Strona 1 z 3

: ndz maja 27, 2007 12:31
autor: pszczyna
U szwagra pomogło czyszczenie przepustnicy , a dalej to może być przepływomież, sonda lambda, złe paliwo, dziura w układzie wydechowym[ wystarczy mała dziurka] , nie równo podawane dawki paliwowe gdy wyłączy się ssanie

: ndz maja 27, 2007 12:33
autor: grzechu.sz
Witaj, ja mam ten model z tym silnikiem od miecha i prawie bez przerwy zmagam się z nierówną pracą silnika. Tylko, że u mnie nierówno pracuje w każdej temperaturze i w całym zakresie, jak by jeden cylinder wypadał z pracy. Też wymieniłem świece i kable i był spokój ąz do wczoraj :grrr: Gadałem z macherem i dowiedziałem się że to najbardziej trefny silnik ze wszystkich modeli, szkoda że przed kupnem tego nie wiedziałem :( Nie pomogłem, ale życzę cierpliwości w poszukiwaniu usterki bo mnie już jej brakuje.

: ndz maja 27, 2007 12:56
autor: pszczyna
700-800 czyli nie faluje jeszcze zobacz czy nie puścił jakiś wspornik wydechu lub łącznik elastyczny i dokładna kontrola poduszek silnika lub co gorsza lecz szybka diagnoza sprawdz ciśnienie cylindrów bywa że jeden ma sprawność rzędu 50-60%
a jak wyszła sprawa linki że tak zapytam?

: ndz maja 27, 2007 13:20
autor: grzechu.sz
Vag'iem nie zmierzysz. Musisz mieć przyrząd mierniczy do cisnienia sprężania. Co ciekawe w moim wyszło książkowe.

: ndz maja 27, 2007 13:46
autor: ApC
ja swoim natłukłem na razie 43000km (obecny przebieg to 157000) z czego większość na gazie i żadnych podobnych problemów nie miałem, silnik pracuje jak zegarek zarówno na benzynie jak i na LPG, w międzyczasie jedynie czyściłem przepustnicę bo zaczynały mi falować obroty, ale po czyszczeniu wszystko jest znowu ok

: ndz maja 27, 2007 19:56
autor: grzechu.sz
adisb pisze:ile wołają za taką usługę?
U mnie robili to przy okazji wymiany świec jak już kolektor był rozebrany. Więc nie wiem ile ale myślę że z pięć dychaczy i to jest max.

: ndz maja 27, 2007 23:03
autor: Pablitto
Mam bore 1.6 SR silnik AKL, więc chyba to samo. Zamontowane LPG - na jałowym biegu minimalnie nierówne obroty, ale to norma (zanim założyłem gaz chyba tego nie było, jeżdziłem na lpg z miesiąc i już nie pamiętam).
Miałem też i inne przygody z wariującymi obrotami - znajdziesz ten wątek na forum, jakoś coś o wariujących obrotach. Po nagrzaniu się silnik czasem wariował - oboty szły do 4000 same. Czyszczenie przepustnicy nic nie dało (100zł), komp pokazywał błąd czujnika temp., wyczyszczony, sprawdzony - problem dalej ten sam. Wszystko wrocilo do normy po wymianie płynu w chłodnicy - ok.50zł ... Spradź dobrze ten czujnik, bo to może być on.
A tak nawiasem mówiąc, koleżka w favoritce też miął problem z obrotami, tyle że tam poszła listwa wtryskiwaczy. U mnie jest gaz , a problem i na PB i na LPG, wiec szybko to wykluczylem

: pn maja 28, 2007 11:23
autor: Seru79
Mi obroty albo stoją w miescu albo lekko falują - wskazówka od obrotomirza wykonuje ruch w zakresie 1milimetra ale jesto niezauwazalne na słuch i silnikiem raczej nie trzęsie.

Raz mi falowały to wrzuciłem trzeci bieg i gaz do spodu. i jechałęm tak kilka minut. Od tej pory jak ręką odją.

: pn maja 28, 2007 11:27
autor: tdi1982
Koledzy nie wydawajcie pieniędzy na prózno vw-1.6 101 koni na wielopunkcie to pomyłka i nic mu nie pomoże taki jest i tylę.Mnie mój wyprowadził z równowagi i go sprzedałęm.Radzę wam to samo-ogólnie kaszana.