Strona 1 z 2

po rozgrzaniu silnika chrobotanie w ok. paska rozrzadu

: wt maja 22, 2007 22:04
autor: pakob
Hej motor AGG mk III GTI Edition - jak w temacie po rozgrzaniu silnika pojawia sie takie chrobotanie w ok.paska rozrzadu.Oczywiscie pasek nowy i rolka dopiero co wymieniona.Mam taki pomysl ze to moze kolo zebate walka rozrzadu (to na ktore napinany jest pasek u gory) ale za chiny nie wiem czy to to.Mechanicy twierdza ze nie spotkali sie ze zuzyciem kola zebatego w.rozrzadu Co wy na to?

: wt maja 22, 2007 23:07
autor: preker20
a o obudowe nei trze nigdzie nic?

: wt maja 22, 2007 23:14
autor: wojtek98
Mialem cos podobnego :panna: Cos piszczalo , chrobotalo tylko na cieplym przypomnialem sobie co bylo w moim poprzednim golfie :D
Plastikowa oslona na rozrzad pod wplywem ciepla troche sie zdeformowala i ocierala od wewnatrz o pasek :D
Tylna czesc wysunelem obok a przednia siedzi tam gdzie trzeba teraz jest ok :D

: śr maja 23, 2007 13:47
autor: pakob
moj mechanik przypuszcza zer to moze kolo pasowe na wale ktore napedza pasek klinowy idacy od alternatora (chyba - bo nie widze teraz) Ale to takie szukanie na slepaka.Oslona paska nie bo na zdjetej oslonie jest to samo.W niczym to nie przeszkadza tylko dzwiek brzydki po solidnym nagrzaniu.Inne propozycje mile widziane.A w mk II tez to mialem i wtedy elektryk twierdzil ze to jakies kolo pasowe przy alternatorze ale tego nie robilem i golf poszedl do ludzi i jezdzi do dzis jak glupi

: śr maja 23, 2007 14:57
autor: falla_x
pakob pisze:Oslona paska nie bo na zdjetej oslonie jest to samo.W niczym to nie przeszkadza tylko dzwiek brzydki po solidnym nagrzaniu
mam to samo na zimnym siniku jest cichutko a pozniej cos trze nie jest to glosne ale troche denerwuje, nie mam pojecia czy dzialo sie to tez wczesniej bo nie zzwracalem na to uwagi i po kupnie auta odrazu wymienilem pasek i rolke, na poczatku wymienilem rolke ale bylo to samo naciagnolem nardzoej pasek tak zeby sie uginal 90 stopnui i tez to samo, o oslone nie trze bo tez ja zdejmowalem, nie rozumiem tylko tego zjawiska dlaczego akorat na zimnym jest ok? cos przy nagrzaniu sie poporstu zaczyna trzec ale co ?? hmm

: czw maja 24, 2007 12:55
autor: sati26
Witam koledzy, i dołączam do was z tym samym problemem. Rozkminiam ten szmer od początku jak mam golfa. Zauważyłem tylko jedna dziwną rzecz mianowicie jak prysnę troszkę środka smarującego na koło pasowe ale dokładnie na jego bok ten od strony obudowy rozrządu to szmer sie na troszkę ucisza tylko trzeba uważać na paski żeby nie potłuścić. Nie wytłumaczalne to dla mnie jest bo przeglądałem budowę dokładnie i nie widać tam niczego podejrzanego a na pewno nie do przesmarowania :) . Nie mam na razie ochoty odkręcać całego rozrządu i tych kół ale przy następnej wymianie paska wierze że uda mi sie to usunąć. :) Chyba że ten hałas przenosi się przez wałek pośredni od pompy olejowej. Dodam że obudowa nie ociera koło nie ma bicia wzrokowo wszystko ok.
falla_x pisze:nie rozumiem tylko tego zjawiska dlaczego akorat na zimnym jest ok? cos przy nagrzaniu sie poporstu zaczyna trzec ale co ?? hmm
Dokładnie tak jak u mnie.

: czw maja 24, 2007 16:45
autor: Paweł Marek
Miałem takie zgrzytanie w starej jetce, pojawiające się tylko na wolnych obrotach na gorącym silniku. Myślałem że napinacz paska rozrzadu, wymieniłem i nic, okazało sie że łożysko pompy cieczy

: czw paź 09, 2008 09:14
autor: golofs
A można to samemu wymienic ?
Mam podobny problem i nie wiem czy można z tym jeżdzić czy wymieniać jak najszybciej ?

: czw paź 09, 2008 10:05
autor: krzycho85
A można to samemu wymienic ?
Można, wraz z pompą. Łożysk sie chyba nie wymienia

: czw paź 09, 2008 10:13
autor: golofs
krzycho85 pisze: Można, wraz z pompą. Łożysk sie chyba nie wymienia
Może jakieś szczegóły wymiany.

: czw paź 09, 2008 13:27
autor: krzycho85
Spuszczasz płyn chłodzący, zdejmujesz paski napędu alternatora i pomp. Odkręcasz pompę wspomagania, następnie pompę wody. Pompę wodna później rozbierasz na dwie części i wymieniasz tą połówkę w której siedzi wirnik z łożyskami (możesz też kupić całą pompę i wtedy nie trzeba z dwóch jednej robić, ale sporo większy koszt) wymieniasz uszczelkę między blokiem a pompą i składasz. Zalewasz płyn i jazda :bigok: robota łatwa w wykonaniu i długo nie potrwa jeśli masz podstawowe narzędzia :grin:

: czw paź 09, 2008 14:11
autor: golofs
A uszczelka jest w komplecie razem z pompą ?

: czw paź 09, 2008 15:00
autor: krzycho85
Jeśli kupujesz połówkę pompy to uszczelki na blok może nie być, trzeba dokupić (0,5-1zł). W komplecie jest uszczelka pod termostat i między dwie połówki pompy :pub:

Dobra pompa niemiecka (tylko ta część z wirnikiem) to koszt w mojej okolicy 60-70zł a cała kompletna ponad 200zł

: czw paź 09, 2008 15:08
autor: golofs
Tutaj jest pompa do mnie.

http://allegro.pl/item444469553_golf_3_ ... tanio.html

I czy ta część z łożyskiem to ta część po lewej stronie ?