Budowa układu z paskiem wielorowkowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Budowa układu z paskiem wielorowkowym

Post autor: gregorian21 » wt maja 22, 2007 23:49

Witam

Czy jest możliwość, aby ktoś wyjaśnił mi jaka jest budowa, a dokładnie ile napinaczy wchodzi w skład mechanizmu na pasku wielorowkowym ??

Dodam , że posiadam samochód golf 3 110TDI AFN. Wiem, że jeden napinacz na pewno jest przy alternatorze na wygiętym pałąku, który zakończony rolką dociska pasek od zewnątrz. Problem mój sprowadza się do tego, iż coś mi ćwierka pod maską. Dzieje się to w momencie gdy ruszam bez gazu, bądź też z niskich obrotów wrzucam 2-kę lub 3-kę.Teraz podczas ostatnich upałów kiedy dodatkowo włączałem klimę to ćwierkało praktycznie non stop jak kompresor chodził. Gdy otworzyłem maskę zauważyłem, że rolka(na pałąku przy alternatorze) skacze i ćwierka zdecydowanie w ten sam rytm.
Dziś zajechałem do serwisu klimatyzacji, gdyż myślałem, że zaciera mi się łożysko w kompresorze , lecz mechanik stwierdził, że to rolka napędu paska alternatora(nazwana wcześniej rolką na pałąku).
Pytałem się na początku o ilość napinaczy na pasku wielorowkowym , gdyż jeden z nich został już wymieniony.
Czy napinacz wzdłużny paska wielorowkowego to to samo co napinacz napędu paska alternatora??
Jak ktoś ma trochę wiedzy i jest w temacie to chętnie poczytam , a za pomoc z góry dziękuję.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr maja 23, 2007 00:32

masz tu schemat

Obrazek

a tu masz tak dla ciekawosci http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88520



gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » śr maja 23, 2007 07:33

no schemat jest dobry , ale które kółka to napinacze???



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr maja 23, 2007 08:24

gregorian21 pisze:no schemat jest dobry , ale które kółka to napinacze???
oznaczenie literą e



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Re: Budowa układu z paskiem wielorowkowym

Post autor: Amanda » śr maja 23, 2007 11:04

gregorian21 pisze:gdyż jeden z nich został już wymieniony.
O ile dobrze kumam to wymieniles napinacz a więc element spręzynujący powodujący wlasciwe napinanie paska, a Tobie piszczy rolka napinacza czyli kółeczo które bezpośrednio naciska na pasek.

Na poniższe fotce napinacz to element nr 8 a rolka napinająca to nr 1 (i to Ci chyba piszczy)
Obrazek


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » śr maja 23, 2007 12:00

Widzę, że to był dobry pomysł poruszyć temat. Sam napinacz miałem wymieniany, gdyż jeździłem długi czas z wybitym kołem pasowym (tłumikiem drgań) i poleciał on od tego. Teraz wiem że napinacz paska wzdłużnego jest częścią rolki napinającej pasek. Prawdopodobne jest to, że został mi wymieniony właśnie napinacz a rolka została stara, a przy "walącym" tłumiku drgań mogło i się ona wybić (zatrzeć).

dziękuwa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 489 gości