A iskry wciąż brak

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

A iskry wciąż brak

Post autor: romek126 » pt maja 25, 2007 16:35

Niestety dalej lipa. Założyłem nowego halla - Bosch, nową cewkę - BERU i dalej nie mam iskry kręcąc rozrusznikiem. Natomiast pojawia się iskra w momencie gdy zapinam i stykam ruszając wtyczkę na cewkę przy włączonym zapłonie.
Na hallu napięcie + i masa jest. Na cewce także. To czemu nie ma iskry podczas kręcenia rozrusznikiem?
Nie żartuję naprawdę jej nie mam.



Awatar użytkownika
iles
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sty 26, 2005 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iles » pt maja 25, 2007 17:43

A czy przy przekrecaniu kluczykow swieca sie lampki? jezeli nie chca sie zapalic to stacyjka jest to wymiany , tak u mnie bylo gdy szukalem powodu braku iskry

[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 17:44 ]
lapki w zegarach*



romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » pt maja 25, 2007 18:07

Kontrolki świecą , obrotek nie rusza. Gdzie szukać?



Awatar użytkownika
gkon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: gkon » pt maja 25, 2007 18:42

romek126 pisze:i stykam ruszając wtyczkę na cewkę przy włączonym zapłonie.
nie wydaje ci się że tu masz odpowiedz, możesz ieć ukryszone przewody które dochodzą do cewki lub zaśniedziałe(nie łączące styki)


[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt maja 25, 2007 18:45

romek126 pisze:Natomiast pojawia się iskra w momencie gdy zapinam i stykam ruszając wtyczkę na cewkę przy włączonym zapłonie.
Cewka wytwarza iskrę tylko w przypadku zmiany napięcia (albo prąd zmienny, albo przerywanie stałego) . Z opisu wynika, że jest sprawna, i wina leży raczej po stronie czujnika halla, to on odpowiada za przerywanie dopływu prądu do cewki.Musisz to sprawdzić raz jeszcze.



romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » sob maja 26, 2007 14:03

Zmieniłem aparat zapłonowy z hallem mam trzy komplety w tym jeden nowy hall wszystko boscha i na żadnym nie mam iskry. Wie ktoś czego mam szukać?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 27, 2007 10:26

romek126, Weź sobie diodkę led z opornikiem 1 kilo i kabelki 2 do tego a na + szpilka. - do masy a + szpilke wbijasz w środkowy kabelek przy hallu. Ma migać jak kręcisz rozrusznikiem. To samo przy cewce, to znaczy przy module - w ten sam kolor przewodu wbijesz szpilkę. A wcześniej omomierzem sprawdź przewód - odepnij złącza modułu zapłonu i halla i przedzwon przewód.

[ Dodano: Nie Maj 27, 2007 10:27 ]
gkon, Dobrze gada



romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » śr maja 30, 2007 13:25

No to zrobiłem jak radzi stonfree. Na hallu przewód zielono-biały - dioda miga do masy już na zapłonie i też na rozr. ale na cewce przewód zielony - dioda - masa już w ogóle nie. Napięcie na cewce jest takie jak na baterii
ale na hallu ponad 10V.

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 13:45 ]
Przedzwoniłem też przewody aby mieć pewność wg. rady omomierzem



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr maja 30, 2007 13:50

Stawiam na uwalony komputer, zwarcie na przewodzie sterującym cewką (cały czas jest podawana masa a powinny być "impulsy masy" lub przerwę między hallem a kompem. Z pinu 24 komputera idzie sterowanie cewki, impulsy z czujnika Halla idą na pin 13 komputera. Posprawdzaj jeszcze te połączenia (czyli Halla z kompem i kompa z cewką).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » śr maja 30, 2007 14:35

Właśnie sprawdzałem jak radzisz. Pin 24 do cewki zielony ma idealne przejście 1.2 ohma podobnie jak 13 do halla.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr maja 30, 2007 14:42

No to wszystko wskazuje na to że padł komp, sprawdź jeszcze tak, wypnij złącze z kompa i z cewki potem zmierz omomierzem przewód (ten łaczący cewkę z kompem) czy aby nie ma zwarcia z masą. Jak ma to super :) . Potem ( przy odłaczonym akumulatorze oczywiście) włóż złacze do komputera i zmierz czy na kablu do cewki pojawi się masa, jak tak to na 100% komp padnięty.
Powodzenia.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » śr maja 30, 2007 14:52

Sprawdzałem też rezystancję przewodów modułu wzmocnienia i nie jest tak jak stoi w książce. "Zewrzeć styki 2 i 3 wtyku" piny 23 i 24 . Wykazało 120 ohm na zapłonie i 60 ohm na rozr. zamiast 1.5 ohma nie wiem kiedy na zapłonie czy rozr.

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 16:18 ]
No to zostałem chyba oświecony przez "zodiaka":'(. Sam przewód pin 24 do cewki nie ma przebicia do masy. Jednak po wpięciu kompa pomiar wykazał ok. 700 ohm pomiędzy tym zielonym pin 24 do cewki a masą. Choć nadal niejasna jest rezystancja pinów 23 i 24 przy zwartych stykach 2 i 3 wtyku modułu wzmocnienia 120 ohm?

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 16:49 ]
Dla najlepszych z najlepszych jak zawsze punkty jako podziękowania.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw maja 31, 2007 08:17

Moduł wzmocnienia zostaw w spokoju (pisałeś że wymieniałeś cewkę a moduł jest z nią zintegrowany). Po wyniku Twoich pomiarów jestem na 99,9% przeknany że masz uszkodzony sterownik silnika (komputer).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » czw maja 31, 2007 08:43

Jutro może będę miał drugi komp. Mam tylko obawę że po wymianie może znów się uszkodzić ten drugi. Bo nie znam co było przyczyną jego defektu.

[ Dodano: Czw Maj 31, 2007 08:47 ]
Nadal może być jakieś przepięcie lub zwarcie w instalacji.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 366 gości