Problem z altenatorem valeo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

majster72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 10:14
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Problem z altenatorem valeo

Post autor: majster72 » ndz maja 20, 2007 23:19

Witam. mam problem z altenatorem valeo. Alternator raz ładuje a raz nie ładuje. Brak ładowania zauwżam w momencie kiedy wskazówki zarówno od ilości paliwa jak i temperatury cieczy chłodzącej szybko idą w dół (raz się zdarzyło że doszły do zera - i stanąłem - akumulator był totalnie rozładowany i potrzebna była pomoc), jasność podświetlenia radia maleje, itp. W momencie kiedy to następuje czasami jest ratunek czyli szybko redukuję bieg do III lub nawet do II po to by szarpnąć paskiem i kołem pasowym alternatora i alternator zaczyna znów pracować. Jest to dziwny objaw. Moim zdaniem to regulator...chyba że ktoś spotkał się z czymś podobnym. proszę o sugestie.



aluk0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 00:23
Lokalizacja: Zary
Kontakt:

Post autor: aluk0 » pn maja 21, 2007 00:11

WITAM CIE JA BYM OBSTAWIAL REGULATOR NAPIECIA CZESTO SIE TAK ZDAZA ZE GDZIES SIE ZAWIESI PROPONUJE JUPIC NOWY NIE WIELKA SUMA ALE MOZESZ TEZ SPRAWDZIC VOLTOMIERZEM LADOWANIE POWINNO BYC NA WOLNYCH OBROTACH W PRZEDZIALE OD 13 DO 15V A NA WYSOKICH OBROTACH NQWET 17,4V



maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » pn maja 21, 2007 00:45

aluk0 pisze:POWINNO BYC NA WOLNYCH OBROTACH W PRZEDZIALE OD 13 DO 15V A NA WYSOKICH OBROTACH NQWET 17,4V
nigdy w zyciu nie powinno być 17,4 V po to jest regulator by nie było przepięć max ok 14,5



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn maja 21, 2007 01:16

majster72, zacznij od sprawdzenia paska klinowego.Jeśli jest za słabo naciągnięty to mogą być takie objawy. Druga sprawa- wykręć reg. napięcia i sprawdź szczotki, mogą być już za krótkie. Dla alernatora boscha wartość min. to 5mm, dal valeo pewnie podobnie.

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 01:17 ]
aluk0 pisze:A NA WYSOKICH OBROTACH NQWET 17,4V
To oczywiście nieporozumienie, 14.5V to właściwe napięcia, może być nieco niższe.



majster72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 10:14
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: majster72 » pn maja 21, 2007 08:54

Pasek został już wymieniony wcześniej (tydzień temu), wymieniłem też koło pasowe, odpowiednio naciągnąłem pasek, więc myślę że to nie on, raczej szukałem przyczyny w regulatorze. Pójdę może będą mieli od ręki.

bodzio_j pisze:majster72, zacznij od sprawdzenia paska klinowego.Jeśli jest za słabo naciągnięty to mogą być takie objawy. Druga sprawa- wykręć reg. napięcia i sprawdź szczotki, mogą być już za krótkie. Dla alernatora boscha wartość min. to 5mm, dal valeo pewnie podobnie.

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 01:17 ]
aluk0 pisze:A NA WYSOKICH OBROTACH NQWET 17,4V
To oczywiście nieporozumienie, 14.5V to właściwe napięcia, może być nieco niższe.


[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 14:14 ]
Przyczyna braku ładowania została znaleziona. Po wymianie regulatora alternator dalej nie działał. Pojechałem do elektryka samochodowego. Oglądneliśmy alternator od środka, okazało się że jeden z przewodów w wirniku połączonych z pierścieniem (po którym chodzą szczotk) jest urwany, poza tym kilka blaszek w stojanie było uszkodzonych. Tak naprawdę alternator został wymieniony na inny. Jak na razie chodzi.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 372 gości