Strona 1 z 1

Budowa układu z paskiem wielorowkowym

: wt maja 22, 2007 23:49
autor: gregorian21
Witam

Czy jest możliwość, aby ktoś wyjaśnił mi jaka jest budowa, a dokładnie ile napinaczy wchodzi w skład mechanizmu na pasku wielorowkowym ??

Dodam , że posiadam samochód golf 3 110TDI AFN. Wiem, że jeden napinacz na pewno jest przy alternatorze na wygiętym pałąku, który zakończony rolką dociska pasek od zewnątrz. Problem mój sprowadza się do tego, iż coś mi ćwierka pod maską. Dzieje się to w momencie gdy ruszam bez gazu, bądź też z niskich obrotów wrzucam 2-kę lub 3-kę.Teraz podczas ostatnich upałów kiedy dodatkowo włączałem klimę to ćwierkało praktycznie non stop jak kompresor chodził. Gdy otworzyłem maskę zauważyłem, że rolka(na pałąku przy alternatorze) skacze i ćwierka zdecydowanie w ten sam rytm.
Dziś zajechałem do serwisu klimatyzacji, gdyż myślałem, że zaciera mi się łożysko w kompresorze , lecz mechanik stwierdził, że to rolka napędu paska alternatora(nazwana wcześniej rolką na pałąku).
Pytałem się na początku o ilość napinaczy na pasku wielorowkowym , gdyż jeden z nich został już wymieniony.
Czy napinacz wzdłużny paska wielorowkowego to to samo co napinacz napędu paska alternatora??
Jak ktoś ma trochę wiedzy i jest w temacie to chętnie poczytam , a za pomoc z góry dziękuję.

: śr maja 23, 2007 00:32
autor: jaszczur
masz tu schemat

Obrazek

a tu masz tak dla ciekawosci http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88520

: śr maja 23, 2007 07:33
autor: gregorian21
no schemat jest dobry , ale które kółka to napinacze???

: śr maja 23, 2007 08:24
autor: jaszczur
gregorian21 pisze:no schemat jest dobry , ale które kółka to napinacze???
oznaczenie literą e

Re: Budowa układu z paskiem wielorowkowym

: śr maja 23, 2007 11:04
autor: Amanda
gregorian21 pisze:gdyż jeden z nich został już wymieniony.
O ile dobrze kumam to wymieniles napinacz a więc element spręzynujący powodujący wlasciwe napinanie paska, a Tobie piszczy rolka napinacza czyli kółeczo które bezpośrednio naciska na pasek.

Na poniższe fotce napinacz to element nr 8 a rolka napinająca to nr 1 (i to Ci chyba piszczy)
Obrazek

: śr maja 23, 2007 12:00
autor: gregorian21
Widzę, że to był dobry pomysł poruszyć temat. Sam napinacz miałem wymieniany, gdyż jeździłem długi czas z wybitym kołem pasowym (tłumikiem drgań) i poleciał on od tego. Teraz wiem że napinacz paska wzdłużnego jest częścią rolki napinającej pasek. Prawdopodobne jest to, że został mi wymieniony właśnie napinacz a rolka została stara, a przy "walącym" tłumiku drgań mogło i się ona wybić (zatrzeć).

dziękuwa