Strona 1 z 2
					
				wycięcie kata - rurka? strumienica?
				: wt maja 22, 2007 00:58
				autor: Kisiel
				Poczytalem sporo na forum o wycinaniu katalizatora i wspawywaniu rurki w jego miejsce badz tez zakladaniu strumienicy. Chcialbym zebrac w tym temacie opinie osob, ktore maja wlasnie rurke lub strumienice zamiast katalizatora. Chce u siebie wyciac kata i wspawac rurke ale mam pewne obawy... nie chce zwiekszac sobie przez to osiagow, bo to nie tedy droga ale zastanawiam sie czy nie bedzie glosniej wtedy i czy przypadkiem nie spadna mi osiagi auta. Moj silnik to zagazowany 1.8 ABS (lambda w kolektorze). Wiem tez ze strumienica musi byc odpwiednio dobrana do konkretnego auta/silnika. Prosze o wypowiedzi ludzi, ktorzy maja taki zabieg za soba. Interesuje mnie jak juz wczesniej wspomnialem zwiekszenie/pogorszenie osiagow i zwiekszenie/zmniejszenie spalania no i kwestia glosnosci.
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 06:32
				autor: Bąku
				witam, ja zamiast kata mam wspawana  rurkę jest troszke głośniej niz z katem, troszke się auto odmuliło jak wywaliłem katalizator, poza tym wszystko ok
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 08:39
				autor: harrygo1
				Jedynie mądre rozwiązanie to wspawać rurkę strumienice to pic na wodę po wspawaniu rurki 
auto sie lepiej wkręca na obroty i zauważyłem że minimalnie zmiejszyło się spalanie minimalnie podniósł sie poziom hałasu ale coś za coś  

 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 08:53
				autor: Matador
				Po wstawieniu rury zamiast katalizatora nie ma ŻADNEJ odczuwalnej różnicy w dynamice auta (chyba ,że ktoś miał wyjątkowo zapchany) ,napewno jest głośniej - polecam tłumik wstępny w jego miejsce..
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 11:37
				autor: BartekN
				Mam u siebie rurke,pomimo ze mam sonde w obudowie kata.Zrobilem na tym juz ponad 20 kkm i wszystko ok.Jedynie jest troche glosniej,ale bez przesady.
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 11:52
				autor: dziejo
				Matador pisze:Po wstawieniu rury zamiast katalizatora nie ma ŻADNEJ odczuwalnej różnicy w dynamice auta 
  jest  róznica  na 
 + 
 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 12:09
				autor: Matador
				dziejo pisze:jest róznica na +
jaka konkretnie?
powiem tak: jeśli nawet w najlepszym wypadku odzyskasz te 2% mocy i jesteś w stanie to odczuć ,to jesteś niezły kozak 
  
ja , w każdym razie nie byłem w stanie odczuć żadnej różnicy ,pozatym ,że jest trochę głośniej..
 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 12:12
				autor: dziejo
				
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 12:18
				autor: Matador
				dziejo pisze:wniosek z tego ze usunałes sprawny kat
jak najbardziej - odwaliłem kompletną głupotę..
sądziłem że jak jest orginał z '92r to będzie zapchany ,a guzik prawda ,był całkiem zdrowy..
nic nie zyskałem oprócz hałasu 

  więc jeśli ktoś mam podobne pomysły niech się zastanowi..
 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 12:18
				autor: dziejo
				powiem  ci   stary  tak  : mimo ze   AAM ogólnie  lepiej się  wkręca  na obroty mi to wystarcza jest  dynamiczniejszy  i  tyle  i nikt  tu nie ( kozaczy  - kolego  MATADOR ) ja  równiez  niby  miałem oryginała  równiez   z 92  niby  zdrowy  ale   róznica   jest  po  wycieciu   go
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 13:03
				autor: sfiq
				Ja wstawilem za kata strumienice (na czym swoja droga wyszedlem 150zl do przodu)
i jestem zadowolony (minimalny wzrost mocy)
Sama rurka moim zdaniem jest gorsza bo strumienica jakies tam zawirowanie powinna zrobic czyli spaliny ciut szybciej wyjda 
a pozatym rura glosniejsza
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 13:09
				autor: CzapCzap
				a moze zamiast rurki i strumiennicy nowy kat  

  ... hehe joking 

 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 13:10
				autor: andrew19_86
				chyba nie myślisz,ze strumiennica dala Ci jakiś przyrost mocy 

 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 15:49
				autor: kabi_007
				andrew19_86 pisze:chyba nie myślisz,ze strumiennica dala Ci jakiś przyrost mocy
zwłaszcza ta z allegro  
 
sfiq pisze:Sama rurka moim zdaniem jest gorsza bo strumienica jakies tam zawirowanie powinna zrobic czyli spaliny ciut szybciej wyjda 
szybsze opuszczanie spalin nie jest korzystne w seryjnym silniku-grozi nadpaleniem zaworów wydechowych. Jesli zmodyfikowany jest dolot to wtedy OK. Jak pisał 
dziejo, sprawnego lepiej nie ruszać, a jak się zapcha lub pęknie to wstawić rurkę (najlepiej zaroodporną) i gitara.