Strona 1 z 1

Zamiast chłodzić to grzeje (klima)

: wt maja 22, 2007 13:47
autor: witux
Mam problem z klimatyzacją. Po włączeniu "śnieg" rurki robią się zimne, wszystko OK tylko nie wlatuje do środka zimne powietrze. Cały czas wieje gorącym.
Po wklepaniu kodu 56 i 57 w klimatroniku wyskakuje wartość 0 "zero"

56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)

Audi A4 rok 1995

: wt maja 22, 2007 18:50
autor: marek2907
w mojej lodówce (takiej w domu) gdy zaczęła grzać padł kompresor
a po błędach sądzę ze może czujniki się sypnęły i pokazują że u cuebie w autku jest już zimni i klima puszcza ciepłe powietrze
rozumiem ze masz Climatronica

: wt maja 22, 2007 20:42
autor: 1 6 D
A kiedy była nabijana? Ostatnio w swoim Golfie nabijałem klimę i kolega powiedział że jak za dużo czynnika nabije to będzie grzała na ustawieniu "śnieg".U mnie chłodzi tak że nie daję się wytrzymać po nabiciu.

: śr maja 23, 2007 11:06
autor: witux
Właśnie byłem u znajomego i stwierdził że ciśnienie i czynnik jest. Rurki robią się zimne i climatronik jest sprawny. Chodzi tylko o to że do środka wlatuje ciepłe a nie zimne. Aha na dodatek nie dmuchają mi przednie kratki. Tylko podszybie i nogi.

: pt maja 25, 2007 13:20
autor: maniakmm
Autodiagnoza climatronic:
przy wyłączonej stacyjce - wciśnij przycisk recylkulacji i ECON
trzymając dalej - przekręć kluczyk, (ale nie włączaj silnika)
gdy klima się włączy poczekaj około pół minuty, aż skończy diagnostykę

Na koniec wyskoczy ci lista błędów, albo 444 - tzn zero błędów.
Jeżeli jednak coś znajdzie, to czerwonym przyciskiem przełączasz kolejne błędy.
Jak coś znajdzie to daj znać.


(Sorry, myślałem że w Audi jest tak samo)

: pt maja 25, 2007 13:34
autor: witux
U mnie w Climatronicu do diagnozy wchodzi się tak.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie, aby wyświetlić inny kod.
A więc wywala mi tylko te dwa błędy:
08.5 oraz 11.5 nieraz też te 08.7 i 11.7

opis:\
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana

Porady:
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

No Ok, tylko jak programowo to usunąć ?

: pt maja 25, 2007 14:25
autor: maniakmm
witux pisze:U mnie w Climatronicu do diagnozy wchodzi się tak...
Teraz już wiem że to inna klima niż w MK4 ;)
witux pisze:08.5 Klapa regulacji temperatury,
... czujnik - G92
witux pisze:11.5 Klapa centralna
... czujnik - G112

Znalazłem jeszcze coś takiego o tych dwóch czujnikach:
- Disconnect electrical connectors to listed sensors one after another, erase DTC memory and check DTC memory again. If the "Reference voltage" malfunction is no longer recognized (and the DTC reappears after reconnecting), the applicable flap motor must be replaced.

Wiem że błedy czujników mają inne wartości, ale można je przy okazji sprawdzić, gdy będziesz sprawdzał działanie klapek i ich silniczków.

: sob maja 26, 2007 00:45
autor: witux
Stawiam na jeb.... sterownik klimy