Strona 1 z 2
					
				Bierze olej
				: pn maja 21, 2007 21:27
				autor: kuła
				witam co byscie polecili auto ma gaz od okolo 15kkm ma przejechane 175kkm nie robie duzo km w roku bedzie okolo 10000 ale po tym dystansie w misce jest sucho jak na pustyni ogolnie silnik chodzi bez zarzutow tylko beirze sporo oleju jezdze na polsytntetyku Mobil 1 mozna jakos temu zaradzic ?
			 
			
					
				
				: pn maja 21, 2007 21:32
				autor: Kisiel
				jelsi silnik jest naprawde suchy: uszczelka pod misa, pod filtrem i czujnikami cisnienia oleju, pod pokrywa zaworow i przy simmeringach to znaczy ze pali olej to albo winne sa uszczelniacze zaworow (bardzo tani koszt) albo pierscionki i/lub przedmuchana uszczelka pod glowica (drozsza sprawa), trzeba zrobic pomiar cisnienia sprezania z proba olejowa
			 
			
					
				
				: pn maja 21, 2007 21:49
				autor: Paweł Marek
				Jestem po robocie uszczelniaczy w GTI z silnikiem 2E żonki. Palił z litr oleju na 1000km. Teraz nie widać ubytków w ogóle. Proponuję rób uszczelniacze w ciemno, naprawdę bardzo duża szansa że to pomoże, zwłaszcza w tym silniku i jeśli przebieg nie jest 3 razy większy.
Mala wskazówka co do diagnozy: zauważyłem że auto nie dymiło cały czas na niebiesko, tylko momentami, np po dodaniu gazu przez chwilkę, i przestawało dymić mimo dalej wciśnietego gazu. Dymienie cały czas rownomierne wksazuje bardziej na pierścienie.
			 
			
					
				
				: pn maja 21, 2007 22:41
				autor: budzio18
				u mnie akurat nic nie dymilo na inny kolor, a lykal oleju z litre jak nie lepiej na 1000km
pojechalem do kumpla i sprawdzilem cisnienie w cylindrach,
jak sie okazalo ze jest ok to wymienil mi uszczelniacze, bez sciagania glowicy zeby koszt byl mniejszy, 
no i dawaj  

 od tamtej pory jest ok
wogole ziomek mowi ze te uszczelniacze z VW to nieraz takie sa do d... ze szkoda gadac i nikt nie wie dlaczego raz sie robi 300tys a raz po 120tys juz sa do wymiany
ogolnie obstawiam przy tym przebiegu(jezeli oryginalny) ze sa to uszczelniacze zaworow
 
			 
			
					
				
				: pn maja 21, 2007 23:08
				autor: Kamiloo19
				Kurcze mój AAM bierze jeden litr na 10 000 km. Czyli od wymiany do wymiany. Myślałem wymienić właśnie te uszczelniacze. Ale czy to pomoże ??
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 00:06
				autor: Kisiel
				Kamiloo19, powinno pomóc,chociaz nie wiadomo czy winne sa uszczelniacze ale w wiekszosci przypadkow tak, z drugiej strony 1 l na 10 000 km to bardzo malo, no ale nie powinien wogole brac 

 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 01:17
				autor: Peterus
				A tak z ciekawosci tani koszt wymiany uszczelnaiczy zaworow tzn jak tani tak ok ilu?:)
Pozdrawiam all
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 01:41
				autor: Krzylu
				1l od wymiany do wymiany to nietragedia jakby ci jaral 1L/1000km wtedy jest problem 
sprawdz cisnienie w garach jak bedzie ok tzn ze uszczelniacze poszly lub ma wycieki oblukaj dobrze motor wjedz na kanal i porozgladaj sie moze trzeba w koncu zmienic olej na cos lepszego niz mobil1 made in polska 

koszt pewnie kolo 100 zalezy czy da rade mechanior bez sciagania glowicy a tak jest prosciej i szybciej
 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 06:26
				autor: Dzaba83
				mi tez bierze 1l 10 tys wieksze pobur oleju zauwazyłem po zamontowaniu gazu  zasiegałem porad i kazdy mowil ze 1l to nie tragedia 
[ Dodano: 22 Maj 2007 06:28 ]
jak 1l na 1000 to zaczol bym od wymiany ucszczelniaczy
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 11:24
				autor: budzio18
				1L na 10tys to nie jest az tak duzo, na bym tego narazie nie ruszal,
to wychodzi Ci jakas 0.1 na 1000km , ksiazkowo jest dopuszczalne 1Lna 1000 takze nie ma sie co martwic, 
mozesz miec gdzies jakis maly wyciek , taki ktorego ciezko jest zlokalizowac i tak sobie gdzies kapie i przez te 10tys wykapie,
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 11:35
				autor: BartekN
				Moje 2E zuzywa na 10kkm okolo 1,5 litra oleju.Sprawdzalem cisnienie i jest ok.Wiec musze wymienic uszczelniacze,tylko zbytnio nie mam kiedy.Ile placiliscie za wymiany bez sciagania glowicy??
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 13:18
				autor: Krzylu
				jak 1l na 1000 to zaczol bym od wymiany ucszczelniaczy
predzej od pierscieni 

 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 17:19
				autor: Paweł Marek
				BartekN pisze:Moje 2E zuzywa na 10kkm okolo 1,5 litra oleju.Sprawdzalem cisnienie i jest ok.Wiec musze wymienic uszczelniacze,tylko zbytnio nie mam kiedy.Ile placiliscie za wymiany bez sciagania glowicy??
moje tyle samo, w ogóle nie palę sie do roboty przy takim zużyciu. U żonki zmienalem sam, nie jest to wielki problem, trzeba mieć naciskacz do spręzyn zaworowych i szczypce odpowiednie żeby stare uszczelniacze wyciągnąć. Jeśli w warsztacie jest trochę dłubaniny żeby sie dobrać do nich więc jakieś 150 zeta przypuszczam.
Krzylu pisze:predzej od pierscien
nie nie, no może w zielonych autach 

 sorki za zarcik. Ale piszemy o cholernie wytrzymałych silnikach, które mają założone nie najlepsze uszczelniacze wystarczające na ok 200 tys.
 
			 
			
					
				
				: wt maja 22, 2007 21:59
				autor: RobertP
				Peterus pisze:A tak z ciekawosci tani koszt wymiany uszczelnaiczy zaworow tzn jak tani tak ok ilu?:)
to zależy jakiego mechanika znajdziesz czy też będziesz robil sam
mozna na 2 sposoby 
bez zdemowania głowicy (wtedy tylko wymiana uszczelniaczy + robocizna   mechanika
ze zdejmowaniem głowicy-dochodzą inne części oprócz uszczelniaczy zaworów, takie jak uszczelka pod głowicą oraz nowe szpilki o ile nie były odkręcanie nigdy wczesniej to można się pokusic o ich ponowne wykrzystanie ale jak trzaśnie to roboty znowu sie narobi 

sam koszt uszczelniaczy to ok 30zł robocizna 150-250zł
jeśli dojdzie wymian uszczelki pod głowica to ok. 60-100zł + szpilki ok 40zł + robocizna ok.200-250zł
 
Krzylu pisze:jak 1l na 1000 to zaczol bym od wymiany ucszczelniaczy
predzej od pierscieni 

 
niekoniecznie, najpierw warto pomierzyć ciśnienia na cylondrach i wtedy wyrokować 
czy to pierścienie, myślę że przy zjechanych pierścieniach to brałby więcej 
tak jak u mnie kiedyś w AAZecie  1-1,5l./100km 
  