Strona 1 z 2

Pompa paliwa w 2E

: czw maja 24, 2007 05:45
autor: LCQ
Cześć

Wiecie może jaka wydajność w l/h ma pompa w 2E??czy w ABFie jest mocniejsza i da sie ją dopasować do 2E?chce zwiekszyć ciśnienie w układzie zasilania i jaką radzicie mi zapodać??z którego modelu itp :food:

Dzięki za info

Pozdr

: czw maja 24, 2007 06:51
autor: Marihuana Man
W 2E i ABF jest taka sama pompa paliwa (3 BAR).. Jedynie AAA ma pompę 4 BAR... Czy podejdzie? raczej nie powinno być problemów...

: czw maja 24, 2007 06:57
autor: LCQ
Marihuana Man pisze:W 2E i ABF jest taka sama pompa paliwa (3 BAR).. Jedynie AAA ma pompę 4 BAR... Czy podejdzie? raczej nie powinno być problemów...
z VR6 też podjedzie??

: czw maja 24, 2007 06:59
autor: zodiak
Według mnie zmiana pompy na dającą większe ciśnienie i tak praltycznie nic nie zmieni bo za ciśnienie w magistrali paliwowej odpowiada regulator ciśnienia (3 bary) a nie pompa jeśli jest sprawna.Ciśnienie można zwiększyć wymieniając regulator ciśnienia (oczywiście z odpowiednio wydajną pompą).

AAA to nic innego jak oznaczenie kodowe silnika VR6 :okej:

: czw maja 24, 2007 08:29
autor: stempel72
LCQ, pompa ma wydajność ok. 100 ltr/h. To że pompa do VR jest inna to nie prawda. Pompa do układu o ciśnieniu 3-4 Bar ma symbol 1 HO 906 091. Pompy do wtrysku jednopunktowego z czarnym króćcem są do 1.2 Bar, z szarym króćcem do 3-4 Bary. Pompa ta i tak daje ok. 6 Bar, ale regulator ciśnienia reguluje ciśnienie w układzie do odpowiedniej wartości. To że podniesiesz ciśnienie wtrysku nic nie da, bo wtedy komp będzie na krócej otwierał wtryskiwacze i dawka paliwa będzie i tak na tym samym poziomie ustalona przez sondę L. W Twoim przypadku nie masz co szukać mocniejszej pompy bo takowej nie znajdziesz.

: czw maja 24, 2007 16:53
autor: Paweł Marek
Chcesz sprawdzić czy coś da podniesienie ciśnienia paliwa? Proszę bardzo. Sciągasz tylko z regulatora ciśnienia wężyk podciśnienia (zaślepiasz go) i ciśnienie w listwie wtryskiwaczy wzrasta z 2,5 na 3 bary.
Poza tym jednak do VR6 pompa jest inna jak do pozostałych wielopunktów. I faktycznie nominalnie ma 4 bary, a do pozostałych 3 (patrz ETKA)

: czw maja 24, 2007 18:40
autor: stempel72
Paweł Marek, jak bardziej poćwiczysz temat VR to wtedy pogadamy ;) I jak będziesz miał za sobą rozebranie kilku koszyków z pompami i poszukiwaniami pompy do VR. Popatrz dokładniej w ETCE to po numerach pomp dojdziesz że są te same. Różnią się ostatnią literką, a producent tych literek wogóle na wkładach pomp nie umieszcza.

: czw maja 24, 2007 19:21
autor: zodiak
Posdumowując :
Pompa z ABF jest "odpowiednikiem" pompy z 2E, można rzec, że są takie same.

: czw maja 24, 2007 19:35
autor: Paweł Marek
Po pierwsze: ostatnia literka decyduje że nie sa takie same, jak w przypadkach wielu innych części.
po drugie jeśli ktoś wymienia pompę to nie kupuje pompy orginalnej za 1500 zeta, tylko podróbę za 100-200 zeta.; A te są zróżnicowane i do VR6, a także wg katalogów niektórych producentów zamienników do 2.0 są 4 barowe.
Po trzecie zawsze w miejsce 3 barowej można założyć 4 barową
Po czwarte w kształcie sa takie same wszystkie, więc nie bardzo kapuję w czym problem

: czw maja 24, 2007 19:49
autor: zodiak
Interpretację pozostawiam czytającym : Obrazek

: czw maja 24, 2007 19:55
autor: Paweł Marek
Dyć to dokładnie to napisałem. "zastosuj też". Chyba jasne.

: czw maja 24, 2007 19:58
autor: zodiak
Ja pisałem o pompach do ABF i 2E a tam nie ma "zastosuj też" tylko oba silniki są przypisane do TAKICH SAMYCH pomp.

: czw maja 24, 2007 20:32
autor: stempel72
Paweł Marek, w miejsce 4 Barowej można założyć 3 Barową bo obie i tak mają max ciśnienie 6 Bar :) To co jest z Etki to są kompletne numery pompy wraz z obudową, pokrywką itd. Ja podałem sam symbol wkładu pompy który niezależnie jakie B4 z wtryskiem wielopunktowym wybebeszysz to siedzi to samo czyli 1 HO 906 091. I dalsza gadka nie ma sensu bo każdy ma swoje racje.
LCQ, wszystko już Ci napisałem powyżej. Zmiana pompy nic Ci nie da tylko się nagimnastykujesz.

: pt maja 25, 2007 00:20
autor: LCQ
stempel72 pisze:Paweł Marek, w miejsce 4 Barowej można założyć 3 Barową bo obie i tak mają max ciśnienie 6 Bar :) To co jest z Etki to są kompletne numery pompy wraz z obudową, pokrywką itd. Ja podałem sam symbol wkładu pompy który niezależnie jakie B4 z wtryskiem wielopunktowym wybebeszysz to siedzi to samo czyli 1 HO 906 091. I dalsza gadka nie ma sensu bo każdy ma swoje racje.
LCQ, wszystko już Ci napisałem powyżej. Zmiana pompy nic Ci nie da tylko się nagimnastykujesz.


Ok dzięki za odp mam jeszcze pytanie na ile bar max można ustawić regulator ciśniena w 2E??


Pozdr :okej: