Strona 1 z 1

Wszystkie światła i kontrolki powariowały - dyskoteka

: ndz maja 27, 2007 13:28
autor: Nodle
Pół roku temu coś się zepsuło w sterowaniu reflektorami - świeciły długie nawet gdy nie były włączone. byłem u elektromechanika, powiedział, że to wina skrzynki bezpiecznikowej bo jest stara pognita itp. i trzeba ją wymienić. Nie miałem kasy więc zrobił mi tak, że prawy reflektor odciął i poprowadził do niego sygnał z lewego reflektora. Wszystko działało ok tylko kontrolka długich zawsze mi od tego momentu świeci nawet jak mam postojowe :/

→ To co wczoraj się stało, zwaliło mnie z nóg całkowicie... Gdy włączyłem kierunkowskaz i nacisnąłem pedał hamulca kierunkowskaz się wyłączał - przy skręcaniu musiałem wybierać czy zasygnalizować skręt czy zahamować ;/ - wjechałem na najbliższa stacje i tam okazało się, że gdy włączam prawy kierunk. to z przodu świeci prawy, ale z tyłu lewy! i na odwrót! pozniej zaczęły migać przeciwmgielne razem z kierunkowskazami czy awaryjnymi :panna: na konec kontrolka od świec żarowych migała w rytm kierunkowskazów :crazy:

posprawdzałem bezpieczniki oraz przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej, poodpinałem światła i podpiąłem ponownie i jakoś sie uspokoiło... dojechałem do domu.

Co z tym fantem teraz zrobić? co może być uwalone? czy to może być wina przekaźników a może tej skrzynki bezpiecznikowej? HELP

: ndz maja 27, 2007 13:34
autor: miś fazi
najprawdopodobniej masz gdzieś złą mase i dlatego robi Ci choinke

: ndz maja 27, 2007 13:42
autor: Nodle
nie rozumiem... to znaczy, że gdzieś jest zwarcie z masą czy jest kilka różnych (-) mas? myślałem, że jest jedna masa, tzn wszędzie ma taką samą wartość a tylko potencjał (+) jest różny.

: ndz maja 27, 2007 15:02
autor: stonefree
Nodle pisze:myślałem, że jest jedna masa,
Tak, jest jedna masa , na karoserii. Ale punkty przyłączenia poszczególnych grup odbiorników są w różnych miejscach karoserii. Światła tylne po lewej stronie w bagażniku, deska rozdzielcza na słupku nad bezpiecznikami itd, itp. Teraz jeżeli odłączysz masę od jednej z grup odbiorników prądy będą się riozpływać przez ich połączenia z innymi grupami, drogą o najmniejszej rezystancji, a świecic bedą żarówki o najmniejszej mocy ( na dużym oporze odłoży się spadek ). Stąd choinki. Najprościej byłoby wziąć woltomierz przypięty do - aku i po kolei mierzyć napięcia na punktach masowych. Nie wiem tylko , gdzie one są dokładnie w MK3. Kiedyś ktos zamieszczał ładny schemat rozmieszczenia tych punktów, trzeba poszukać.

[ Dodano: Nie Maj 27, 2007 15:05 ]
Nodle pisze:Gdy włączyłem kierunkowskaz i nacisnąłem pedał hamulca kierunkowskaz się wyłączał
To by wskazywało na brak masy w złączu tylnej lewej lampy... Wtedy przy hamowaniu swieci tez diodka od przeciwmgielnych

[ Dodano: Nie Maj 27, 2007 15:07 ]
Nodle pisze:gdy włączam prawy kierunk. to z przodu świeci prawy, ale z tyłu lewy! i na odwrót! pozniej zaczęły migać przeciwmgielne razem z kierunkowskazami czy awaryjnymi
Ale to to juz nie mam pojęcia dla czego...

: wt cze 26, 2007 10:37
autor: beaviso
stonefree pisze:
Nodle pisze:Gdy włączyłem kierunkowskaz i nacisnąłem pedał hamulca kierunkowskaz się wyłączał
To by wskazywało na brak masy w złączu tylnej lewej lampy... Wtedy przy hamowaniu swieci tez diodka od przeciwmgielnych
Dokładnie tak. Przy naciśnięciu pedału hamulca zwykle zapala się słabym światłem dioda od tylnych p/mgielnych.
Autko teściowej właśnie stoi u elektryka, bo z tyłu zaczęła się robić choinka. Prawdę mówiąc, fajny samochód ten Mk3 TDI, w sensie praktyczności i walorów jezdnych, ale *#cenzura#* totalnie jeżeli chodzi o elektrykę i osprzęt - ciągle na coś kasa idzie, albo nie działa tak jak trzeba.

M.