Pęknięcie paska rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fenol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 05, 2007 14:27
Lokalizacja: Lublin

Pęknięcie paska rozrządu

Post autor: fenol » ndz maja 20, 2007 17:15

Słyszałem, że m.in. w MK3 jest jakieś zabezpieczenie na wypadek pęknięcia paska rozrządu i nie uszkadza się wtedy silnik. Czy to prawda? Moj pasek nie byl wymieniany od okolo 110 tys, ale wyglada jak nowy, czy moge jeszcze na nim jezdzic
(nie ma zadnych sladow zucycia) i jak jest z tym zabezpieczeniem na wypadek pekniecia paska?
Pzdr!



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 20, 2007 17:19

A jakie byś chciał ślady zużycia paska. Pierwszym tego objawem i ostatnim jest jego pęknięcie. Pasek powinienneś wymieniać co 60 tkm. polecam Gates tani i dobry. Napinacz zwykle wytrzymuje dwa paski, więc u Ciebie już też czas na niego.


VR6 + STAG 300

fenol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 05, 2007 14:27
Lokalizacja: Lublin

Post autor: fenol » ndz maja 20, 2007 17:24

a czy napinacz to to samo co rolka napinacza? Udalo mi sie wyludzic jeszcze nowa rolke przy kupnie karety :)



darekb73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 11, 2007 08:43
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: darekb73 » ndz maja 20, 2007 17:27

110 tys. km !!! na jednym pasku ???!!! Poprzednik ma rację, nie czekaj tylko czym prędzej wymieniaj. Na tym się nie oszczędza bo w przeciwnym razie koszty naprawy będą o wiele większe.



fenol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 05, 2007 14:27
Lokalizacja: Lublin

Post autor: fenol » ndz maja 20, 2007 17:34

czyli nie ma jakiegos zabezpieczenia na wypadek pekniecia paska?



Awatar użytkownika
zematiss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: zematiss » ndz maja 20, 2007 17:57

jak chcesz sie przekonac to nie zmieniaj ale pasek i rolka napinacza wyjda o wiele taniej niz grzebanie przy klawiaturze :P po wywalonym rozrządzie a najlepiej jeszcze przy prędkosciach przekraczających 100 /na h :P - co do wymiany pasków w VW pierwszy pasek wymieniamy przy 120 tysiacach potem każdy kolejny po 80 tys - 60 tys dotyczy dieselków :helm: :helm: :helm: :helm: :bigok:


Dont stop for nothing - Its Full speed or Nothing :D

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104349

zaba84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:35
Lokalizacja: wrocław <ZNK>
Kontakt:

Post autor: zaba84 » ndz maja 20, 2007 18:13

to ktore silniki w mk3 sa bezkolizyne??


byl golf I 1.6 gti
byl golf II 1.6
byla calibra 8V
teraz jest golf III 1.8 GT- zobaczymy jak sie przyjmie...

sprzedam mojego golfa => http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3510391

Awatar użytkownika
zematiss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: zematiss » ndz maja 20, 2007 19:27

a są bezkolizyjne ??? ja coś słyszałem o 18 8v ale czy to prawda tego nie wiem - miałe kumpla ktury rozpowszechniał taką opinie a miał tem motor w audi 80 ale jakos nikt jeszcze nie przetestował ego na własnej skórze jakos wszyscy sie boją / ale mam pomysł mam znajomego mechanika zapytam moze on cos wie na ten temat / proponuje zrobic rzeźbe i przebudowac silnik w mk3 tak zeby załozyc łańcuch zamiast paska i to bedzie bezkolizyjne :P

[ Dodano: 20 Maj 2007 19:35 ]
Sam nie wiem mam goscia zajmujacego sie sciąganiem alu widziałem u niego fajne 16 razem z gumami i to całkiem zeskimi bo miały po 6-7 mm bieznika za jakies 1400 zł / sam za swoje RH zapłaciłem 1100 razem z kapciami tez ok 6-7 mm / ja bym zapakował 16/50/205 wejdą spokojnie - sam sprawdzałem chyba ze macie wieksza glebe różnica w średnicy koła jest ok 2,5 cm

[ Dodano: 20 Maj 2007 19:36 ]
sory sie pomyliłem z tym postem


Dont stop for nothing - Its Full speed or Nothing :D

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104349

Awatar użytkownika
sati26
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sie 26, 2006 22:05
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: sati26 » ndz maja 20, 2007 22:26

zaba84 pisze:to które silniki w mk3 są bezkolizyne??
Na forum wyczytałem że na na pewno bezkolizyjny jest AAM. mam taki i miałem nieźle namieszane z rozrządem i nic mu nie jest.



aluk0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 00:23
Lokalizacja: Zary
Kontakt:

Post autor: aluk0 » pn maja 21, 2007 00:46

WIAM WAS ZAJMUJE SIE PROWADZENIEM AUTOSZROTU AUTKA CIAGNE Z NIEMIEC HOLANDI BELGII NO ALE NIE WAZNE JEDYNY GOLF KTORY ZNISZCZY GLOWICE TO O POJ 1,4 WSZYSTKIE 1,6 1,8 2,0 NIE NISZCZA GLOWICY YWIERZCIE SPRAWDZALEM :bajer: A JAK BYSCIE KIEDYS MIELI RENAULT 19 NA ZBYCIU TO DZEJMIJCIE PASEK I PODLACZCIE BATERIE OD DIESLA I ZAKRECCIE POKRYWA ZAWOROW WYLECI NA 2 METRY W GORE PRZEDNIA ZABAWA



POZDRAWIAM



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 429 gości