Strona 1 z 2

Spadek cisnienia oleju pomocy!!!

: pn maja 28, 2007 07:49
autor: golec
Witam
Pisałem na innym temacie taki problem(AAM 1,8 rok 1992 przebieg 250000km) zaczęło sie tak że rano wyjechałem do roboty i zaczęła migac kontrolka od oleju i po 300 m sygnał więc sprawdziłem stan no był prawie minimum więc dolałem ale dalej tylko migająca kontrolka przejechałem z 2 km ale słychać zawory wiec zatrzymałem i na hol do mechaniora tamten stwierdził że wogóle nie ma ciśnienia a miesiąc temu wymieniałem olej i filtr, olej mobil S 10W40 i filtr jakiś technocar.
U mechaniora dostaliśmy sie do pompy ale tam nic jakby w porzadku wiec zasugerowałem filtr no i zmienił na filtrona. Zagadał złapał ciśnienie i nawet po uspokojeniu klawiatury ciszej chodzi jak wcześniej tylko problem pojawia sie na rozgrzanym silniku i podczas jazdy na wolniejszych obrotach zaczyna kontrolka i sygnał dodaje gazu np. na 4 biegu i przy prędkości 95/h cisza daje 5 i znowu ale przyspieszam i na 110 znowu cisza.
Dodam jeszcze ze na biegu jałowym też cisza.
Wiec myśle może pompa oleju do wymiany?
a może olej na 15w40 zmienić?
no i może ten filtr na lepszy np MANN czy KNECHT?
silnik teraz pracuje cichutko jak nówka ale nie wiem co jest grane.
Pomóżcie!!! co robic?

[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 07:55 ]
teraz zmieniłem olej na mobila 15w40 i filtr jakiś niemiecki henkst i jest dalej problem.
Byłem na pomiarze ciśnienia i jest tak że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jest 0,095Mpa a kniga mówi o 0,16 do 0,2 Mpa i dalej na wysokich około 2000 obr jest 0,2Mpa a kniga mówi o 0,4 do 0,6 Mpa.
Już nie wiem co robić bo silnik dobrze pracuje nie ma żadnych stuków i klawiatura cicho pracuje to skąd ten spadek?
Zamierzam kupić nowa pompę ale czy to coś da? a może w tej starej zawór wyrobiony?
Pomożcie!!!

Re: Spadek cisnienia oleju pomocy!!!

: pn maja 28, 2007 08:22
autor: Cefaloid
golec pisze:Witam
Zagadał złapał ciśnienie i nawet po uspokojeniu klawiatury ciszej chodzi jak wcześniej tylko problem pojawia sie na rozgrzanym silniku i podczas jazdy na wolniejszych obrotach zaczyna kontrolka i sygnał dodaje gazu np. na 4 biegu i przy prędkości 95/h cisza daje 5 i znowu ale przyspieszam i na 110 znowu cisza.
Czyli kiedy olej jest rzadki nie ma ciśnienia (?). Tu nie da nic minerał - on jak jest rozgrzany to też jest rzadki, czasem nie mniej jak full syntetyk.
golec pisze: teraz zmieniłem olej na mobila 15w40 i filtr jakiś niemiecki henkst i jest dalej problem.
Byłem na pomiarze ciśnienia i jest tak że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jest 0,095Mpa a kniga mówi o 0,16 do 0,2 Mpa i dalej na wysokich około 2000 obr jest 0,2Mpa a kniga mówi o 0,4 do 0,6 Mpa.
Już nie wiem co robić bo silnik dobrze pracuje nie ma żadnych stuków i klawiatura cicho pracuje to skąd ten spadek?
Zamierzam kupić nowa pompę ale czy to coś da? a może w tej starej zawór wyrobiony?
Pomożcie!!!
Nie, no wg. książek które mam silnik AAM to na rozgrzanym do włączenia się dmuchawy silniku ma być min 0,2 MPa przy obrotach 2000obr/min (tzn. jeżeli ma mniej to dopiero wtedy należy coś naprawić - bo siadła pompa albo panewki). Na biegu jałowym sporo mniej ale nie pamiętam ile. 0,6MPa to chyba przy obrotach > 4000 by było.

Przy okazji - nie słyszysz panewek? Otwórz klapę i mocno dodawaj gazu kręcąc za przepustnicę. Słuchaj przy tym dołu silnika - zanim wejdzie w obroty może gdzieś na dole poklepywać jeśli to panewki.
Obejrzyj miskę olejową z dołu, jeśli wgnieciona to może też być powodem. Szkoda że jak już do pompy się dostałeś z mechanikiem to nie skontrolował panewek - to nie było dużo roboty.

A wymienuiałeś już biały czujnik oleju? Zrób to jeśli nie.

: pn maja 28, 2007 08:37
autor: golec
no własnie nie wiem może te wartości podają przy nowym silniku. Pomyslałem tez o czujniku ale nurtuje mnie to cisnienie czy na takim mozna jeżdzić?
co do panewek to mechanior powiedział że nic wielkiego nie słychać chociaż to już nie nowe auto i moze być słychać.
J słyszałem przy gwałtownym dodawaniu gazu, jak już zchodził z obrotów takie krótkie i lekkie żęzenie ale to minimalnie.
czyli nie wymieniać pompy przy tym ciśnieniu?

[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 08:52 ]
Obrazek

: pn maja 28, 2007 10:07
autor: Cefaloid
Bo oni podają ciśnienie przy 2500obr/min a ja przy 2000.
Jeżeli masz ciśnienie 0,2MPa dopiero przy 2500obr to faktycznie jest niedobrze.
Wtedy jeszcze sprawdź zawór przelewowy oleju a jak ten działa to pozostały niestety pompa albo panewki.

Przy schodzeniu z obrotów to raczej nie będzie to... panewki to słychać przy obciążeniu silnika.

: pn maja 28, 2007 11:24
autor: BIGmaestro
Ja ostatnio miałem podobny problem.
Jade na trasie, jest gorąco a ja nie schodzę poniżej 120 km/h i nagle kontrolka od oleju i sygnał ze stacyjki. Trwało to tylko z sekundę i później już spokój.
Ale temperatura w silniku dziwnie zaczęła szaleć, powoli rośnie tak do około 90-100 stopni i poźniej powoli spada (wtedy chyba wentylator się włącza), ale jak spadnie po chwili znowu rośnie i tak w koło cały czas.
Może mam trochę za dużo oleju i należałoby go upuścić, albo płynu do chłodnicy też za dużo i ciutkę upuścić.
Tak wogóle to olej już czeka na wymianę a mam jakiś castrol bo kupiłem go od niemca.
Jaki olej polecacie?

: pn maja 28, 2007 11:37
autor: Golfiarz217
Ja miałem identyczne objawy u siebie. I tez mi fachowcy zmienili na mineralny bo olej za rzadki. kupa prawda pompa siadła a za nia panewki i wał do szlifu i generalka spodu.

: pn maja 28, 2007 11:38
autor: golec
no i teraz już nie wiem czy ta pompa mogła sie złużyć bo autko ma 250 tys.km przejechane?
nie wiem czy kupować nową pompę a jeśli tak to poradźcie jaką?

[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 11:40 ]
no i czy to w ogóle coś da wymiana?

: pn maja 28, 2007 11:45
autor: Golfiarz217
Ja miałem w swoim przejechane 215 tyś i pompa siadłą więc kolego nie ma się co dziwić . Ja mam juz to za sobą na szczęscie. za popmpe zapłaciłem 106zł nówke ale jakiej firmy jest to Ci nie powiem bo to magicy mi od razu kupili i załozyli i było po problemie.

: pn maja 28, 2007 12:43
autor: golec
no więc zamawiam nową pompę i zobaczymy co sie stanie.

: pn maja 28, 2007 12:50
autor: Golfiarz217
a jeszcze pytanko na jakim w tej chwili jeżdzisz oleju???

: pn maja 28, 2007 13:57
autor: golec
jeździłem na mobilu 10w40 a sobotę zmieniłem na 15w40 też mobil

: pn maja 28, 2007 18:52
autor: kley
panowie ja mialem DOKLADNIE to samo, jezdzilem na 15W40 mobil, potem na 10W40 tez mobil, bylem juz trzecim wlascicielem mojego konkretnego egzemplarza w Polsce, kazdy z nas mial te problemy, cisnienie niby w normie, nie bylo problemow, niemniej jednak kontrolka i popiskiwanie denerwuje...

W koncu kupilem uzywana pompe oleju na podmianke za 50zl, stwierdzilem, ze mozna zaryzykowac... okazalo sie, ze TO JEDNAK POMPA!!

Pojezdzilem na zmienionej pompce 3000km i i tak musialem zmienic silnik, bo pekl tlok :P

Dla zainteresowanych: moze ktos chce kupic silnik 1.8 ABS 100% sprawna glowica, popychacze tez OK, jedyna usterka to popekany tlok miedzy pierscianiami i porysowana tuleja cylindra (w sumie jak ktos ma dojscia, to dac szlif, nowy tlok i jezdzic, ale mi to sie niestety nie oplacalo... :(

: wt maja 29, 2007 07:40
autor: golec
nie rozumiem jak mozna jeździć na mineralu i przejść na półsyntetyk?
przecież 15w40 to mineral a 10w40 to półsyntetyk no chyba że nie doczytałem.
a dziś jadę po pompę jakąś podróbkę za 100 zł ale nową jak pomoże to dam znać

: czw maja 31, 2007 19:44
autor: kley
Ano mozna sie przesiasc na polsyntetyk, jak silnik jest w dobrym stanie to lepiej jezdzic na polsyntetyku... Ciezej jest go przegrzac i jest bardziej plynny zima. Ogolnie duzo zdrowszy dla silnika, a jezeli ma sie zamontowany "podtlenek" LPG :P to nawet powinno sie jezdzic na polsyntetyku...

Myslalem, ze moze olej staje sie za zadki, bo sie przegrzewa i dlatego ta kontrolka sie zapalala... To byl glowny powod zmiany na polsyntetyk...