Strona 1 z 1

pomocy temperaturowy szok w MK 2

: ndz maja 20, 2007 22:04
autor: AIRWOLF
cos mi sie stalo z moim golferem jechalem w droge okolo 13 km w jedna strone droga odcinkami prosta puzniej pare zakretów po drodze 1 wies i momentami jechalem nawet 170 z górki i nagle zaczelo micos brzeczyc w kokpicie a dokladniejn zegarze i nie byl to jakis przypadkowy brzek tylko "wymuszony" przez samochud i powtarzajacy sie okolo co 2 min (tak jak skrzypia stare dzwi i trwal 1 sek.) az w koncu zapalila sie kontrolka oleju i brzdak zaczol brzeczec bez przerwy az do momentu jak zatrzymalem samochodu podnioslem maske i silnik jak pieklo rozpalony i niewiem ??
oto moje pytanie czy silnik cos zrobil z olejem(mam olej LOTOS 10W40) ze sie ugotowal bo byly jakies male pechezyki na bagnecie czy plyn chlodzacy(niewiem jaki mam i niewiem jak wygladala jego wymiana czy uzupelnianie ptrzez poprzedniego wlasciciela) nawalil i juz nie chlodzi??moze musze zainwestowac w olej i plyn chlodzacy który wytrzyma wiecej ??
niewiem co robic pomuzcie w miare mozliwosci

: ndz maja 20, 2007 23:51
autor: stonefree
Miejmy nadzieję,że nie wydmuchałeś uszczelki pod głowicą. Alarm - brzęczyk włącza sie kiedy cisnienie oleju spada poniżej, zdaje sie, 2,5 bar ( ale ręki se nie dam uciąć ) i podobno zdarza się to przy ostrej jeździe przez dłuższy czas, chociaż osobiście nie miałem nigdy takiego problemu. Musisz teraz sprawdzić, czy z oleju nie robi sie breja kakaowa i czy go nie przybywa lub nie ubywa. Musisz też sprawdzić ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia i czy w nim nie widać plam oleju. Spróbuj też na zimnym silniku zapalonym odkręcic korek zbiorniczka i poobserwuj czy nie pojawia sie powietrze. Jeśli nie to uszczelka żyje.

: ndz maja 20, 2007 23:55
autor: AIRWOLF
jak wymienia sie płyn chłodniczy cały bo sprubuje go zamienić jakimś wydajniejszym

: pn maja 21, 2007 00:01
autor: stonefree
Al w jakim celu? Najpierw trzeba sprawdzić czy wskaźnik dobrze pokazuje i czy wentylator chodzi

: pn maja 21, 2007 00:04
autor: AIRWOLF
ja mam wskaznik temperatury niby byl padniety ale po tym jak rozkrecalem zegary i malowalem wskazówki nagle ozyla ale bez powodu wymienic chce poprostu niemam pojecia kiedy byl ostatnio wymieniany i alurat bym sobie go wymienil ale niewiem czy to sie jakos gdziesz odkrecai nalewa czy trzeba bawic sie w jakies odpowietrzanie??

: pn maja 21, 2007 00:19
autor: aluk0
WITAM CIE TO NIE ZADNA USZCZELKA ANI ZADEM PLYN POPROSTU OLIWKA BYLA TAK ZADKA WYMIEN SOBIE OLEJ I NIE JAKIS WYNALEZEK LOTOS TYLKO NA TAKI NA JAKIM JEZDRZA BIALI LUDZIE NAJLEPIEJ CASTROL 15W40 TECTION A UWIERZ ZE JUZ NIGDY NIE USLYSZYSZ TEGO DZWIEKU :bajer:

: pn maja 21, 2007 01:24
autor: stonefree
aluk0, może mieć rację....Ja polecam texaco ;)

: pn maja 21, 2007 01:30
autor: bodzio_j
pawel23sruba, pierwsza sprawa-kiedy wymieniałeś olej? Być może już czas na wymianę. Olej 10W/40 jest dość rzadki z natury rzeczy, w Twoim przypadku wygląda na to, że mocno zagrzałeś silnik, olej upodobnił się do wody i pompa wytwarzała za niskie ciśnienie-stąd brzęczyk i kontrolka.
Płyn jeśli nie wiesz kiedy i jaki był możesz wymienić.Co do "wydajności" to wszystkie są podobne, kieruj się raczej tym czy nadaje się np. do chłodnic aluminiowych, polecane są koncentraty odpowiednio rozcieńczane.Wymiana jest dość prosta. Spuszczasz stary (trzeba odkręcić wąż od pompy wody) nalewasz nowy, zapalasz auto i czekasz aż załączy się wiatrak, uzupełniasz do właściwego poziomu i powinno być.Warto przez klilak dni obserwować poziom.