Zimny pracuje równo, jak się nagrzeje są problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

Zimny pracuje równo, jak się nagrzeje są problemy

Post autor: fredy1 » sob maja 26, 2007 16:28

witam jak w opisie mam golf 3 1.4 dokladnie 1391 44kw jak jest zimny i odpale to pracuje rowno a jak sie nagrzeje to zaczya przebierac ale tylko na wolnych obrotach.swiece kable kopulka palec sonda czyujnik wszystko wymienione byl nawet u mechanika zadnych bledow nie wywala instalacja tez posprawdzana wszystko jest ok niby a i tak przebiera na wyzszych obrotach pracuje normalnie ale jak zwalniam i dojezdzam do krzyzowki to gasnie nie zawsze ale czesto.czy to moze byc wina komputera?? a drugie pytanie to gdzie on sie znajduje chcialbym sprawdzic symbole i kupic i czy ma ktos tez na sprzedaz pozdrawiam i czekam prosze pomożcie

[ Dodano: 26 Maj 2007 18:33 ]
pomoże ktos??
Ostatnio zmieniony sob maja 26, 2007 17:02 przez fredy1, łącznie zmieniany 1 raz.



david81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 16:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: david81 » sob maja 26, 2007 19:22

Siemka!
Ja bym podejrzewał że to sonda lambda,często ona jest powodem takich zachowań ,tylko że jak sonda walnięta to by raczej więcej palił niż zwykle,a ty raczej nie zauważyłeś żeby ci więcej palił?byś musiał podjechać na warsztat żeby ci sprawdzili,
pozdro


mk2 vr6 robi się ;-)

fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: fredy1 » sob maja 26, 2007 23:31

sonde zalozylem nowke dzisiaj i reszta tez juz jest posprawdzana pozakladane kable kopulka palec swiece no total wszystko usterka taka sama KOMPUTER??



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz maja 27, 2007 00:11

A co ty masz za silnik? Wielop. czy jednopunkt? Trzeba się podpiąć pod VAG i zobaczyć czy komputer czy nie. Osobiście wątpie żeby to byl komputer. Równie dobrze mozesz miec przestawiony zapłon jesli jakiś dziadowski meches ustawiał Ci go na słuch. Jesli masz wielopunkt trzeba ustawiać zgodnie z kompem jeśli jednopunkt wystarczy lampa z opóźniaczem błysku (lub nawet zwykła tylko świecisz na ZZ) Jeśli masz wtrysk wielopunktowy sprawdź elektrozawór par paliwa lub przepustnicę, która moze być brudna i wymaga nowych nastawów. A tak w ogóle to co znaczy słowo "przebiera"? Faluje czy wypadają mu zapłony? Napisz mi kod silnika a napisze Ci gdzie masz szukać.



fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: fredy1 » ndz maja 27, 2007 00:18

pojęcia nie mam jaki jest kod silnika jest on na bloku w papierach nie mam nuymerow i kodu silnika jest to silnik 1.4 dokladnie 1391 z 92roku na jednopunktowym wtrysku zaplon nie byl ustawiany na sluch wszystko bylo zrobione jak nalezy komputer byl podlaczony pod wag jak to nazwales byl sprawdzany niby zadnych bledow nie wyswietlilo bylo totalnie wszystko robione. a co do usterki slowa przebiera to jest dokladnie tak ze jak silnik jest zimny i odpale to pracuje rowno na wolnych obrotach a jak sie nagrzeje to zaczyna falowac na obrotach ma zbyt niskie za chwilke podniesie niekiedy jest dobrze ale ogolnie ma zbyt niskie i nierowno pracuje jestem 1-szym wlascicielem po niemcu jezdze autem od ponad roku i od samego poczatku tak sie dzieje ale od pewnego czasu nawet gasnie mi na krzyzowce auto jak dojezdzam jednak nie zawsze.czy takie informacje wystarcza?? prosze o pomoc



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz maja 27, 2007 00:54

Teraz wszystko rozumiem. Zacznij od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Całkiem możliwe, że gdzieś łapie Ci lewe powietrze. Możesz sprawdzić również podstawe pod wtryskiem. Często dochodzi również do zabrudzenia silnika krokowego. Czasem wystarcza czyszczenie. Warto również dobrać się do TPSu (ale z tym lepiej do dobrego fachowca). Należałoby sprawdzić jakie podaje wartości i ewnetualnie skorygowac. Czujnik temperatury wody mozesz zbadać we własnym zakresie omomierzem lub podłączyć się pod VAG i sprawdzić czy temepratura podawana przez niego jest "stabilna". jednym słowem szukać szukać i szukać. Masz gaz czy nie? Z kontekstu coś tam wynika, że masz. Czasem instalacja potrafi wprowadzć błędy w sterowniku no ale skoro powiadasz ze podłączałeś się pod VAg i nic no to raczej nie ona.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz maja 27, 2007 07:59

Jacenty85 pisze:Czujnik temperatury wody mozesz zbadać we własnym zakresie omomierzem lub podłączyć się pod VAG i sprawdzić czy temepratura podawana przez niego jest "stabilna"
I jeszcze warto sprawdzić czujnik temp. powietrza zasysanego


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: fredy1 » ndz maja 27, 2007 11:43

no to jest duzy problem bo wszystkie te czujniki byly sprawdzane auto bylo podlaczone pod komputer zadnych bledow nie pokazalo a instalacji gazowej nie mam.mechanikiem jest moj znajomy i zna sie na rzeczy naprawde bardzo konkretny czlowiek postawil diagnoze ze to moze byc uszkodzony komputer ale pytam jeszcze tutaj u was moze tez byscie cos doradzili. co do wezykow jak piszesz pod filtrem powietrza jest waz z prawej strony od podcisnienia jak go zdusilismy szczypcami to obroty sie podnosily i bylo lepiej ale nie zmienia to faktu ze silnik i tak nierowno prcowal na wyzszych obrotach ale nierowno co to moze byc ?? kurcze gdybym mial na podmianke komputer to bym sprawdzil:)



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » ndz maja 27, 2007 13:06

Od 4 dni mam ten sam problem w swoim bolidzie. Na zimnym elegancko, a na rozgrzanym niesamowicie trzesie buda, prawie gasnie. Co to moze byc? Gdzie szukac przyczyn?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz maja 27, 2007 13:37

fredy1 pisze:no to jest duzy problem bo wszystkie te czujniki byly sprawdzane auto bylo podlaczone pod komputer zadnych bledow nie pokazalo
Te czujniki trzeba sprawdzić teraz jeszcze ręcznie multimetrem


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: fredy1 » ndz maja 27, 2007 14:10

a jak te czujniki wygladaja i gdzie one dokladnie sie znajduja?? i jaki to koszt moze bym sobie kupil na sztuke i wymienil odrazu:) prosze o odpowiedz i pomoc i tak wielki respekt dla tych ktorzy tu pomagaja bo mowicie dokladnie to samo co mechanicy w naszej miescinie z tym ze u nas lepsi bo kazdy co innego:) 1 tylko mial racje ten do ktorego jezdze juz od dluzszego czasu moj znajomy:)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz maja 27, 2007 14:27

fredy1 pisze:a jak te czujniki wygladaja i gdzie one dokladnie sie znajduja??
Czujnik temp cieczu jest obok termostatu (o ile to jest silnik ABD) a od temp powietrza zasysanego jest w zespole wtryskiwacza.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

fredy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 10:16
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: fredy1 » ndz maja 27, 2007 14:42

aha ok najwyzej jutro podjade jeszcze do mechanika i zalozy na podmianke zobaczymy co z tego bedzie:) jak co to dam znac czy usterk ustapila. a mam jeszcze jedno pytanie pomiedzy kablami od swiec zaplonowych sa 2 czujnuki jak patrze na silnik ten od lewej strony to czujnik oleju a ten po prawej?? co to jest za czujnik bo lekko mi puszcza tak jakby cieklo z niego ale delikatnie. ten obok oleju wymienilem bo tez siapil olej:) czekam na pomoc

[ Dodano: 28 Maj 2007 18:28 ]
postu ciąg dalszy w moim vw 3 1.4 44kw bylem dzisiaj u mechanika wiec ten czujnik z prawej strony pod aparatem zaplonowym mam dobry czujnik halla mam w aparacie wiec to tez jest ok tak powiedzial ewentualnie jakis czujnik we wtrysku od podcisnienia prawdopodobnie jest uszkodzony albo jakas blaszka co ustawia poziom przepustnicy we wtrysku i steruje dawka paliwa na cieplym silniku tak powiedzial mechanik czy to jest prawda i czy moglbym to zrobic sam?? jakie to koszta i jak to wyglada czy ktos podpowie i pomoze?? prosze



Awatar użytkownika
rutekpl1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 11:29
Lokalizacja: Bieżuń
Kontakt:

Post autor: rutekpl1 » pt lip 06, 2007 12:31

witam tagze mam identyczny problem tylko w 1.8 daliscie sobie rade z tym ??odp


golf GT

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 359 gości