardzo, bo to całkiem inna konstrukcja. Syncro nie ma belki, ma niezależne wahace.
4. Czy Syn to ten sam napęd skrzynia itp w Synhro VR6 ?
Syncro rózni się w wersji 6cylindrów od wersji 4 cylindry przełożeniami skrzynia-wał i wał-tylny mechanizm.
5. O co chodzi "z dołączanym tyłem", dużo ludzi pisze że quattro to stały 4x4 a synchro ma dołączany tył przy utracie przyczpeności...
Trochę jest w tym racji... Tzn quattro jest technicznie najlepszym z nich: przekazuję taką samą siłę (moment obrotowy) do każdego koła. Syncro i 4Motion przekazują takie same obroty. To istotna różnica.
6. Czy da sie zaadoptować Quattro ? jak go połączyć z silnikiem VR6 ? Jak tył dyfer ? jak mocowania belki tył ?
W życiu się nie da... Syncro nie wstawisz do klasycznego golfa a co dopiero.
Quattro (a w zasadzie torsen) MUSI mieć silnik wzdłużnie. Taka konstrukcja.
Ogilnie rzecz biorąc, chce do motoru VR6 wsadzić stały napęd 4x4 quttro albo zmodyfikować synchro na stały napęd 4x4...
Zrobisz to sprzedając aktulany i kupując Syncro. Inaczej się nie da. Tył auta, zawieszenie, tunel środkowy, bagażnik są całkiem inne.
A to zależy, Syncro, 4Motion i Quattro to nazwy handlowe aut 4x4.
Technicznie w golfie 2/3 i passacie B3/B4 jest sprzęgło wiskotyczne
w golfie 4 i audi a3 oraz audi TT jest elektroniczne sprzęgło Haldex
w passacie (poza passatem b3/b4) i audi a4 / a6 oraz audi 80/100 jest mechanizm Torsen
Całkowicie odmienna jest zasada działania każdego z nich.
2. Czy Synhro w Golfie 2, Passacie i Golfie 3 jest takie samo ? (chodzi do czasu ewolucji na 4motion)
Tak, dokładnie takie samo w golfie 2, 3 i w passacie B3/B4 też. B2 i B5 mają już co innego!!! Tzn silniki 6 cylindrowe mają inne przełożenia przekładni jak 4 cylindrowe i golfy II z pierwszych lat produkcji mają słabsze sprzęgła wiskotyczne.
3. Czy dużo sie różni konstukcja tył belki w Golfie 2 i Golfie 2 Synhro?
Bardzo, bo to całkiem inna konstrukcja. Syncro nie ma belki, ma niezależne wahace.
4. Czy Syn to ten sam napęd skrzynia itp w Synhro VR6 ?
Syncro rózni się w wersji 6cylindrów od wersji 4 cylindry przełożeniami skrzynia-wał i wał-tylny mechanizm.
5. O co chodzi "z dołączanym tyłem", dużo ludzi pisze że quattro to stały 4x4 a synchro ma dołączany tył przy utracie przyczpeności...
Trochę jest w tym racji... Tzn quattro jest technicznie najlepszym z nich: przekazuję taką samą siłę (moment obrotowy) do każdego koła. Syncro i 4Motion przekazują takie same obroty. To istotna różnica.
6. Czy da sie zaadoptować Quattro ? jak go połączyć z silnikiem VR6 ? Jak tył dyfer ? jak mocowania belki tył ?
W życiu się nie da... Syncro nie wstawisz do klasycznego golfa a co dopiero.
Quattro (a w zasadzie torsen) MUSI mieć silnik wzdłużnie. Taka konstrukcja.
Ogilnie rzecz biorąc, chce do motoru VR6 wsadzić stały napęd 4x4 quttro albo zmodyfikować synchro na stały napęd 4x4...
Zrobisz to sprzedając aktulany i kupując Syncro. Inaczej się nie da. Tył auta, zawieszenie, tunel środkowy, bagażnik są całkiem inne.
Konto usunięte.
- silentfake
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: pt cze 10, 2005 14:07
- Lokalizacja: XXX
czyli w zasadzie wszystko pasuje oprócz skrzini biegów.
odpada np to auto:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2671901
można kupić:
http://www.allegro.pl/item198242637_nie ... t_4x4.html
i do niego wsadzić skrzynie od VRki Synchro i powinno wszystko ładnie pasować.....
A tył w synchro jest sterowany wiskozą czy podciśnieniami ?
odpada np to auto:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2671901
można kupić:
http://www.allegro.pl/item198242637_nie ... t_4x4.html
i do niego wsadzić skrzynie od VRki Synchro i powinno wszystko ładnie pasować.....
A tył w synchro jest sterowany wiskozą czy podciśnieniami ?
No tak, ten passat ma wzdłużnie silnik i ma torsena jak audi quattro.
W mojej opinii lepsze rozwiązanie.
Ale zmieniając skrzynię na tę od VR6 musiałbyś zmienić "tylny most" na od VR6.
Nie zgrały by się obroty kół - inne przełożenie przekładni. A to się już nie będzie opłacało bardziej jak oryginalny VR6.
A dlaczego uważam torsen (czyli w tej cenie audi 80 quattro) lepszym?
Torsen stara się przeciwdziałać poślizgowi kół i dostarcza do nich po tyle samo momentu obrotowego. Innymi słowy w zakręcie gdzie koła kręcą się z różną prędkoscią i tak każde z nich ciągnie tyle samo. W golfie syncro już nie... on stara się by obroty kół były w miarę jednakowe co uzyskuje różną siłą dostarczaną do kół - w dużym uproszczeniu.
Sprzęgo wiskotyczne natomiast przekazuje ciągle pewną część mocy na tył. W momencie poślizgu przedniej osi przekazuje jej stosownie więcej. Ale ilość mocy zależy od różnicy obrotów. W Audi nie musi być wcale różnicy obrotów więc torsen działa niejako przeciwdziałając poślizgom a wiskoza koryguje dopiero efekty poślizgu. Acha, te różnice i uślizgi są w golfie znikome i praktycznie niewyczuwalne, w zimie można go używać jako pługa śniegowego co swoim czynię. Można też kręcić bączki i ruszać ze skrzyżowania bardzo szybko a wciąż bez pisku.
Haldex jest elektroniczną wersją sprzęgła wiskotycznego. Normalnie nic mocy na tył nie przekazuje. Dopiero kiedy wykryje poślizg przodu, ale za to jest 100x bardziej czuły jak wiskoza.
[ Dodano: Czw Maj 31, 2007 11:43 ]
Tył w golfie jest sterowny wiskozą. Wiskoza przekazuje obroty na tylną oś w jakimś tam ułamku cały czas. Kiedy przód zaczyna się ślizgać a tylne koła kręcą się mniej to w sprzęgle zaczyna się mieszanie wiskozy która natychmiast się nagrzewa (0,1s) i zestala - osie przednia i tylna są połączone na sztywno aż to ostygnie. Itd itd...
Żeby się dało takim autem hamować (przedni hamulec nie blokował tylnych kół) zrobiono jeszcze taki trik że tylna oś jest napędzana "jednokierunkowo" jak w rowerze - może się toczyć swobodnie. A żeby na wstecznym tył ciągnął to podciśnieniowo jest to blokowane.
Więc i wiskoza i podciśnienie tu steruje napędem.
W audi nie ma takiego sprzęgła. Jest trzeci mechanizm róznicowy (międzyosiowy) o specjalnej konstrukcji, tzn który jeśli wystąpi poślizg to odwrotnie niż klasyczny stara się dać więcej mocy do osi która się nie ślizga i ma przyczepność.
W mojej opinii lepsze rozwiązanie.
Ale zmieniając skrzynię na tę od VR6 musiałbyś zmienić "tylny most" na od VR6.
Nie zgrały by się obroty kół - inne przełożenie przekładni. A to się już nie będzie opłacało bardziej jak oryginalny VR6.
A dlaczego uważam torsen (czyli w tej cenie audi 80 quattro) lepszym?
Torsen stara się przeciwdziałać poślizgowi kół i dostarcza do nich po tyle samo momentu obrotowego. Innymi słowy w zakręcie gdzie koła kręcą się z różną prędkoscią i tak każde z nich ciągnie tyle samo. W golfie syncro już nie... on stara się by obroty kół były w miarę jednakowe co uzyskuje różną siłą dostarczaną do kół - w dużym uproszczeniu.
Sprzęgo wiskotyczne natomiast przekazuje ciągle pewną część mocy na tył. W momencie poślizgu przedniej osi przekazuje jej stosownie więcej. Ale ilość mocy zależy od różnicy obrotów. W Audi nie musi być wcale różnicy obrotów więc torsen działa niejako przeciwdziałając poślizgom a wiskoza koryguje dopiero efekty poślizgu. Acha, te różnice i uślizgi są w golfie znikome i praktycznie niewyczuwalne, w zimie można go używać jako pługa śniegowego co swoim czynię. Można też kręcić bączki i ruszać ze skrzyżowania bardzo szybko a wciąż bez pisku.
Haldex jest elektroniczną wersją sprzęgła wiskotycznego. Normalnie nic mocy na tył nie przekazuje. Dopiero kiedy wykryje poślizg przodu, ale za to jest 100x bardziej czuły jak wiskoza.
[ Dodano: Czw Maj 31, 2007 11:43 ]
Tył w golfie jest sterowny wiskozą. Wiskoza przekazuje obroty na tylną oś w jakimś tam ułamku cały czas. Kiedy przód zaczyna się ślizgać a tylne koła kręcą się mniej to w sprzęgle zaczyna się mieszanie wiskozy która natychmiast się nagrzewa (0,1s) i zestala - osie przednia i tylna są połączone na sztywno aż to ostygnie. Itd itd...
Żeby się dało takim autem hamować (przedni hamulec nie blokował tylnych kół) zrobiono jeszcze taki trik że tylna oś jest napędzana "jednokierunkowo" jak w rowerze - może się toczyć swobodnie. A żeby na wstecznym tył ciągnął to podciśnieniowo jest to blokowane.
Więc i wiskoza i podciśnienie tu steruje napędem.
W audi nie ma takiego sprzęgła. Jest trzeci mechanizm róznicowy (międzyosiowy) o specjalnej konstrukcji, tzn który jeśli wystąpi poślizg to odwrotnie niż klasyczny stara się dać więcej mocy do osi która się nie ślizga i ma przyczepność.
Konto usunięte.
- silentfake
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: pt cze 10, 2005 14:07
- Lokalizacja: XXX
ciekawe:)
ale ja nie mam quattor zadnego itp... buduje Golfa 2 VR6 4x4 wiec skoro odpada quatto no to synchro pozostaje...
czyli w sumie to z seryjnego Golf 2 synchro zostaje wał, tylne wachacze, tylne półosie tip... a daje tylko skrzynie do VRa i tylny dyfer od VRa
celem 4x4 w moim projektcie jest to ze VR6 to ciężki silnik a 4x4 obciąży troche tył no i napewno sie będzie lepiej prowadził w zakrętach taki G2VR64x4 niż tylko na FWD. Nie chce zbudwoać auta co jeździ tylko po prostej.... pozatym będzie to miało dużą mo no i nie chce też akcji ze w zakręcie nagle mi koła zaczną mielić albo mi dupsko ucieknie bo lekkie
myśle że synchro + duża moc pomoże w lekkim golfie 2....
PS a półosie tył idą od Golfa 2 ? podejdzie to wszystko długością i mocowaniami ?
ale ja nie mam quattor zadnego itp... buduje Golfa 2 VR6 4x4 wiec skoro odpada quatto no to synchro pozostaje...
czyli w sumie to z seryjnego Golf 2 synchro zostaje wał, tylne wachacze, tylne półosie tip... a daje tylko skrzynie do VRa i tylny dyfer od VRa
celem 4x4 w moim projektcie jest to ze VR6 to ciężki silnik a 4x4 obciąży troche tył no i napewno sie będzie lepiej prowadził w zakrętach taki G2VR64x4 niż tylko na FWD. Nie chce zbudwoać auta co jeździ tylko po prostej.... pozatym będzie to miało dużą mo no i nie chce też akcji ze w zakręcie nagle mi koła zaczną mielić albo mi dupsko ucieknie bo lekkie
myśle że synchro + duża moc pomoże w lekkim golfie 2....
PS a półosie tył idą od Golfa 2 ? podejdzie to wszystko długością i mocowaniami ?
Półosie właśnie powinny podejść, wyglądają identycznie - łożyska z tyłu na pewno są takie jak z przodu (właśnie je robiłem u siebie).
Natomiast jeśli miałbyś przerabiać swój VR6 na syncro to miej a uwadze że tył jest konstrukcyjnie inny. Bagażnik jest o 1/3 mniejszy bo tam są ramy i przekładnia, inny wydech, tunel między fotelami jest wyższy (idzie nim wał). Inny jest bak. Inne koło zapasowe - pełnowymiarowe. Innymi słowy budę musiałbyś kupić od syncro i do niej wstawić silnik vr6 bo inaczej masa spawania i cięcia gabloty...
Ale za to jakie możliwości To jest pod górę w zimie - na środku odcisnął się profil podwozia ale i tak dojechałem z palcem w d...
A tu jak się robi bączki:
[youtube][/youtube]
Natomiast jeśli miałbyś przerabiać swój VR6 na syncro to miej a uwadze że tył jest konstrukcyjnie inny. Bagażnik jest o 1/3 mniejszy bo tam są ramy i przekładnia, inny wydech, tunel między fotelami jest wyższy (idzie nim wał). Inny jest bak. Inne koło zapasowe - pełnowymiarowe. Innymi słowy budę musiałbyś kupić od syncro i do niej wstawić silnik vr6 bo inaczej masa spawania i cięcia gabloty...
Ale za to jakie możliwości To jest pod górę w zimie - na środku odcisnął się profil podwozia ale i tak dojechałem z palcem w d...
A tu jak się robi bączki:
[youtube][/youtube]
Konto usunięte.
Czy ja dobrze się wczytałem?...Syncro nie napędza osi tylnej na wstecznym?...BZDURA! Mój (w takim razie uszkodzony ) elegancko kręci tylnymi kołami na wstecznym
[ Dodano: 09 Cze 2007 15:03 ]
Dodam do tematu jeszcze jedno: wiskoza ze zwykłego syncro jest krótsza o jakieś 1/3 od wiskozy z syncro VR6.Ta mniejsza 'ukręci' się pod momentem VRki.Czyli jak wiskoza ma różną długość to i wał też...
[ Dodano: 09 Cze 2007 15:03 ]
Dodam do tematu jeszcze jedno: wiskoza ze zwykłego syncro jest krótsza o jakieś 1/3 od wiskozy z syncro VR6.Ta mniejsza 'ukręci' się pod momentem VRki.Czyli jak wiskoza ma różną długość to i wał też...
Nawet nie wiesz ilu użytkownikom nie działa na wstecznymcallahan pisze:Czy ja dobrze się wczytałem?...Syncro nie napędza osi tylnej na wstecznym?...BZDURA! Mój (w takim razie uszkodzony ) elegancko kręci tylnymi kołami na wstecznym
Serio - tył jest napędzany jak koło roweru ale na wstecznym włącza sie blokada tak, by do tyłu koła pracowały. To się lubi czasem psuć...
W V6 w ogóle jest jak piszesz krótsze sprzęgło ale i inna tylna "skrzynka". Może więc wał jest taki sam (?). Na pewno inne są też obroty wału więc jakby nawet przełożyć tył syncro 4 cylindrowego na od v6 (albo na odwrót) to nijak się obroty kół przednich i tylnych nie zgrają.
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 08:41 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.
Konto usunięte.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:54
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
witam. podłacze sie do tematu. czy z passata b3 synchro podejdzie do mk2?
jaki jest bak w passacie( czy podejdzie do mk2, czym różni się wał( jest dłuższy czy przedłużony) czy wahacze tylne tworza szerszą oś, czy skrzynia z passata podchodzi i jakie ma przełożenia?
jaki jest bak w passacie( czy podejdzie do mk2, czym różni się wał( jest dłuższy czy przedłużony) czy wahacze tylne tworza szerszą oś, czy skrzynia z passata podchodzi i jakie ma przełożenia?
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 229 gości