Budowa układu z paskiem wielorowkowym
: wt maja 22, 2007 23:49
Witam
Czy jest możliwość, aby ktoś wyjaśnił mi jaka jest budowa, a dokładnie ile napinaczy wchodzi w skład mechanizmu na pasku wielorowkowym ??
Dodam , że posiadam samochód golf 3 110TDI AFN. Wiem, że jeden napinacz na pewno jest przy alternatorze na wygiętym pałąku, który zakończony rolką dociska pasek od zewnątrz. Problem mój sprowadza się do tego, iż coś mi ćwierka pod maską. Dzieje się to w momencie gdy ruszam bez gazu, bądź też z niskich obrotów wrzucam 2-kę lub 3-kę.Teraz podczas ostatnich upałów kiedy dodatkowo włączałem klimę to ćwierkało praktycznie non stop jak kompresor chodził. Gdy otworzyłem maskę zauważyłem, że rolka(na pałąku przy alternatorze) skacze i ćwierka zdecydowanie w ten sam rytm.
Dziś zajechałem do serwisu klimatyzacji, gdyż myślałem, że zaciera mi się łożysko w kompresorze , lecz mechanik stwierdził, że to rolka napędu paska alternatora(nazwana wcześniej rolką na pałąku).
Pytałem się na początku o ilość napinaczy na pasku wielorowkowym , gdyż jeden z nich został już wymieniony.
Czy napinacz wzdłużny paska wielorowkowego to to samo co napinacz napędu paska alternatora??
Jak ktoś ma trochę wiedzy i jest w temacie to chętnie poczytam , a za pomoc z góry dziękuję.
Czy jest możliwość, aby ktoś wyjaśnił mi jaka jest budowa, a dokładnie ile napinaczy wchodzi w skład mechanizmu na pasku wielorowkowym ??
Dodam , że posiadam samochód golf 3 110TDI AFN. Wiem, że jeden napinacz na pewno jest przy alternatorze na wygiętym pałąku, który zakończony rolką dociska pasek od zewnątrz. Problem mój sprowadza się do tego, iż coś mi ćwierka pod maską. Dzieje się to w momencie gdy ruszam bez gazu, bądź też z niskich obrotów wrzucam 2-kę lub 3-kę.Teraz podczas ostatnich upałów kiedy dodatkowo włączałem klimę to ćwierkało praktycznie non stop jak kompresor chodził. Gdy otworzyłem maskę zauważyłem, że rolka(na pałąku przy alternatorze) skacze i ćwierka zdecydowanie w ten sam rytm.
Dziś zajechałem do serwisu klimatyzacji, gdyż myślałem, że zaciera mi się łożysko w kompresorze , lecz mechanik stwierdził, że to rolka napędu paska alternatora(nazwana wcześniej rolką na pałąku).
Pytałem się na początku o ilość napinaczy na pasku wielorowkowym , gdyż jeden z nich został już wymieniony.
Czy napinacz wzdłużny paska wielorowkowego to to samo co napinacz napędu paska alternatora??
Jak ktoś ma trochę wiedzy i jest w temacie to chętnie poczytam , a za pomoc z góry dziękuję.