Strona 1 z 2
Podłącznie czujnika płynu w zbiorniku płynu spryskiwacza
: wt maja 29, 2007 19:26
autor: gop_8
Witam!
Posiadam duży zbiornik płynu do spryskiwaczy w moim MK4. Mam pytanie: gdzie podłączyć czujnik płynu (są to dwa przewody, które wystają do wnętrza zbiornika, gdy jest ciecz obwód się zamyka gody brak to się otwiera) chodzi mi o miejsce docelowe, czy jakiś przełącznik, bo słyszałem, że jest możliwość wyświetlania braku na desce rozdzielczej?
Dziękuję
Pozdrawiam
: wt maja 29, 2007 20:21
autor: pioan1
Masz MFA ?
: wt maja 29, 2007 20:30
autor: gop_8
Witam!
Tak mam tego po środku tego z nowszych wersji.
zapomniałem dodać golf MK IV silnik AXP rocznik 2001.
Pozdrawiam
: czw lip 24, 2008 09:26
autor: hryniew
Podłączam się pod temat - właśnie kupiłem sobie licznik 1/2 FIS i ma on wskaźnik poziomu płynu. Co muszę zrobić, żeby to zaczęło działać poprawnie? Jak na razie to świeci mi żółtą ikonką i wyświetla napis, że muszę dolać płynu. Mam polską wersję Golfa więc zakładam że nie ma czujnika w zbiorniczku. Czy da się dołożyć taki czujnik? Czy może jest szansa odłączyć go VAGiem czy też zewrzeć jakieś przewody od czujnika? Pomóżcie proszę, bo mnie trafia...
: czw lip 24, 2008 10:06
autor: pb11
Ostrzezenie przed niskim poziomem płynu nalezy aktywować vagiem (jeśli nie jest aktywne). Co do czujnika to oblukajcie ten dokument
licznik_MFA . Na stronie 7 jest parę słów na temat gdzie wpiąć czujnik do licznika. Chciaż możliwe że połączenie od licznika do jakiejś kostki już będzie.
: czw lip 24, 2008 12:18
autor: greg
czujnik poziomu płynu posiada 2 przewody:
1. masa (w orginale ta sama co pin 7 niebieskiej wtyczki zegarów)
2. powrót do zegarów - dokładniej do wtyczki zielonej pin 6
[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 12:18 pm ]
a skoro sie już świeci to znaczy ze masz aktywowany czujnik
: czw lip 24, 2008 12:35
autor: hryniew
ok, wszystko cacy, tyle że świeci mi i wywala komunikat o konieczności dolania cały czas mimo pełnego zbiorniczka. Wydaje mi się, że po prostu nie mam czujnika i tyle. Jak sprawdzić czy jest? Jak to mniej więcej wygląda i po której stronie zbiornika go szukać??
: czw lip 24, 2008 15:43
autor: pb11
Jeżeli swieci ci cały czas to oznacza to brak czujnika (bardzo prawdopodobne) albo jakąś przerwę w obwodzie. Z tego co wiem to jet czujnik rezystancyjny.
: czw lip 24, 2008 15:50
autor: hryniew
Czyli jak rozumiem we wtyczce niebieskiej pin 6 z 7 zewrzeć i po kłopocie tak? Zakładam że to dużo prostsze rozwiązanie niż dokupowanie czujnika poziomu płynu, ciągnięcie instalacji i montaż pod maską...
: czw lip 24, 2008 22:08
autor: rakczek
hryniew pisze:Zakładam że to dużo prostsze rozwiązanie niż dokupowanie czujnika poziomu płynu, ciągnięcie instalacji i montaż pod maską...
No tak ale w linku wyzej do pdf masz opisane jak vagiem wylaczyc te funkcje.
Ja wylaczylem u siebie czujnik plynu i czujnik klockow hamulcowych
: pt lip 25, 2008 10:17
autor: hryniew
hmm a możną tą operację przeprowadzić zwykłym VAG COMem? Jeśli tak to dziś wstawiam licznik na stałe, kasuję błędy i mam nadzieję że będzie śmigał
: pt lip 25, 2008 11:22
autor: pb11
Oczywiście tak, ale zdaje się ze to musi być wersja FULL a nie shareware.
: pt lip 25, 2008 11:44
autor: hryniew
oki, tak się składa, że mam właśnie full.
: pt lip 25, 2008 11:50
autor: rakczek
hryniew pisze:hmm a możną tą operację przeprowadzić zwykłym VAG COMem
A znasz jakis niezwykly vag com??
Jasne ze zwyklym vagiem da sie powylaczac to