dobor tylnego zawieszenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MARECKI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt mar 09, 2007 00:49
Lokalizacja: Chmielno

dobor tylnego zawieszenia

Post autor: MARECKI » śr maja 23, 2007 10:16

Witam. Ost w moim golfiku zauważyłem że jak wpakuje kilku ludzi do tylu to strasznie siada mi tyl na tyle ze przy jakiejs dziurze pociera kolo o nadkole:/
Jak sie domyslałm powodem tego sa już wyeksploatowane spręzyny. czy ZALECANE jest wraz z wymiana sprezyn, wymiana osłon i odboii? A może i amorki tez zmienić.
Poki co mam wypatrzone na allegro takie rzeczy:
spreżyny: http://allegro.pl/item197566545_sprezyn ... 83_91.html
lub http://allegro.pl/item196728132_sprezyn ... niej_.html
(które proponujecie?)
osłony i odboje: http://allegro.pl/item197667294_zestaw_ ... tanio.html
amorki: http://allegro.pl/item197668467_amortyz ... oledo.html

Czy coś jeszcze musze zmieniać? czy cos jeszcze ulega zuzyciu w skutek eksploatacji?
Za wszelkie rady będę wdzięczny.
Pozdr. forumowiczów



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr maja 23, 2007 10:39

jesli tyl auta bez obciazenia nie stoi za nisko to prawdopodobnie wystarczy jak zalozysz nowe odboje bo stare pewnie sie juz wykruszyly. Przy okazji jak wyciagniesz amortyzator ze sprezyna zeby zalozyc odboj (sciagacz do sprezyny jest nie potrzebny) to sprawdzisz sobie czy amortyzator dziala poprawnie. Mozesz sie wtedy zastanowic czy warto tez amortyzatory kupic.
Odboje i amortyzatory na aukcji sa jak najbardziej ok.
Sprezyny wymienia sie jak tyl bez obciazenia stoi znacznie nizej niz przod, lub jak chcesz utwardzic golfa to mozesz zalozyc twardszy rodzaj sprezyn
Jeszcze jedno, nie napisales jakie masz felgi i opony bo jesli masz felgi 14 i dobre odboje to nie ma prawa nic przycierac przy pelnym zaladunku



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr maja 23, 2007 14:41

MARECKI,najpierw aby się upewnić w jakim stopniu zuzyte są amory i czy je jeszcze wymieniać pojedź na stacje diagnostyczną dasz faciowi na browara i bedzie git,a co do sprężyn to bym wymienił,oboje no cóż proponuję ściągnąc koło i zerknac w jakim są stanie jeśli lipa to wymienić,tymbardziej,że koszta nie duże a tu masz jak się zabrac do tego,co prawda mk3 ale w mk 2 jest tak samo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55474 a co do linków które podałeś towar jak najbardziej ok



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » śr maja 23, 2007 17:31

eidos pisze: bo jesli masz felgi 14 i dobre odboje to nie ma prawa nic przycierac przy pelnym zaladunku
a co to ma do rzeczy jaki ma sie rozmiar felg?? no chyba ze ma sie zly caly rozmiar kola, przeciez np. felga 15'' z opona (czyli cale kolo) powinna byc takiej samej wielkosci jak 14stka z opona, przy feldze 15'' wchodzi w gre opona o nizszym profilu, przyczyna obcierania moze byc zle ET felgi a nie jej rozmiar

jesli obciera przy zaladunku to albo odboje, sprezyny lub amorki, tak jak pisal jaszczur, radzilbym Ci pojechac do diagnosty zeby sprawdzil % zuzycia amorkow, jesli bedziesz kupowal springi to kupuj te pierwsze czyli JAMEX'a


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr maja 23, 2007 20:54

Kisiel pisze:eidos napisał/a:
bo jesli masz felgi 14 i dobre odboje to nie ma prawa nic przycierac przy pelnym zaladunku


a co to ma do rzeczy jaki ma sie rozmiar felg?? no chyba ze ma sie zly caly rozmiar kola, przeciez np. felga 15'' z opona (czyli cale kolo) powinna byc takiej samej wielkosci jak 14stka z opona, przy feldze 15'' wchodzi w gre opona o nizszym profilu, przyczyna obcierania moze byc zle ET felgi a nie jej rozmiar
kolego cytujesz mnie ale nie czytasz chyba calosci, przeciez napisalem: "Jeszcze jedno, nie napisales jakie masz felgi i opony bo jesli masz felgi 14 i dobre odboje to nie ma prawa nic przycierac przy pelnym zaladunku"
Myslalem ze sprawa jest jasna, sa tacy co zakladaja 15 felgi i opony o wysokim profilu i wtedy jest klopot, przy 14 i nawet z wysokim profilem bedzie przeciez lepiej prawda



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » śr maja 23, 2007 21:17

eidos, napisales cos takiego:"jesli masz felgi 14 i dobre odboje to nie ma prawa nic przycierac" co mogloby sugerowac ze przy 14 nie ma prawa obcierac a przy 15stkach moze ocierac a przeciez jelsi ktos dobrze dobierze opony do felg to przy 14 i i przy 15 jest taki sam rozmiar kola, no ale ok jest to zwykle niezrozumienie i nie bedziemy tego drazyc :)


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr maja 23, 2007 21:20

spoko :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości