Strona 1 z 1

Klimatyzacja

: śr maja 23, 2007 21:26
autor: andrzejK
Po zakończeniu jazdy używając klimatyzacje zauważyłem plamę wody pod autem.Czy to jest normalne zjawisko?? odpiszcie.Pozdrawiam.

: śr maja 23, 2007 21:49
autor: Przemo440
tak to jest normalne podczas schłodzania powietrza wydziela sie para wodna która sie skrapla

: śr maja 23, 2007 22:11
autor: aluk0
to jest prawda jak powiedzielPrzemo440 to zjawisko skraplania nic czasem nie naprawiac tylko sie cieszyc milym chlodem w te upalen dni
pozdrawiam :bajer:

: śr maja 23, 2007 23:36
autor: marek2907
tak ma być
wój miał tak w pasku B5
ja w mk3 takiej plamki nie mam a klima chodzi aż miło :bigok:

: czw maja 24, 2007 06:52
autor: Komas
Ja w MK3 tez nie mam plamy. Ale mam inny problem. Klima sama mi sie wylancza jak stoje w korku pomimo ze wiatraki chodza pelna para. Z nawiewu zaczyna leciec cieple powietrze z dworu. Dodam tylko ze klima byla czyszczona i nabijana, sprawdzana cisnieniowo i bylo ok.

: czw maja 24, 2007 08:07
autor: Amanda
Komas pisze:Ja w MK3 tez nie mam plamy. Ale mam inny problem. Klima sama mi sie wylancza jak stoje w korku pomimo ze wiatraki chodza pelna para. Z nawiewu zaczyna leciec cieple powietrze z dworu. Dodam tylko ze klima byla czyszczona i nabijana, sprawdzana cisnieniowo i bylo ok.
Niewykluczone, że w układzie jest zbyt wysokie ciśnienie i wtedy wentylatory chodzą na 2 biegu a kompersor się wylącza. Najlepiej byłoby wtedy sprawdzic stan czujnika cisnienia w układzie - czujnik ma dwa zestyki, jeden rozłącza sie przy zbyt niskim cisnieniu, a drugi załącza się przy zbyt wysokim.

: czw maja 24, 2007 08:23
autor: stempel72
Czy słyszysz że kompresor się wyłącza ? Jeżeli nie słyszysz wyłączenia kompresora, a na postoju zaczyna dmuchać ciepłym, to przyczyną jest np. brudna lub pozapychana chłodnica klimy. Osobiście tak miałem. Lekarstwem jest jej wymycie, lub lepiej wymiana. Waitraki wtedy chłodzą na max. ale i tak nie są w stanie schłodzić.

: czw maja 24, 2007 09:16
autor: Komas
nie słysze jak sie wylancza bo pewnie robi to w czasie jazdy ale zlysze bardzo dobrze jak sie wlancza. Klima byla miesiac temu sprawdzana i wszystko dzialalo. Cisnienie roslo na zegarze do 15 wlanczaly sie wentylatory po czym spadalo i sie wylanczaly.Amanda, w ktorym miejscu jest ten czujnik cisnienia? i jak go sprawdzic? Mozna go wymienic bez ubytku czynnika chlodzoncego?

Jest faktycznie tak jakby wentylatory nie mogly sobie poradzic z rozbiciem cisnienia w ukladzie. Takie jeszcze jedno glupie pytanie :) w ktora strone powinny krecic sie wentylatory. Maja zasysac powietrze z zewnatrz do komory silnika?

: czw maja 24, 2007 09:39
autor: Amanda
Komas pisze:nAmanda, w ktorym miejscu jest ten czujnik cisnienia? i jak go sprawdzic? Mozna go wymienic bez ubytku czynnika chlodzoncego?
Niemam golfa, ale chyba tak samo jak w passatach czyli z prawej strony samochodu w okolicy kielicha amotryzatora, filtra powietrza, na rurce . Prawdopodobnie można toto wymienić "pod cisnieniem", w gnieździe pod czujnikiem jest zaworek
Takie jeszcze jedno glupie pytanie :) w ktora strone powinny krecic sie wentylatory. Maja zasysac powietrze z zewnatrz do komory silnika?
Tak, mają zasysać z przodu do komory silnikowej

Looknij np TU

: czw maja 24, 2007 19:54
autor: Komas
szukalem po powrocie z roboty tego czujnika i nigdzie go nie widze. Odkrylem cos jeszcze odglos syczenia gdzies z okolicy sprezarki po pracy klimy i po zgaszeniu silnika slychac slabe syczenie.

: czw maja 24, 2007 22:50
autor: Amanda
Komas pisze:szukalem po powrocie z roboty tego czujnika i nigdzie go nie widze.
"Leć" po rurkach musi być w którymś miejscu :chytry:
Odkrylem cos jeszcze odglos syczenia gdzies z okolicy sprezarki po pracy klimy i po zgaszeniu silnika slychac slabe syczenie.
Normalne - zobacz też TU

: czw maja 24, 2007 23:00
autor: opał
w mk3 czujnik jest na osuszaczu czyli pod prawą lampą, nie wyniemisz go bez rozszczelnienia układu,cały czynnik pójdzie w pi....u

: pt maja 25, 2007 15:44
autor: Komas
Dzisiaj zrobilem pewien eksperyment.
Pisaliscie ze wentylator zasysa powietrze z zewnatrz do srodka komory silnika.
Ja wzielem kartke papieru i przylozylem ja cala powierzchnia do grila. Jak zasysa z zewnatrz do srodka powinna sie przykleic do grila? prawda? U mnie sie nie przykleja i czuc reka ze dmucha na zewnatrz.
Drugi eksperyment urwalem maly pasek kartki i powoli reka opuscilem go do komory silnika na wprost wentylatora. Zaczol szalec bo powietrze tam sie dziwnie zachowuje ale po chwili wentylator posiekal go na plasterki. A jakby zaciagal z zewnatrz to nie powinien? Prawda?

Stad moj winosek za jak jade to klima dziala super, bo jest chlodzone pendem powietrza ktore najpierw dziala na chlodnice klimy. Jak stoje w korku to praktycznie wcale bo wentylatory nie moga dac sobie rady z rozbiciem cisnienia. Skoro u mnie zasysa powietrze z komory silnika leci ono juz ogrzane i przechodzi najpierw przez chlodnice cieczy chlodzacej a dopiero potem przez chlodnice klimy, to jest juz gorace i nie chu chu nie schlodzi.

Skoro moje rozumowanie jest trafne to teraz pytanie za 10pkt
W jaki sposób wentylator moze u mnie sie krecic nie w te strone? Jest to mozliwe zeby bieguny mu sie poprzestawialy? Jest wtyczka ktora ma naciecie i nie da rady inaczej jej wsadzic.
Patrzac z punktu widzenia kierowcy od kabiny wentylator kreci sie w prawa strone. A jak jest u was?
Mozeci zrobic eksperyment z kartka papieru przy grilu czy sie do niego przyssa? i dac mi znac?

[ Dodano: Nie Maj 27, 2007 12:57 ]
juz sprawa zalatwiona. wiatraczki mam ok dzieki malemu lustereczku zajrzalem na tabliczke znamionowa wiatraka. Jest tam strzalka pokazujaca kierunek obrotu wiatraka. Moje krecily sie w przeciwna strone :). Wyjelem wtyczke i obrucilem ja o 180st. Podpielem i jest git :)
Klima dziala nawet w korku :)