Strona 1 z 1
Maglownica, przegub ? cos sie dzieje
: sob maja 19, 2007 23:26
autor: Mis
Witam,
Prosze Was o opinie, chodzi o to ze z miesiac temu mechanik wymienil mi oba drazki kierownicze i tydziem temu bedac przypadkowo pod samochodem zauwazylem, ze oslony gumowe na maglownicy sa nie zamontowane i sobie lataja, w ogole nie maja opasek zaciskowych czyli tak jakby ich w ogole nie bylo
No i bylo troche jazdy w deszczu i w ogole. Dzisiaj uslyszalem przy ruszaniu i zatrzymywaniu pojedyncze stuki, po 40 km zaczelo stukac juz na postoju, kiedy krece kierownica. Wiec podejrzewam, po przeczytaniu wiadomosci w archiwum, ze to raczej nie przegub. Moje pytanie brzmi, czy mogl sie skonczyc smar na maglownicy i czy jest to prawdopodobne, ze te stuki to wlasnie wynik braku smaru ?
No i najwazniejsze, czy mogla sie uszkodzic w wyniku nie zapietych oslon gumowych maglownica ?
P.S. golf posiada wspomaganie kiery
: ndz maja 20, 2007 07:30
autor: Adamtd
Mis pisze:No i najwazniejsze, czy mogla sie uszkodzic w wyniku nie zapietych oslon gumowych maglownica ?
nawet powinna się uszkodzić
Mis pisze:Dzisiaj uslyszalem przy ruszaniu i zatrzymywaniu pojedyncze stuki, po 40 km zaczelo stukac juz na postoju, kiedy krece kierownica.
najprościej (jeżeli to jest na postoju) jedna osoba kręci kierą a ktoś pod auto i słuchać skąd to dochodzi
: ndz maja 20, 2007 08:04
autor: stempel72
Jazda bez tych osłon sporo kosztuje, a mechanik jak wymieniał drążki to pewnie ich nie założył. JAk maglownica już stuka to niestety,ael jest już do wymiany.
: ndz maja 20, 2007 09:18
autor: Mis
Czy jest sens pakowac tam smar i zakladac te oslony jeszcze ?
No i czy taka maglownice mozna zregenerowac? Czy cos sie stanie zlego jak nia sie troche pojezdzi przeed naprawa ?
: ndz maja 20, 2007 10:23
autor: Kubus1984Chorzow
Mis pisze:Czy jest sens pakowac tam smar i zakladac te oslony jeszcze ?
No i czy taka maglownice mozna zregenerowac? Czy cos sie stanie zlego jak nia sie troche pojezdzi przeed naprawa ?
Maglownice można zregenerować. Tylko pytanie czy warto?
No i ztego co mi wiadomo jeśli to był jakiś lepszy warsztat to powinni ponieś koszta za Ciebie bo to oni z partolili robotę nie zakładając tych osłon.
: ndz maja 20, 2007 15:13
autor: Mis
wiec, sprawdzilem maglownice - jest sprawna, zadnych luzow, jest ok, przegub tez pozbawiony luzow. drazki kierownicze sa nowe, poduchy pod slnikiem sa wporzadku.
W takim razie co stuka, a teraz juz zaczelo czesciej postukiwac, tzn z wieksza czestotliwoscia. Dodam, ze jak samochod sam sie zatrzyma, bez hamulca to nie stuka nic.
Sprawdzilem tak ogolnie mcphersona, nie wyczulem zadnych luzow, ale go nie wymontowalem jeszcze. Czy sadzicie ze to stukanie moze byc z winy lozysk na mcphersonie ? Czy posiada ktos schematy przedniego zawieszenia? i calej kolumny mcphersona zamontowanej w golfie ?
: ndz maja 20, 2007 16:34
autor: stempel72
A sprawdziłeś przeguby wewnętrzne ?
: ndz maja 20, 2007 17:00
autor: Mis
A sprawdziłeś przeguby wewnętrzne ?
a jak mozna je sprawdzic bez kanalu ?
: ndz maja 20, 2007 17:11
autor: hezek
witam
najprawdopodobniej to łozyska na mcpersonie odkręc go u góry podnies samochód i obejrzyj będzie widac czy stoi czy nie
: pn maja 21, 2007 12:43
autor: Mis
sprawdzilem mcphersony sa ok, maglownica i przeguby rowniez, okazalo sie poluzowala sie sruba mocujaca tarcze do piasty, zamienilem ja inna (oryginalna) i jest wszystko w parzadku.
zeby nikt nie mowil ze ktos wymysil punkta dodaje kazdemu za sugestie
[ Dodano: 21 Maj 2007 12:43 ]
sprawdzilem mcphersony sa ok, maglownica i przeguby rowniez, okazalo sie poluzowala sie sruba mocujaca tarcze do piasty, zamienilem ja inna (oryginalna) i jest wszystko w parzadku.
zeby nikt nie mowil ze ktos wymusil punkta dodaje kazdemu za sugestie