Trzesie buda na wolnych obrotach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adi0s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 20:38
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Trzesie buda na wolnych obrotach

Post autor: adi0s » śr maja 23, 2007 23:25

Witam wszystkich. Niedawno stałem się posiadaczem Golfa III rok 1993. Pojemność 1.4 benzyna z katalizatorem. Skrzynia czterobiegowa moc silnika 60km. Ogólnie wrażenia sa bardzo dobre. Autem jeździ się wygodnie. Jest bardzo zrywne i szybkie jak na tak małą pojemność. Po autostradzie jechałem 180 km/h :) Wiem że licznik pewnie kłamał ale tyle właśnie pokazywał :P Nie bardzo znam się na motoryzacji więc proszę o opinie o tym samochodzie. No a teraz problem. Trzęsie mi budą na wolnych obrotach. Obrotomierz ( cyfrowy w miejscu licznika kilometrów - patent ze stronki ) pokazuje 800 - 850. Czasem 750 przez chwilę. Raz jak go odpaliłem bardzo rano jak był zimny to prawie nie było czuć drgań. Było normalnie. Nie wiem jakie miał obroty bo nie znałem wtedy patentu na obrotomierz. Do tego mam wrażenie że im bardziej sie silnik nagrzewa tym wibracje są większe. Dodatkowo temperatura po nagrzaniu silnika wynosi 90' ( wskazówka na środku skali ). Czy to normalne? świece są nowe.
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 11:23 przez adi0s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr maja 23, 2007 23:28

ten typ tak ma :wink:
moj 1,8 ADZ też się telepie
ogólnie silniki VW z tego okresy nie grzeszą kulturą pracy na biegu jałowym


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr maja 23, 2007 23:39

adi0s pisze:owo temperatura po nagrzaniu silnika wynosi 90' ( wskazówka na środku skali ). Czy to normalne?
Tak powinno być.
adi0s pisze:Po autostradzie jechałem 180 km/h Wiem że licznik pewnie kłamał ale tyle właśnie pokazywał
No to super osiągi, ja mam ABD 1,4 z 1991 roku no i na LPG poleciał 160 km/h w 5 osób, ale aby się rozpędzić do tej prędkości potrzebowałem niezłego kawałka drogi.

Takie prędkości osiągali panowie po przestawieniu zapłonu, byćmoże u ciebie też jest trochę przestawiony zapłon, i dlatego na wolnych telepie.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw maja 24, 2007 09:03

adi0s pisze:Dodatkowo temperatura po nagrzaniu silnika wynosi 90' ( wskazówka na środku skali
Tak ma być
adi0s pisze:pokazuje 800 - 850
Tak ma być
adi0s pisze:Raz jak go odpaliłem bardzo rano jak był zimny to prawie nie było czuć drgań. Było normalnie. Nie wiem jakie miał obroty bo nie znałem wtedy patentu na obrotomierz. Do tego mam wrażenie że im bardziej sie silnik nagrzewa tym wibracje są większe.
Silnik zimny daje większa dawkę paliwa i wtedy obroty są większe. Jak ciępły obroty spadają do nominalnych - to jest wytłumaczenie rosnących drgań.
Natomiast co do samych drgań to porównaj z innym tego typu golfem to tak to cięzko Ci powiedzieć czy te drgania są normalne czy już nie.

[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 09:04 ]
prezesso25 pisze:Takie prędkości osiągali panowie po przestawieniu zapłonu, byćmoże u ciebie też jest trochę przestawiony zapłon, i dlatego na wolnych telepie.
Też prawda i w tym wypadku trzebaby sprawdzić układ zapłonowy i ustawienie rozrządu też


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 24, 2007 14:44

Wszystko to o czym piszesz jest w porządku. Jednak mimo tego zastrzeżenia budzą drgania w twoim silniku. Drgania występuja ale przy 1.4 i 1.6 na wielopunktach natomiast w ABD nie powinny być mocno odczuwalne. Problem może wynikać z ogólnej niesprawności układu zapłonowego. W gre wchodzą kable, kopułka, palec lub po prostu przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu. W monopunkcie nie musisz posługiwac się kompem żeby dobrze to zrobić. Wystarczy dobry stroboskop najlepiej z opóźniaczem błysku. Wówczas ustawiasz lampe na 6 stopni i po włączeniu i wyłączeniu wentylatora (na zgaszonych światłach) ustawiasz aparatem świecąc najlepiej na koło zamachowe. Sprawa druga to kwestia wydechu i jego mocowania. Osobiscie doświadczyłem bardzo mocnych drgań w momencie kiedy urwany miałem jeden wspornik.Zobacz też łącznik elastyczny. Myślę, że warto to wszystko sprawdzić. Inny powód drgań może wynikac ze złego doboru mieszanki. W tym wypadku wystarczy sprawdzić lambde. Jeszcze inna sprawa to TPS. Radziłbym sprawdzić jego działanie i regulacje. pozdrawiam



adi0s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 20:38
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: adi0s » czw maja 24, 2007 21:10

Serdeczne dzięki za odpowiedzi. W najbliższym czasie na pewno odwiedzę mechanika niech to obejrzy. Tylko chciał bym wiedzieć jeszcze co to jest ten TPS. I czy tą sonde lambda da się jakoś sprawdzić samemu czy jeszcze jest dobra. Pozdrawiam



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw maja 24, 2007 21:41

TPS to czujnik położenia przepustnicy. Sondę sprawdz na diagnostyce, teoretycznie można ją sprawdzić samemu.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
pawlon159
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 07:15
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: pawlon159 » czw maja 24, 2007 22:44

witka
to ze na biegu jałowym Ci telepie autem.. to wina jest wężyka podcinienia... bo jest zapchany.. wystarczy go wyjąć i skrócic... a wszystko wroci do normy i bedzie motor równo chodził. :pub:


Pawlon159
VOLKSWAGEN - DA WEISS MAN, WAS MAN HAT.

adi0s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 20:38
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: adi0s » pt maja 25, 2007 16:27

A ten wężyk to który to jest? I czy jak go wyciągnę to będzie w środku widać jakiś syf?



dinus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:34
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: dinus » czw lip 12, 2007 18:10

Czesc,

Rozwiazales swoj problem z telepaniem?
Ja mam podobny problem, telepie gdy silnik ma obroty 1k, ponizej i powyzej ich nie ma.
Bylem juz u dwoch mechanikow i zaden nie potrafil tego problemu rozwiazac. :grrr:
Silnik w moim GOLFIKu to 1.8 ADZ, grudzien 94 r.

Pozdrawiam,
D



adi0s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 20:38
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: adi0s » pt lip 13, 2007 06:22

Tak problem rozwiazany.
Poprzednio moj silnik mial 800 - 850 obrotow. Teraz ma 950. Po prostu podnioslem obroty silnika na lince gazu :) i wszystko jest juz ok.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt lip 13, 2007 07:42

no to poszedles na skroty hehe :bigok: , myslalem ze bedziesz dazyl do rozwiazania problemu a tu zonk, ja mam to samo w ABU i tez szukam caly czas co to


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości