Strona 1 z 1

Wymiana katalizatora

: śr maja 30, 2007 12:41
autor: ad_32
Witam,
Prawdopodobnie rozpadł mi się katalizator w moim MK4. Z informacji jakie uzyskałem, z racji tego że auto ma dwie sondy lambda (jedna przed, druga za katalizatorem) najlepiej założyć oryginał albo zamiennik katalizatora konkretny do tego modelu.
Niestety koszt zamiennika to 1200 zł. Chciałem się zapytać czy ktoś z Was zakładał katalizator uniwersalny? I czy ma w ogóle sens zastanawianie się nad uniweralnym czy zostaje mi tylko oryginał?
dzięki za pomoc

: śr maja 30, 2007 13:27
autor: T.O.B.I.
napewno roznice jakies beda po zastosowaniu innego katalizatora, najpierw wypadalo by poznac zasade dzialania drugiej sady za katem, wtedy oceni sie jaki wplyw moze miec kat, a ten sie rozpadl czyli pokruszyl i dzwoni?

: śr maja 30, 2007 13:41
autor: ad_32
Metaliczne, niskie dzwonienie w zakresie 1000-2000 obr., więc prawdopodobnie się już naderwał. Dzwięki dochodzą na pewno z kata bo jak się uderzy to wyraźnie słychać.

: śr maja 30, 2007 14:44
autor: hauer
mam podobny problem. z tym że u mnie auto wyraźnie nie ma mocy po rozgrzaniu motoru, teraz mam jeszcze ciekawe efekty dźwiękowe pod spodem auta. sprawdzałem w kilku miejscach sprawe katalizatora.
w intercars zamiennik kosztuje ok 900 złych (bosal -przeznaczony do MK4 i Bora) jak masz jakiś znajomy warsztat to można coś utargować.
dostałem też namiar na warsztat (w wawce), którego właściciel jest w stanie dobrać katalizator do naszych aut (wiedzą o koniecznosci dobrania katalizatora spełniającego norme euro4 -2 sondy) koszt około 700złych. w gre wchodzi pewna kombinacja ale skutek jest dobry -check sobie siedzi w spokoju.

: śr maja 30, 2007 16:07
autor: kabi_007
hauer pisze:ale skutek jest dobry -check sobie siedzi w spokoju.
też ci to mogę zrobić, wystarczy pogrzebać interfejsem i odłączyć określone opcje i błedu (mimo ze występuje) nie pokaże.
Dobry zamiennik kata chodzi średnio 2 razy krócej niż oryginał, więc pokalkulujcie jeszcze raz. :bajer:
Niestety mk4 to już są zbyt nowe auta żeby się bawić w omijanie kata.

: śr maja 30, 2007 18:28
autor: ad_32
Tylko że oryginał jest 3x droższy od zamiennika (ok 2900zł), dlatego chyba jednak warto zamiennik.

: śr maja 30, 2007 19:42
autor: pszczyna
Uniwersalny kat jest do bani trzeba szukać jakieś opcji np.śroty to oczywiście desperacjia lecz szukać zamiennika lub innego odpowiednika tak jak ja szukałem sondy lambda właśnie do tego silnika bo za chiny ludowe powiedzałem że w ASO nie zapłacę 714zł za tą przed katalizatorem i w końcu znalazłem za 300zł po 6-ciu mieśiącach poszukiwań

: śr maja 30, 2007 22:20
autor: ad_32
A czy ktoś może mi powiedzieć jakie firmy robią zamienniki? Bo na razie znalazłem tylko jedną taką firmę.

: czw maja 31, 2007 00:01
autor: hauer
no tak oryginał jest drogi bo przychodzi razem z rurą i złączką elastyczną -nikt się nie pierniczy w wycinanie. odkręcają przykręcają i śmigaj.
wiem że Bosal robi katalizator pasujący do MK4 Bora ,Skody i Seat. ale jest to sama puszka z wkładem.

099-987 BOS099-987 915,23 zł
nazwa: Katalizator
opis : BOSAL katalizator VW GOLF IV 1,4-1,6
producent: BOSAL

http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... 1.6&fuel=B

: czw maja 31, 2007 00:18
autor: kabi_007
poszukajcie jeszcze Eberschpacher, może cenowo wyjdzie lepiej
ad_32 pisze:Tylko że oryginał jest 3x droższy od zamiennika (ok 2900zł),
prawie 3 koła za kata do "ludowoza" :crazy: pogięło już ich w tym Wolfsburgu
tylko zamiennik albo szukać na szrocie używki, ale tu będzie ciężko bo towar chodliwy.