Strona 1 z 1
Nabity wieloklin kierownicy - jak zdjac?
: czw maja 24, 2007 14:46
autor: Woski
witam serdecznie
Dzisiaj doszla do mnie zakupiona via allegro kierownica z polo g40
Patrzac od tylu wyglada tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f12 ... c46ca.html
To wystajace dziadostwo raczej nie powinno sie tam znajdowac, mam racje??
W razie co ma ktos pomysl jak sie tego pozbyc?
Z gory dzieki za odpowiedzi
: czw maja 24, 2007 14:50
autor: zodiak
Zdjęcie niewyraźne ale czy to nie jest czasem redukcja "klina" (mały-duży) ?
: czw maja 24, 2007 14:52
autor: Woski
no wlasnie tak mi sie zdaje :/
Ma ktos pomysl jak to usunac
: czw maja 24, 2007 15:00
autor: zodiak
Redukcje są wciskane, jak jest możliwość to stuknąć w "toto" od strony przycisku klaksonu, jak nie ma podejścia to próbować czymś złapać za tuleję i "wyjąć".
: czw maja 24, 2007 15:30
autor: Woski
wiec, wd40 + młotek od strony klaksonu
: czw maja 24, 2007 15:36
autor: zodiak
Jak podejdziesz do tulei od strony klaksonu to chyba najlepsza metoda.
: czw maja 24, 2007 15:42
autor: Macienty
tylko i wyloacznie siła, tylko spsikaj wczesniej i nie uderzaj przez jakis pret czy srubokret, tylko przez pobijak najlepiej aluminiowy albo kolek drewniany zeby nie uszkodzic frezu.
: czw maja 24, 2007 15:57
autor: Woski
Trzeba byc pudzianem czy wystarczy ludzka sila
: pt maja 25, 2007 18:46
autor: bzyk62
Cześć, jeśli masz możliwości to najbezpieczniejszą metodą jest ułożenie kierownicy na imadle albo na tulei o średnicy wewnętrznej większej od średnicy tego dziadostwa i ustawienie tego pod jakąś prasą. W gniazdo otworu wkładasz trzpień o takiej średnicy, żeby móc wycisnąć element. Masz wtedy możliwość kontroli nacisku na trzpień (z umiarem, żeby nie pękła sama kierownica - musisz ją dobrze podeprzeć) i nie pokaleczysz kierownicy. Uważam, że w tym przypadku młotek to narzędzie gwałtu. Popytaj wśród znajomych, sąsiadów, nawet w zwykłym warsztacie ślusarskim taki sprzęt powinien być na wyposażeniu. Oczywiście WD40 nie zaszkodzi.