Strona 1 z 1
Przy rozgranym silniku biegi wchodza bardzo cieżko
: ndz maja 27, 2007 17:45
autor: remisoft
Witam serdecznie,
Mam problem ze sprzynia biegow. Przy zimnym silniku biegi wchodza dosyc dobrze,a le gdy silnik osiaga temp. 90°C to biegi zaczynaja wchodzic ze znacznym oporem. Zmienialem juz elementy mechanizmu wybiernia (byl tez ponownie ustawiany), oleju w skrzyni jest tez odpowiednia ilosc. Zima tego typu problemow nie bylo, wiec sugeruje ze to olej w skrzni jest juz z lekka zuzyty (choc w ksiazne serwisowej pisza ze sie go nie wymiena). Jest tez problem z 2 biegiem, ktory dosyc czesto podczas wlaczania samoczynnie wyskakuje. Prosze o pomoc
[ Dodano: 27 Maj 2007 17:46 ]
aaa zapomialem podac dane samochodu:
golf III 1,4 silnik AEX
[ Dodano: 27 Maj 2007 18:07 ]
widze, ze nikt nie jest chetny mi pomoc
albo wiedza co moze byc przyczyna jest znikoma
szkoda
: ndz maja 27, 2007 20:30
autor: Cygan i Mena
problem może tkwić w oleju w skrzyni biegów, może być nie taki jak powinien.
albo sprzęglo możesz mieć przykończone i przy ogrzaniu może się kleić.
nic innego nie potrafie ci powiedzieć.
: ndz maja 27, 2007 21:05
autor: remisoft
a jak sprawdzic ta like sprzegla?
a co do samego sprzegla to zima nie bylo ze skrzynia problemow
: pn maja 28, 2007 19:18
autor: kley
no jezeli Ci sie regulacja luzuje kolego to nakrec druga nakretke jakos i zrob kontre...
jezeli zalozyciel tematu ma linke z samoregulatorem, to najprawdopodobniej bede taka mial za 100zl uzywke (nowa 176zł w ASO)...
: pn maja 28, 2007 23:21
autor: rooboo
Czesc ludzie mialem podobnie z biegami tzn. 1,2 i 3 wchodziły ze sporym oporem a reszta normalnie i co sie okazalo, ze rozleciał się samoregulator a dokładniej to poomielały się w nim plastikowe ząbki które trzymały linkę za pancerz. Natychmiastowym rozwiązaniem w trasie było rozwalenie obudowy samoregulatora i owinięcie tego plastikowego pierdykusa taśmą izolacyjną zeby mocniej trzymał pancerz. Nawet cieszyłem sie ze nie bede musiał kupować nowej bo działało super ale do czasu, po jakimś 1000km trzeba było wysuwać pancerz ręcznie o 2 ząbki aż pewnego majowego dnia zebrałem się i nabyłem drogą kupna linkę z ręczną regulacją koszt 85 zeta w Garwolinie .Puki co narazie wożę ją pod siedzeniem bo nie mam czasu na wymianę.
: pt cze 01, 2007 19:44
autor: DZIDZIUS
Witam
Mam taki sam silnik jak ty rooboo, i ten sam problem, jakiś mechanior coś przy tej lince porobił było ok, zrobiłem 15km i znowu to samo. Doszedłem do tego że trzeba wywalic ten samoregulator bo z nim był problem i właśnie pytanie do ciebie.
Jaką linkę kupiłeś, słyszałem że linki z poloneza są dobre i można je regulować??
proszę o odpowiedz
: pt cze 01, 2007 20:54
autor: rooboo
Czesc DZIDZIUS.
Prawdopodobnie twoja stara linka już sie skończyła i trzeba wymienić na nową.
Sprzedawca dobrał mi linkę na podstawie nr. np. (1H1823531)jaki widniał na pancerzu starej linki zaraz koło ciężarka .Nowa linka to jakaś ulepszona wersja starej ponieważ ma ręczną regulacje w tym samym miejscu co poprzednia. Mechanik po wymianie skwitował że za jakiś bliżej nie określony czas sytuacja może się powtórzyć bo pedał sprzęgła działa ze sporym oporem i prawdopodobnie to końcówka sprzęgła, co mogło być przyczyną rozwalenia się starej linki. Niestety nie mam fotki tej linki a i w necie nie znalazłem zdięcia moze to jakaś nowość... Mam nadzieje że masz kumatego sprzedawcę i nie wciśnie ci jakiegoś nie potrzebnego akcesorium... Pozdrawiam i udanych zakupów.