Strona 1 z 1

Wszelkie możliwe przyczyny nierównych obrotów silnika

: sob maja 26, 2007 15:55
autor: gumck
Witam

Jakie sa mozliwe przyczyny nierównych obrotów silnika, o których słyszeliscie lub z którymi mieliście do czynienia? Podaje te które znam i które juz sprawdziem. Jesli macie jakies pomysły to piszcie. Pozdrawiam

- niesprawny silniczek krokowy
- lewe powietrze w strefie dolotowej

: sob maja 26, 2007 16:13
autor: Andrzej1
Witam
Sprawdż dokładnie wąż (przewód) do wspomagania hamulca
Na pracującym silniku naginaj cały wtrysk,jeśli będą się zmieniały obroty
to uszczelka pod wtryskiem.
Andrzej.

: sob maja 26, 2007 19:44
autor: david81
Może sonda lambda,pozdro

: sob maja 26, 2007 20:13
autor: Bąku
Może sonda lambda,pozdro
no sonda to chyba niebardzo, silniczek krokowy jak najbardziej, łapanie lewego powietrza, czujnik położenia przepustnicy

szarpanko

: sob maja 26, 2007 20:17
autor: bogus1984
może to być tak samo przepływomierz powietrza :kac:

spadające obroty

: sob maja 26, 2007 20:17
autor: Jarek123
podejrzewam z twojego opisu że przepustnica jest zaniczyszczona

: sob maja 26, 2007 20:32
autor: tirsone
Nie jestem autorem tej listy ale może Ci to pomoże:

Silnik nie pracuje regularnie na biegu jałowym lub gaśnie.

1. Zanieczyszczenie lub woda w układzie paliwowym.
2. Uszkodzoną przepona lub nieszczelne zaworki pompy paliwa.
3. Niedomagania gaźnika:
- zanieczyszczenie dysz lub kanałów,
- "przelewanie" gaźnika wskutek zbyt wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej,
- zasysanie "fałszywego" powietrza przez luzy w ułożyskowaniu osi przepustnic.
- niesprawność zaworu hamowania silnikiem
4. Rozregulowanie, zużycie układu wtryskowego
5. Niewłaściwa regulacja układu biegu jałowego.
6. Niewłaściwe ustawienie zapłonu
7. Zużyte lub zanieczyszczone świece zapłonowe
8. Uszkodzona cewka zapłonowa.
9. Niedomagania rozdzielacza zapłonu;
- zanieczyszczone styki przerywacza,
- zbyt mały odstęp między stykami,
- zużyte krzywki lub nadmierny luz boczny,
- uszkodzony opornik przeciwzakłóceniowego
10. Zły stan, wilgotne przewody wysokiego napięcia.
11. Niewłaściwe ustawienie kąta wtrysku.
12. Nadmierne luzy zaworów.
13. Nadmierne zużycie głównych elementów silnika (zaworów, krzywek wału rozrządu lub łańcucha napędu wału rozrządu, tłoków z pierścieniami).
14. Popękane oringi od wtryskiwaczy (lewe powietrze)


pozdro

dd

: sob maja 26, 2007 20:38
autor: PiotrekGT
a czy te przypadki sa opisane dla przypadku kiedy silnik jest zimny raz zgasnie gdu nabierze tempeartury po ponownym odpaleniu nic sie niedzieje niezgasnie :) az do mometku kiedy odstawie go na jakis czas (ostygniecie silnik) i sytuacja sie powtarza znowu:/ wymienilem silniczek krokowy palec filtr paliwa co jeszcze mam robic naprawde juz niemam nerwow :/

: sob maja 26, 2007 23:30
autor: fredy1
dołączam sie do teamtu ja mam to samo tylko w odwrotna strone jak silnik zimny pracuje rowno jak cieply zaczyna swirowac raz przebiera raz podnosi jakby sonda ale wymienilem:
kable
swiece
kopulke+palec
sonde
robilem uszczelke pod glowica
silnik krokowy wymieniony
instalacja sprawdzona jest OK
uszczelka wtrysku i reszta w kolo sprawdzone OK
wszystko w jak najlepszym porządku

zostal jeszcze tylko KOMPUTER?? czy to moze byc to pomozcie bo juz tez nie mam sily:)

: ndz maja 27, 2007 09:44
autor: tirsone
Kiedyś ktoś pisał, że za pracę rozgrzanego silnika odpowiada też czujnik Halla...

g

: ndz maja 27, 2007 11:16
autor: PiotrekGT
ja mam problem nastepujeacy silnik pracuje oki jak jest zimny 1 tys obrotow natomiast w momecie zagrzania gasnie traci obroty i pada przekrecam luczyk odpalam i jest wszystko oki 9 set obrotow co to moze byc ??