Strona 1 z 1
Tyrkotanie po załączeniu klimy
: pt maja 25, 2007 21:20
autor: fabriccio
: pt maja 25, 2007 21:47
autor: kabi_007
olej jest niezbędny do smarowania kompresora, miesza się on z czynnikiem w określonych proporcjach: np 700g czynnika i 20g oleju (specjalnego), jakie proporcje są u Ciebie to nie wiem, ale ASO lub koledzy od mk4 powinni wiedzieć
: pt maja 25, 2007 22:50
autor: opał
jeżeli układ jest pusty np. po wymianie kompresora itd. to chyba 120-150 ml, jeżeli tylko serwis coroczny to przyjmuje się 4% od ilości czynnika czyli ok 28 ml jeżeli wchodzi np. 700
: wt maja 29, 2007 10:26
autor: mg-maciek
jak jest czynnik chłodzący w układzie to moim zdaniem mała szansa żeby nie było oleju bo chyba nikt nie napełnia klimy nie dodając oleju chyba że pseudo - oszczędni (tu może się mylę)- ja w każdym razie ostatnio rwałem resztkę włosów z głowy z powodu awarii klimy i ściągałem gaz a następnie po wymianie kompresora napełniałem razem z olejem
po wymianie kompresora w moim mk4 okazało się że nie łożysko jest walnięte (choć tak spece orzekli) tylko ścięło wieloklin na wałku kompresora
zacznij od ściągnięcia czynnika - jeśli masz do pełna to przy późniejszym napełnianiu nie zapłacisz za gaz tylko za usługę (aha przy późniejszym napełnianiu dopłać 50 zł aby napłniono olejem z barwnikiem robi się to tylko raz i w razie wycieku czynnika będzie wiadomo gdzie jest nieszczelność)
choć to nie jest prosta sprawa bo dostęp nie łatwy moim zdaniem bez wyjęcia kompresora to chyba się nie obejdzie jeśli coś w nim rzępoli bo tylko wtedy będzie można stwierdzić ze 100% pewnością co mu dolega (po wykluczeniu spraw elektroniczno-elektrycznych oczywiści)