Strona 1 z 1

: wt maja 29, 2007 14:44
autor: kawior
Nie, bo sygnał o prędkości masz elektroniczny z impulsatora, a powiedzmy " komputerek " w danym liczniku przerabia ten sygnał na odpowiednie wychylenie wskazówki.

Licznik bez problemu powinien pasować.

: wt maja 29, 2007 14:53
autor: zuczek
golyl, a chodzi ci o to zeby mial tyle samo przejechane? Liczyc bedzie tak samo kilometry moze tylko minimalnie oszukiwac na predkosci.

: wt maja 29, 2007 14:56
autor: kawior
nie chce wprowadzać Cię w błąd, ale ja to rozumiem tak:

w przypadku gdy wychylenie wskazówki i zliczanie przebiegu jest sterowane sygnałem elektronicznym, tak jak ma to miejsce w mk3 zawsze przejechaniu powiedzmy kilometra towarzyszy nadanie zawsze takiej samej liczny impulsów przez impulsator.

I teraz w samym już liczniku jest pewnie jakiś sterownik który ten wynik interpretuje na wychylenie wskazówki. W wyskalowanym do 200 ma tak wychylic wskazówke, a w wyskalowanym do 220 bardziej/ lub mniej ( przy tej samej predkości.
Jednak zawsze po zliczeniu konkretnej ilosci impulsow przewidywanej dla 1 km, zwiekszy licznik kilometrow o 1 km, bez wzgledu na to do jakiej predkosci jest wyskalowany.

Jeżeli w czymś sie pomyliłem, prosze o skorygowanie.

: wt maja 29, 2007 15:06
autor: kawior
na 100 % pewnien nie jestem, ale wydaje mi się, że to była by trochę niepotrzebna zmiana.

Jak na mój gust, takiej zmiany nie było i wszystkie te impulsy na takiej samej zasadzie, chociażby z tego powodu, ze spotkałem się tylko z 1 rodzajem impulsatora, a gdyby było inaczej to było by to zaznaczane, ze to do nowszych modeli.

: wt maja 29, 2007 18:07
autor: zuczek
kawior, masz racje. Bedzie dzialal i prawdopodobnie nie bedzie zadnej roznicy. To jest licznik MotoMeter nowszy i lepszy. Kontrolki sa na diodach nie na zarowkach. :D Pozatym musisz zalozyc licznik z D lub TD. Bo z TDI i SDI nie bedzie dzialal (inny impulsator) i beda obroty wariowaly.