Strona 1 z 1

Jak samemu założyć klimatyzację

: ndz maja 27, 2007 17:39
autor: adamoo
Posiadam Golfa IV 1.4 16V wersja Basic i chciałbym założyć do niego klimatyzację manualną. Nie wiem jakie elementy są do tego potrzebne i jak się za to zabrać. Pracuje jako mechanik samochodowy ale o tym nie mam pojęcia. Może ktoś wie jakie elementy musiałbym kupić, lub może gdzie są całe zestawy takich klimatyzacji oraz jaki mniej więcej będzie koszt tej operacji. Z góry dziękuję za odpowiedź.

: ndz maja 27, 2007 18:09
autor: spajrek
Do klimy potrzebny Ci będą następujące części:
-kompresor
-łapa na kompresor
-koło pasowe
-skraplacz-chłodnica
-wiatrak na chłodnicę
-tunel nawiewu z parowaczem
-filtr odwadniacz
-zawory
-rurki z instalacji
-pokrętła
-wiązka elektryczna
Jeśli coś pominąłem to proszę dopisać

Po zamontowaniu pozostaje nabicie klimy. Może w 3 tyś. zł się zmieścisz chyba, że znajdziesz tanio części to wyjdzie taniej

: ndz maja 27, 2007 19:12
autor: dzikgtc
Kolega spajrek trochę przesadził, za 3 koła to samodzielnie zmontujesz 2 klimy :hmm: Kompletna klima np z jakiegoś rozbitka lub od idącego na części to koszt max 1500zł, pozostaje tylko dodać w koszta nabicie klimy ale to już błachostka...

: ndz maja 27, 2007 19:14
autor: tmk
Jeszcze zdaje się:
- nagrzewnica (chyba jest inna przy klimie)
- pasek wieloklinowy
- napinacz paska

: ndz maja 27, 2007 19:22
autor: miś fazi
przepraszam że podepne sie pod temat jestem na etapie zakładania klimy w MK3 , właśnie kupiłem kompresor za 250 zł , jak myślicie cena jest w miare czy nie , i czy ma ktoś jakieś schematy , choćby ogólne jak to wszystko jest podpięte , chodzi o elektryke i przewody ciśnieniowe

: ndz maja 27, 2007 19:32
autor: dzikgtc
miś fazi, cena jak za sam kompresor normalna. W porównaniu do kompletnej klimy gotowej do montażu to kupowanie jej na części z allegro wychodzi strasznie drogo...

: ndz maja 27, 2007 19:48
autor: spajrek
dzikgtc pisze:Kolega spajrek trochę przesadził, za 3 koła to samodzielnie zmontujesz 2 klimy :hmm: Kompletna klima np z jakiegoś rozbitka lub od idącego na części to koszt max 1500zł, pozostaje tylko dodać w koszta nabicie klimy ale to już błachostka...
Nie koniecznie. Jeśli jeśli chcesz aby klima była sprawna przez dłuższy okres to trzeba zapłacić. Jeśli układ chłodzenia był rozszczelniony zbyt długo to na pewno jest w nim wilgoć i tak np kompresor nie powinien być otwarty dłużej jak pół godziny tzn. otwory wlotowe i wylotowe powinny być pozatykane. Koszt dobrego to jakieś 500-700zł. Nie należy montować używanego osuszacza on właśnie jest w instalacji bardzo ważny koszt 250-300zł. Praktycznie po każdym dłuższym rozszczelnieniu instalacji powinien być wymieniony.
Na codzień montuję lodówki a to działa na tej samej zasadzie. Chłodnica to jakieś 200zł nagrzewnica również jakieś 200zł. Panel sterowania jakieś 200zł. Już masz ok 1500zł do tego jeszcze wiele gratów. Czujniki, wiązka, łapa na kompresor wentylator. Nabicie klimy jakieś 150-200zł. Oczywiście nie przecze że można znaleźć coś tańszego, ale tanie nie oznacza zawsze, że dobre. Pozdro

: ndz maja 27, 2007 20:00
autor: greg
adamoo, koledzy jeszcze nie powiedzieli że musisz kupić:
1. sterownik wentylatorów
2. chłodnicę wody pod klimę
3. wzmocnienie pod chłodnicę i klimę
4. czujnik temperatury zewnętrznej

: ndz maja 27, 2007 21:53
autor: adamoo
Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Nie spodziewałem się, że to aż tyle elementów. Wiecie może Państwo gdzie można kupić cały taki komplet klimatyzacji manualnej? Może być używany. Patrzyłem na Allegro, ale tam są oddzielne części i pewnie ciężko byłoby coś skompletować. Są może jakieś sklepy gdzie można kupić cały zestaw?

: ndz maja 27, 2007 22:21
autor: dzikgtc
adamoo, w sklepie tego nie dostaniesz chyba że w ASO za pare tysięcy. Przeglądaj codziennie Allegro i w końcu najdziesz, co jakiś czas są kompletne klimy na sprzedaż.

: pn maja 28, 2007 20:02
autor: Jackq
własnie jestem na etapie końcowym zbierania elementów (zostało mi kupi pasek alternatora i rolki).
Z ta różnicą, że ja kupiłem klimatronika. Jutro zaczynam rozbierac auto i powoli montowac części.
Nie wiem czy dam rade z elektryka, więc jeśli ktos ma jakieś schematy, doświadczenia itp bedę bardzo wdzięczny za wszystko co może mi pomoc.
A co do cen części to ja juz wydałem ponad 2tys, z tym, ze kilka cześci mam na sprzedaż wiec troche kaski sie wróci.

: pn maja 28, 2007 22:08
autor: Amanda
Jackq pisze:wydałem ponad 2tys
...bo klimę trzeba kupować poza sezonem :grin: - ja wydałem ok 900zł (w tym 2 sprężarki i 2 chłodnice :grin: ), tylko nie ma czasu zamontować :chytry:

: pn cze 04, 2007 11:22
autor: Jackq
to wypisz co tam masz za te 900zl, pewnie jeszcze Ci duuuzo brakuje tylko sprawy sobie z tego nie zdajesz :P

: pn cze 04, 2007 11:48
autor: Amanda
Jackq pisze:to wypisz co tam masz za te 900zl, pewnie jeszcze Ci duuuzo brakuje tylko sprawy sobie z tego nie zdajesz :P
Zdajesz sobie sprawę, zdajesz :green_fuck:

Co mam?
A więc tak:
- kompletna nagrzewnica z dmuchawą i kanałami powietrznymi
- panel sterujący (pokrętła, włączniki)
- wszystkie rurki ukladu
- osuszacz (nowy, plus drugi używany)
- 2 x chłodnica klimy, (w tym jedna ma nieco rozwarstwione "zeberka/harmonikji", ale sprawna)
- chłodnica wody 720x380
- blacha z wentylatorami (1 z silnikiem drugi na pasek, od pierwszego)
- łapy do mocowania kompresora (2 rózne, na pasek klinowy i na szeroki)
- 3 szt kompresorów (choć jeden niesprawdzony, ale ew. na częsci.... + 1 na szeroki pasek, ale chyba tego nie będę zakladał)
- 2 wiazki przewodów klimy - jedna w komorze silnika, druga w kabinie wraz z przekaźnikami (w tej wersji nie ma sterownika wentylatorów tak jak w nowszych)
- kola pasowe (będę zakladał na klinowe, ale mam też komplet na szeroki pasek- 2x wal, 1x woda)
- układ podcisnienia (wężyki, elektrozawór, zbiorniczek, trójniki)
- może cos tam jeszcze, o czym zapomniałem

Wszystkio toto kupione od września do kwietnia :grin: -

Zdaję sobie również sprawę, że w trakcie montażu coś tam jeszcze pewnie trzeba będzie skombinować, ale to raczej nie powinnno znacząco zawyżyć kosztu całości

Gdyby zaistniała konieczność montażu w wersji na szeroki pasek musiałbym jeszcze kupić inny alternator (inne mocowanie).