Strona 1 z 1

Pęknięcie paska rozrządu

: ndz maja 20, 2007 17:15
autor: fenol
Słyszałem, że m.in. w MK3 jest jakieś zabezpieczenie na wypadek pęknięcia paska rozrządu i nie uszkadza się wtedy silnik. Czy to prawda? Moj pasek nie byl wymieniany od okolo 110 tys, ale wyglada jak nowy, czy moge jeszcze na nim jezdzic
(nie ma zadnych sladow zucycia) i jak jest z tym zabezpieczeniem na wypadek pekniecia paska?
Pzdr!

: ndz maja 20, 2007 17:19
autor: stempel72
A jakie byś chciał ślady zużycia paska. Pierwszym tego objawem i ostatnim jest jego pęknięcie. Pasek powinienneś wymieniać co 60 tkm. polecam Gates tani i dobry. Napinacz zwykle wytrzymuje dwa paski, więc u Ciebie już też czas na niego.

: ndz maja 20, 2007 17:24
autor: fenol
a czy napinacz to to samo co rolka napinacza? Udalo mi sie wyludzic jeszcze nowa rolke przy kupnie karety :)

: ndz maja 20, 2007 17:27
autor: darekb73
110 tys. km !!! na jednym pasku ???!!! Poprzednik ma rację, nie czekaj tylko czym prędzej wymieniaj. Na tym się nie oszczędza bo w przeciwnym razie koszty naprawy będą o wiele większe.

: ndz maja 20, 2007 17:34
autor: fenol
czyli nie ma jakiegos zabezpieczenia na wypadek pekniecia paska?

: ndz maja 20, 2007 17:57
autor: zematiss
jak chcesz sie przekonac to nie zmieniaj ale pasek i rolka napinacza wyjda o wiele taniej niz grzebanie przy klawiaturze :P po wywalonym rozrządzie a najlepiej jeszcze przy prędkosciach przekraczających 100 /na h :P - co do wymiany pasków w VW pierwszy pasek wymieniamy przy 120 tysiacach potem każdy kolejny po 80 tys - 60 tys dotyczy dieselków :helm: :helm: :helm: :helm: :bigok:

: ndz maja 20, 2007 18:13
autor: zaba84
to ktore silniki w mk3 sa bezkolizyne??

: ndz maja 20, 2007 19:27
autor: zematiss
a są bezkolizyjne ??? ja coś słyszałem o 18 8v ale czy to prawda tego nie wiem - miałe kumpla ktury rozpowszechniał taką opinie a miał tem motor w audi 80 ale jakos nikt jeszcze nie przetestował ego na własnej skórze jakos wszyscy sie boją / ale mam pomysł mam znajomego mechanika zapytam moze on cos wie na ten temat / proponuje zrobic rzeźbe i przebudowac silnik w mk3 tak zeby załozyc łańcuch zamiast paska i to bedzie bezkolizyjne :P

[ Dodano: 20 Maj 2007 19:35 ]
Sam nie wiem mam goscia zajmujacego sie sciąganiem alu widziałem u niego fajne 16 razem z gumami i to całkiem zeskimi bo miały po 6-7 mm bieznika za jakies 1400 zł / sam za swoje RH zapłaciłem 1100 razem z kapciami tez ok 6-7 mm / ja bym zapakował 16/50/205 wejdą spokojnie - sam sprawdzałem chyba ze macie wieksza glebe różnica w średnicy koła jest ok 2,5 cm

[ Dodano: 20 Maj 2007 19:36 ]
sory sie pomyliłem z tym postem

: ndz maja 20, 2007 22:26
autor: sati26
zaba84 pisze:to które silniki w mk3 są bezkolizyne??
Na forum wyczytałem że na na pewno bezkolizyjny jest AAM. mam taki i miałem nieźle namieszane z rozrządem i nic mu nie jest.

: pn maja 21, 2007 00:46
autor: aluk0
WIAM WAS ZAJMUJE SIE PROWADZENIEM AUTOSZROTU AUTKA CIAGNE Z NIEMIEC HOLANDI BELGII NO ALE NIE WAZNE JEDYNY GOLF KTORY ZNISZCZY GLOWICE TO O POJ 1,4 WSZYSTKIE 1,6 1,8 2,0 NIE NISZCZA GLOWICY YWIERZCIE SPRAWDZALEM :bajer: A JAK BYSCIE KIEDYS MIELI RENAULT 19 NA ZBYCIU TO DZEJMIJCIE PASEK I PODLACZCIE BATERIE OD DIESLA I ZAKRECCIE POKRYWA ZAWOROW WYLECI NA 2 METRY W GORE PRZEDNIA ZABAWA



POZDRAWIAM